Ny computer
Fra : Fly Christensen

Dato : 01-02-10 15:45

Hejsa!

Jeg ved godt at emnet et lidt intet-sigende i denne sammanhæng, men bær
over med mig.

Den gamle computer skal degraderes til børnecomputer. Jeg skal derfor
have en ny. Nu er det bare sådan, at jeg ikke har fulgt med de sidste
5-7 år, så jeg aner ikke en bjælde om, hvad der er nyt, og hvad der er
yt.

Hvor vil I anbefale, at jeg starter min informationssøgning?

Jeg vil ikke have det aller-nyeste, da det IMO koster for meget i
forhold til, hvad jeg får ved generation n-1.

Tak.

Fly

Fra : simon

Dato : 01-02-10 15:49

Den 01-02-2010 15:44, Fly Christensen skrev:
> [...]
>
> Jeg vil ikke have det aller-nyeste, da det IMO koster for meget i
> forhold til, hvad jeg får ved generation n-1.

Et relevant spørgsmål: Hvad skal pc'en bruges til?
/simon

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-02-10 16:04

On Mon, 01 Feb 2010 15:48:57 +0100, simon <nyhed.fjern.2010@gmail.com>
wrote:

>Et relevant spørgsmål: Hvad skal pc'en bruges til?

Internet, spil (ikke ego-shooters), tekstbehandling, regneark, lidt
videoredigering på hjemmebasis.

Fly

Fra : Max

Dato : 01-02-10 16:20

Hej Fly

> Internet, spil (ikke ego-shooters), tekstbehandling, regneark, lidt
> videoredigering på hjemmebasis.

Jeg vil henvende mig til en stabil lokal edb biks og forelægge
dem mine behov og købe en af deres standardløsninger som
de anbefaler. Så har man nemlig en rimelig chance for at få
en god service i fremtiden.

--
Mvh Max

Fra : simon

Dato : 01-02-10 16:24

Den 01-02-2010 16:04, Fly Christensen skrev:

> Internet, spil (ikke ego-shooters), tekstbehandling, regneark, lidt
> videoredigering på hjemmebasis.
>
> Fly
Måske nogle af følgende:
Dell Inspiron 546, men bestyk den med en dual core processor ca. 3500 kr.
Ellers måske en fra Føniks computer, hvor du også selv kan konfigurere
din computer - fra 2.499 kr.
https://www.fcomputer.dk/?show=system_show&sysid=3327
Du skal dog lægge et styresystem til, medmindre du har et, du
kan installere.
/simon

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-02-10 16:35

On Mon, 01 Feb 2010 16:24:00 +0100, simon <nyhed.fjern.2010@gmail.com>
wrote:

> [...]
>https://www.fcomputer.dk/?show=system_show&sysid=3327
>Du skal dog lægge et styresystem til, medmindre du har et, du

Der skal sikkert win 7 i den.

Det er fint, at jeg bare kan konfigurer computeren, men jeg aner jo ikke
en bjælde om, hvad forskellen er på de forskellige ting. Og det er det,
som jeg søger informationer om.

Jeg har intet problem med selv at skrue maskinen sammen. Min nuværende
har jeg selv sammensat for laang tid siden - med et par upgrades hen ad
vejen.

Fly

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 01-02-10 16:43

On Mon, 01 Feb 2010 16:35:04 +0100, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Det er fint, at jeg bare kan konfigurer computeren, men jeg aner jo ikke
>en bjælde om, hvad forskellen er på de forskellige ting. Og det er det,
>som jeg søger informationer om.

Jeg kan godt lidt Tech Reports guides til systemer. Her er den
seneste:

http://techreport.com/articles.x/18042

Her er der noget for enhver pengepung. Hvis du ikke er alt for
krævende så er det nok nogle af de første systemer han skriver om du
skal kigge på. Man kan selvfølgelig også mikse fra de forskellige
systemer med det forbehold at man skal sikre sig at de forskellige
ting kører sammen.

Fra : simon

Dato : 01-02-10 18:45

Den 01-02-2010 16:35, Fly Christensen skrev:

> [...]
>
> Jeg har intet problem med selv at skrue maskinen sammen. Min nuværende
> har jeg selv sammensat for laang tid siden - med et par upgrades hen ad

Hej igen.
Den computer jeg har vist i linket til Føniks computer, skulle være ok
til dit brug.
Hvis du bestiller en Windows 7 Home Premium på siden, har du en ny
computer til 3.294 kr. + fragt.
Alternativet Dell, hvor du bestiller en dual processor til +150 kr.,
så er du også godt kørende.
Jeg har selv en Dell Inspiron 530, der kører på 3'de år uden problemer.
/simon

Fra : jk

Dato : 01-02-10 16:10

On Mon, 01 Feb 2010 15:44:54 +0100, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

> [...]
>
>Jeg vil ikke have det aller-nyeste, da det IMO koster for meget i
>forhold til, hvad jeg får ved generation n-1.

Man skal ikke undervurdere børnene !
Hvis vi f.eks. forestiller os, at du IKKE spiller, og børnene gør det
meget, så bør børnene have det nyeste.
Jeg kender kun til at digitale film kræver ligeså meget som spil gør.

Så jeg vil også spørge: hvilken type bruger er du ?
Desuden advare om, at bærbare til omkring 5.000 i dag er ganske
brugbare. Men du mener vel en stationær ?

mvh

John

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-02-10 16:13

On Mon, 01 Feb 2010 16:10:18 +0100, jk <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

>Man skal ikke undervurdere børnene !
>Hvis vi f.eks. forestiller os, at du IKKE spiller, og børnene gør det
>meget, så bør børnene have det nyeste.
>Jeg kender kun til at digitale film kræver ligeså meget som spil gør.

Ingen film på computeren. Ego-shooters etc er ikke relevante.

>Så jeg vil også spørge: hvilken type bruger er du ?
>Desuden advare om, at bærbare til omkring 5.000 i dag er ganske
>brugbare. Men du mener vel en stationær ?

Jeg vil ikke have en bærbar. Jeg er af den opfattelse, at jeg for 5000
kan få mere i en stationær end i en bærbar.
Fly

Fra : Henning

Dato : 01-02-10 16:54

<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Hejsa!
>
>Jeg ved godt at emnet et lidt intet-sigende i denne sammanhæng, men bær
>over med mig.

Smut i Aldi og se hvad de har tilbage af forskellige Medion.

Fra : Henning

Dato : 05-02-10 17:29

<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

> [...]
>
>Jeg vil ikke have det aller-nyeste, da det IMO koster for meget i
>forhold til, hvad jeg får ved generation n-1.

Har du købt? Eller kan du vente en uge?
http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_06/OFF01.SHTML

Fra : Fly Christensen

Dato : 07-02-10 19:12

On Fri, 05 Feb 2010 17:28:49 +0100, Henning <no.mail@all.invalid> wrote:

>Har du købt? Eller kan du vente en uge?
>http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_06/OFF01.SHTML

Jeg kan vente i lang tid.

Takker.

Fly

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-02-10 20:21

Henning skriver:

> Har du købt? Eller kan du vente en uge?
> http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_06/OFF01.SHTML

Oooooh, nu er jeg fristet igen.

PC Welt giver den en ret positiv anbefaling, også selvom grafikkortet er
en "opgraderet ældre sag".
<http://www.pcwelt.de/start/computer/pc/tests/2108990/aldi-pc-medion-akoya-e4360-d-8338-februar-2010-im-test/>

Min vistabefængte knapt 1 år gamle Medion driller med vista. Den bliver
fandenme snart degraderet til sønnes spillecomputer. Mage stil
skodstyresystem skal man da lede længe efter (Windows Me måske?).

Arrrhpis - Skal vidst i ALDI på lørdag......

Klaus