Nogel der kan bruge gammelt hardware/kable~
Fra : nivS

Dato : 29-01-10 08:47

Hej NG

Jeg er ved at rydde op i min gamle samling af computer grej, og jeg
tænkte på at i setdet for at smide det ud kunne det være nogen kunne
bruge det?

Det drejer sig om nogle gamle Dell L400, Toshiba Portege 3110 (Totalt
fed, nok 15 år gammel og mindre end en netbook (begge bærbare med
ekstra batterier, cd/dvd, flere strømforsyninger osv), PS2 tastature,
gamle bundkort, 3,5" diskette drev (er selv på jagt efter et 5,25"
drev hvis nogen har sådan et?), Toshiba PDA osv.
Jeg vil ikke tage penge for det, men hvis der nu sad en nørd der ude
som samlede på noget eller som bare havde brug for noget til en lille
linux server så er det jo dumt at smide ud.

Skriv til min mail hvis du er interesseret, så kan jeg evt lave en
mere detalieret liste.

Mvh. Hans Milling...

Fra : Henning

Dato : 30-01-10 10:28

nivS wrote:
> [...]
> linux server så er det jo dumt at smide ud.
>
> Skriv til min mail hvis du er interesseret, så kan jeg evt lave en

Hej Hans.
kunne godt være lun på en af de bærbare (eller for den sags skyld begge to).
Hvor i landet befinder de sig?
/Henning
mail: kontokort2009-januar@yahoo.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-01-10 12:31

"nivS" <nivs1978@gmail.com> skrev i en meddelelse
> diverse hardware

Bare et tip:

Handel - heller ikke foræres væk - er ikke velset i de normale
diskusionsgrupper som f.x. denne gruppe.

Prøv i stedet i

hvor indlægget er mere relevant.

Jan

Fra : nivS

Dato : 30-01-10 13:00

On Jan 30, 12:31 pm, "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote:

> Bare et tip:
>
> Handel - heller ikke foræres væk - er ikke velset i de normale
> diskusionsgrupper som f.x. denne gruppe.

> [...]

Hej Jan

Ok, det vist jeg ikke lige. Jeg regnede bare med at det var mere folk
som interesserede sig for hardware som var interesseret i gammelt
udstyr.

Hans...

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-01-10 23:41

nivS skrev:

> Ok, det vist jeg ikke lige. Jeg regnede bare
> med at det var mere folk som interesserede
> sig for hardware som var interesseret i gammelt
> udstyr.

De fleste her interesserer sig mere for nyt udstyr

Gammelt grej skal på genbrugsstationen - her står
hajerne i kø for at score en brugt pc eller et ældre
ram-modul.

Det kan da godt være at nogle at disse hajer også
læser med her, det må vi så tage med.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 01-02-10 12:12

> Gammelt grej skal på genbrugsstationen - her står
> hajerne i kø for at score en brugt pc eller et ældre
> ram-modul.

Desværre så må man i mange genbrugsstationer ikke "klunse"; der må ikke
fjernes noget, når det først er kommet ind, undtagen af de autoriserede.

Leif

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-02-10 00:42

Leif Neland skrev:

> Desværre så må man i mange genbrugsstationer
> ikke "klunse"; der må ikke fjernes noget, når det
> først er kommet ind, undtagen af de autoriserede.

Det er der bare mange der gør alligevel.

Et kabinet med en XP Home-kode er i høj kurs,
her kan man få en fornuftig pc ud af det, også selv
om man skifter bundkort og psu, der sidder som
regel en fornuftig cpu i et defekt bundkort, som ikke
fejler noget.

Hos os vender de det døve øre til, og lader folk
løbe med hvad de vil, så skal de ikke behandle det -
og det er en stor del - det er meldingen.

Jeg kan heller ikke se det store problem i det, så
længe folk kan få noget ud af gammel hardware og
kunne aktivere en XP, er det vel i orden?