MS Windows
briani 27239
Fjernbetjene én windows pc fra en anden, h~
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-01-10 17:33

Hvordan kan man, på en nem måde, fjernbetjene en windows xp fra en anden
pc'er med windows xp.
Det ville være perfekt, hvis man kunne få adgang til hele pc'en, men ellers
ville det være nok med mail + kalender.
Pc'erne befinder sig i hver sin ende af samme by, så det skal nok foregå
over indernettet
Maskinen som skal fjernbetjenes står iøvrigt bag en router.
Findes der en nem måde at gøre det på (netværk er ikke lige min stærke
side)?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 29-01-10 17:45

On Fri, 29 Jan 2010 17:32:45 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

> [...]
>Maskinen som skal fjernbetjenes står iøvrigt bag en router.
>Findes der en nem måde at gøre det på (netværk er ikke lige min stærke

Du kan f.eks. bruge programmet Teamviever, som er gratis til
ikke-kommerciel brug.

Hent det her: http://www.teamviewer.com/da/index.aspx

Venlig hilsen
Gert

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-01-10 20:37

"Gert Søgaard Jensen" <gert@soegaard.mail.dANMARk> skrev i meddelelsen

> Du kan f.eks. bruge programmet Teamviever, som er gratis til
> ikke-kommerciel brug.
>
> Hent det her: http://www.teamviewer.com/da/index.aspx

OK, det ser interessant ud.
Virker det også nemt, når der er en router imellem?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 29-01-10 22:19

Per Beer Hansen skrev:

> "Gert Søgaard Jensen" <gert@soegaard.mail.dANMARk> skrev i meddelelsen

> OK, det ser interessant ud.
> Virker det også nemt, når der er en router imellem?

Jep, det spiller.

Mogens

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-01-10 18:06

Per Beer Hansen <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

> Hvordan kan man, på en nem måde, fjernbetjene en windows xp fra en anden
> pc'er med windows xp.

Hvis det er XP Pro, så undersøg den indbyggede Forbindelse til
Fjernskrivebord - Remote Desktop Connection (RDC) og Remote Desktop
Protocol (RDP) - og se om det kan bruges.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-01-10 20:38

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvis det er XP Pro,

Det er det på begge maskiner.

>så undersøg den indbyggede Forbindelse til
> Fjernskrivebord - Remote Desktop Connection (RDC) og Remote Desktop
> Protocol (RDP) - og se om det kan bruges.

Ja det var måske en løsning, det tjekker jeg lige ud.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Morten Christensen

Dato : 30-01-10 22:26

Den 29-01-2010 20:37, Per Beer Hansen skrev:

> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er det på begge maskiner.

> Ja det var måske en løsning, det tjekker jeg lige ud.

Fjernskrivebord er formodentig den hurtigste protokol at arbejde med.

Den bruger port 3389 (tcp), hvis du vil lave et hul lige igennem i routeren.

--
Morten Christensen

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 30-01-10 13:11

> [...]
> Maskinen som skal fjernbetjenes står iøvrigt bag en router.
> Findes der en nem måde at gøre det på (netværk er ikke lige min stærke

En mulighed kunne også være http://logmein.com

Søren

Fra : Havehus

Dato : 30-01-10 19:21

Eller TeamViewer som også er gratis til privat brug.

--
--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v4.0 Beta 12

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 30-01-10 20:43

Havehus skrev:
> Eller TeamViewer som også er gratis til privat brug.

Gab......

Fra : Henning

Dato : 30-01-10 20:42

> [...]

>Maskinen som skal fjernbetjenes står iøvrigt bag en router.
>Findes der en nem måde at gøre det på (netværk er ikke lige min stærke

Som andre foreslår, så er teamviewer udmærket. Men.. Det kræver der
sidder en person i den anden ende, når du vil overtage maskinen. Gør
der det, eller skal du kunne tilgå den uden indblanding udefra?

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 30-01-10 21:45

Henning skrev:

> Som andre foreslår, så er teamviewer udmærket. Men.. Det kræver der
> sidder en person i den anden ende, når du vil overtage maskinen.

Ikke nødvendigt.

Mogens

Fra : Jakob

Dato : 30-01-10 21:58

On Sat, 30 Jan 2010 20:41:31 +0100, Henning wrote:

> [...]

> sidder en person i den anden ende, når du vil overtage maskinen. Gør
> der det, eller skal du kunne tilgå den uden indblanding udefra?

Teamviewer host kører som windows service og så kan maskinen tilgåes når
bare den er tændt.

--
/Jakob

Fra : jan

Dato : 05-02-10 13:18

"Jakob" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse

> Teamviewer host kører som windows service og så kan maskinen tilgåes når
> bare den er tændt.
>
> --
> /Jakob

Jep
Bruger det selv så jeg ikke skal betale multimediaskat. Teamviewer på
arbejdspc, så kan jeg logge på den hjemmefra.
Mvh
Jan

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-02-10 21:30

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Maskinen som skal fjernbetjenes står iøvrigt bag en router.
> Findes der en nem måde at gøre det på (netværk er ikke lige min stærke

Og lige en tilbagemelding.
Det blev så teamviewer, der blev løsningen.
Det virker bare og var tilmed nemt at installere/opsætte.
Men tak for hjælpen til alle.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport