iTunes på server
Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-02-10 22:10

Jeg forstår ikke hvad der sker lige her:
Det sker jævnligt at ikke kan ændre i min iTunes mappe på min NAS
server. Rettighederne kan ikke ændres.
Hvad kan forhindre dette?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-02-10 22:13

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg forstår ikke hvad der sker lige her:
> Det sker jævnligt at ikke kan ændre i min iTunes mappe på min NAS
> server. Rettighederne kan ikke ændres.
> Hvad kan forhindre dette?

bliver den tilgået af flere forskellige maskiner samtidigt ?

nok en bivirkning af at iTunes mappen ikke er beregnet til at blive delt
på den måde

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-02-10 22:24

> bliver den tilgået af flere forskellige maskiner samtidigt ?

Ja. To via iTunes, som viser MusikServeren jeg har oprettet.

Selvom jeg er logget ind som root kan jeg ikke ændre rettighederne på
den NAS-mappe jeg bruger til min iTunes musik.

Ideen var at holde den åben, så jeg kunne sætte iTunes til at
konsolidere indhold over på serveren. Det fungere normalt med andre
mapper men ikke når iTunes har haft fat i den. Ah, pyt, det ligner jo
det sædvanlige bøvl med iTunes når man improviserer, eller slår en skid
i nærheden af den

> nok en bivirkning af at iTunes mappen ikke er beregnet til at blive delt
> på den måde

Sikkert. Hvor styrer man eventuelt soft links, eller hvad de hedder.
Disse virtuelle mappekommandoer og andet, som kan låse mappen?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-02-10 22:37

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Sikkert. Hvor styrer man eventuelt soft links, eller hvad de hedder.
> Disse virtuelle mappekommandoer og andet, som kan låse mappen?

Argh, det er selvfølgelig alt for omstændeligt at skulle svare på denne
del. Jeg prøver lige at præcisere hvad jeg er ude efter.
På NuDansk: Kan man se hvilke bånd der er lagt på en mappe?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-02-10 23:04

> [...]

> del. Jeg prøver lige at præcisere hvad jeg er ude efter.
> På NuDansk: Kan man se hvilke bånd der er lagt på en mappe?

cmd+I viser rettighederne som set fra OS X .. men det er nok på
"serveren" at du skal definere dem

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 02-02-10 00:34

> cmd+I viser rettighederne som set fra OS X .. men det er nok på
> "serveren" at du skal definere dem

er det vis info du henviser til? cmd+i?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-02-10 08:16

> er det vis info du henviser til? cmd+i?

ja ..

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 02-02-10 09:22

> ja ..

Tak. Jeg prøver at fokusere på "serveren".

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 02-02-10 11:06

> ja ..

cmd+i viser jo skrivebeskyttet

I terminalen ser det således ud:
dr-xr-xr-x@ 3770 Flemming Flemming 128136 Dec 22 10:18 iTunes

Aha jeg får den tanke at det er MacOS som bruger navneforkortelse af
brugeren, som måske ikke kendes af min NAS?

(Mht. "soft links" var det selvfølgelig symbolske links jeg tænkte på.)
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini