nyt batteri på 17 tommer 102 cycles?
Fra : Ukendt

Dato : 29-01-10 22:50

Blot af interesse så har jeg en 13 mnd gammel 17 tommer der har 102
cycles på batteri..
Idag.. fuldt opladet.. ( måske kun 90 procent men der var masser af strøm..)
Ligger maskinen i tasken..
tjekker 1-1,5 timer senere..
batteri totalt død ??

jeg er forvirret..

tilstand er udskift nu, og der er intet strøm på det..
nogle der ved om det er muligt at tjekke om det er defekt, med 3. parts soft..
og endnu mere relevant..
nogle der ved om jeg kan få et nyt af apple, eller skal grave efter de
1100 det koster..?

Tjekkede en smule google, og der har været masse histoirier om batts
der buler og den gamle hist om 15 tommer batterierne der krævede
firmware update.. etc..

det ser dog ikke ud til at der er andet galt med 17 tommer batteriene
end at de somme tider buler ud, hvorefter flere af apple har fået at
vide ..
dit problem og ikke vores..

er mit døde (?!?!) batteri mit problem, eller er der ( kunne der tænkes
at være ) garanti på dette.?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-01-10 22:59

<ecozyz> wrote:

> [...]
>
> det ser dog ikke ud til at der er andet galt med 17 tommer batteriene
> end at de somme tider buler ud, hvorefter flere af apple har fået at

alle de bulede batterier jeg har været med til at få fixet er blevet
skiftet af apple uden brok .. også efter at maskinen og batteriet var
godt og vel 1.5 -2 år gamle nogle af dem ..

> er mit døde (?!?!) batteri mit problem, eller er der ( kunne der tænkes
> at være ) garanti på dette.?

dvs. maskien slukke hvis du tager strømmen af ? .. er det et X over
batteri ikonet ?

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-10 00:25

On 2010-01-29 22:58:56 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> [...]
> godt og vel 1.5 -2 år gamle nogle af dem ..

> dvs. maskien slukke hvis du tager strømmen af ? .. er det et X over

nu er det blevet værre.. den kan end ikke se batteri, og blæsere kører
"meget hurtigt"..
istats menu kan pludselig ikke læse 2/3 dele af de parametre den plejer
at kunne finde, herunder blæser hastighed..
Tjekker lige efter genstart uden batteri monteret..
det virkersom om at der er "en hel masse" galt..
Maskinen har hverken fået fugt, tæv eller andet..
og ja, der var x over ( udskift med det samme.. sådan cirka..)
men nu er det altså væk + kraftig blæser støj.. lugter af flere
hardware fejl ?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-01-10 00:33

<ecozyz> wrote:

> [...]
> der var x over ( udskift med det samme.. sådan cirka..) men nu er det
> altså væk + kraftig blæser støj.. lugter af flere hardware fejl ?

prøv at køre den uden batteriet og se hvad der sker .. et fucked batteri
kan gøre mærkelige ting ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-10 14:16

On 2010-01-30 00:32:53 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> prøv at køre den uden batteriet og se hvad der sker .. et fucked batteri
> kan gøre mærkelige ting ...
>
> /thomas

fik taget det ud, og du har ret, det var bat, der ødelagde det hele...
nu virker alt igen..
det lugter da langt væk af at der er spænding på batteriet, men/og at
mac en ikke kan "læse det"..
desværre buler det ikke, så jeg kan ikke bare vise det frem, og få et nyt..
må tjekke op mandag, om det er muligt at få et så ellers velfungerende
bat byttet på en form for produktgaranti..?

ps
tak for hurtig hjælp/reaktion..