MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kopi af Windows install disk
Fra : kristian

Dato : 29-01-10 14:14

Kom i tanker om , at det nok var en god ide at lave en kopi af min
Windows 7 install disk.
Er det tilstrækkeligt , hvis man f.eks i Roxio laver en "bootable
data disk" , eller skal der flere krumspring til ?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-01-10 15:05

"kristian" <stretch234@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er det tilstrækkeligt , hvis man f.eks i Roxio laver en "bootable
> data disk" , eller skal der flere krumspring til ?

Jeg kender ikke Roxio - men er der ikke en copy funktion, der kopierer
hele DVD'en ?

Den vil så tage boot og det hele med fra den originale DVD.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : KentBM

Dato : 29-01-10 17:28

Den 29/01/10 14.14, kristian skrev:
> [...]
> Er det tilstrækkeligt , hvis man f.eks i Roxio laver en "bootable
> data disk" , eller skal der flere krumspring til ?
Gå ind i Control panel, System and Security, Backup and Restore. I
venstre side vælger du Create a system repair disc. Andet behøver du ikke.

Ud over en tom DVD selvfølgelig. Brug også Create a system image på en
ekstern disk.

Jeg har godt nok ikke testet om det virker, men mon ikke.

--

Kent

Fra : Jesper Lund

Dato : 29-01-10 22:34

kristian wrote:

> [...]
> Er det tilstrækkeligt , hvis man f.eks i Roxio laver en "bootable
> data disk" , eller skal der flere krumspring til ?

Brug ImgBurn. Du lave en ISO image på harddisken, og brænde dette ISO ned
på en ny disc. Jeg laver altid et ISO image af de driver CD'er som følger
med hardware, og typisk mounter jeg disse ISO filer som et virtuelt CD
drev, når jeg skal installere driverne.

--
Jesper Lund

Fra : kristian

Dato : 31-01-10 11:39

On 29 Jan 2010 21:34:18 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com>
wrote:

> [...]
>på en ny disc. Jeg laver altid et ISO image af de driver CD'er som følger
>med hardware, og typisk mounter jeg disse ISO filer som et virtuelt CD

Tak for svarene !
Jeg prøver ImgBurn.