Nokia navigation
Fra : Mate

Dato : 31-01-10 12:45

Man læser flere steder, sidst i Fyens Stiftstidende 30/1-10, at man kan
bruge Nokias GPS-løsning gratis.
Det svarer ikke helt til min oplevelse. Jeg har en "E51", som jeg har
downloaded kort til, og jeg kan via bluetooth til en TOMTOM GPS-modtager se
min position, og iøvrigt finde andre positioner, men hvis jeg prøver at
lægge og starte en rute, kan jeg ikke komme videre.
På Nokias hjemmeside kan man så finde prislister på abonnement'er på 1
måned, 3 måneder eller 1 år.

Hvordan skal det forstås? Er der nogen, der har en forklaring?

Vh Poul.

Fra : Max

Dato : 31-01-10 12:55

Hej Poul

> Hvordan skal det forstås? Er der nogen, der har en forklaring?

Jeg læste et sted at Nokia meddeler at et af de største problemer
ved at brugen den gratis service er at få telefonen til at forstå
at servicen nu er gratis.

--
Mvh Max

Fra : Bjarne K.

Dato : 31-01-10 12:55

"Mate" <mate@novalid.dk> wrote in message
> Man læser flere steder, sidst i Fyens Stiftstidende 30/1-10, at man kan
> bruge Nokias GPS-løsning gratis.
> Hvordan skal det forstås? Er der nogen, der har en forklaring?

Jeg mener at have hørt at det kun er til et udvalg af deres modeller, at
løsningen er gratis.
Vist nok kun deres touch screen modeller, men jeg er absolut ikke sikker.

--

MVH

Bjarne K.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 31-01-10 16:55

Den 31-01-2010 skrev Mate:

> [...]
> 3 måneder eller 1 år.

> Hvordan skal det forstås? Er der nogen, der har en forklaring?

Man kan hente deres kortmateriale i nyeste version gratis.
Med den kan man se steder, og også hvor man selv er henne
Men hvis man vil have talenavigation - "drej til højre" - så koster det
Bortset fra enkelte modeller, hvor livstids talenavigation er
inkluderet i prisen, fx. denne:
https://www.callme.dk/nokia-5800-navigation

Lars Klintholm

Fra : Mate

Dato : 31-01-10 18:40

"Lars Klintholm" <nospam2010@klintholm.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Bortset fra enkelte modeller, hvor livstids talenavigation er inkluderet i

Hej Lars.

Tak for oplysningen. Det svarer også til det jeg har kunnet gøre.
Et andet spørgsmål er: Når man downloader kort, er jeg ikke stødt på et
sted, hvor man kan vælge hvilke kort man vil have. Det jeg har downloaded
ser ikke engang ud til at dække hele Danmark. Det kunne jo også tænkes, at
man ville være interesseret i områder i udlandet...

Vh Poul.

Fra : Leif Neland

Dato : 02-02-10 09:00

Den 31-01-2010 18:39, Mate skrev:

> [...]
> ser ikke engang ud til at dække hele Danmark. Det kunne jo også tænkes, at
> man ville være interesseret i områder i udlandet...

Det styrer man i Ovi på pc'en.

Leif

Fra : Per

Dato : 31-01-10 17:03

Mate wrote:
> [...]
> måned, 3 måneder eller 1 år.
>
> Hvordan skal det forstås? Er der nogen, der har en forklaring?

Har du prøvet at gå på nettet (3G) fra din tlf. og hente en licens, som den
spørger efter ?

Jeg har en N82 og installerede OVI kortet. Gik på nettet på telefonen og
hentede en licens og nu har jeg fået 3 mdrs. gratis navigation. Jeg skulle
ikke taste nogen kode ind.

Det undrer mig dog, at jeg "kun" har fået 3 mdr´s gratis navigation, men
måske jeg får 3 yderligere når tiden er udløbet.?

mvh. Per

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 31-01-10 17:28

"> Det undrer mig dog, at jeg "kun" har fået 3 mdr´s gratis navigation, men
> måske jeg får 3 yderligere når tiden er udløbet.?

Det gør du desværre ikke - det er kun et begrænset udvalg på 10 modeller det
gælder - og deriblandt er N82 ikke.

http://maps.nokia.com/explore-services/ovi-maps?t=sharing&ca=freenavigation&lid=sharing_freenavigation_displayad_freenavigation_banner_228x96&lpos=row1_position3

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Per

Dato : 31-01-10 17:32

Andreas M. Hansen wrote:
> [...]
>>

> Det gør du desværre ikke - det er kun et begrænset udvalg på 10
> modeller det gælder - og deriblandt er N82 ikke.

Hey Andreas !

Tak for det - det var jeg ikke klar over.

Jeg har godt nok hørt at det kun gjaldt udvalgte modeller, men at liste
ville blive udvidet over tid -så alle deres GPS modeller ville komme ind
over ordningen.

Men hvad - 3 mdr. er da bedre end ingen ting :-9

Men det er en klassisk firma-brøler hvis man favoriserer "nye" kunder
fremfor de gamle - så jeg har håbet

/ Per

Fra : Anders Majland

Dato : 02-02-10 08:53

Men jeg kan fortælle at det virker for mig på min 5800. Opdaterede blot til
nyeste version af map softwaren.

Har skrevet en kort anmeldelse i dk.teknik.satelit.navigation

/A

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 02-02-10 09:32

> Men jeg kan fortælle at det virker for mig på min 5800. Opdaterede blot
> til nyeste version af map softwaren.

En 5800 er jo også blandt de modeller det tilbydes på, så det er helt som
det skal være - det virker skam også fint på min N97 mini.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Lars Klintholm

Dato : 02-02-10 18:33

Den 31-01-2010 skrev Andreas M. Hansen:

> http://maps.nokia.com/explore-services/ovi-maps?t=sharing&ca=freenavigation&lid=sharing_freenavigation_displayad_freenavigation_banner_228x96&lpos=row1_position3

> [...]

Tak for den. Jeg sad med min 5800 Xpress Music, og hver gang jeg ville
navigere, så ville den have penge. Selv om jeg havde opgraderet til
seneste version af det hele. Men efter at jeg afinstallerede Nokia PC
Suite, og installerede OVI PC Suite i stedet, så blev det hele
pludselig gratis
Hvornår er det blevet gratis? Hvad med dem, der har betalt 500,- for 1
års navigering, får de penge tilbage?

Lars Klintholm