Indkøb af vanilje
Fra : Emil

Dato : 28-01-10 21:30

Hej

På Grillguru.dk foreslåes det, at købe vanilje fra USA.
<http://www.grillguru.dk/forum/viewtopic.php?f=71&t=11267>
<http://www.organic-vanilla.com/servlet/StoreFront>

Hvis man kan få sendt pakken som gave, uden nogen former for
firmalogo, må pakkens værdi antage op til 340,- kr, (incl. porto) uden
det skal fortoldes.

Sendes pakken ikke som gave, må beløbet max. være 80,- kr.

Af hensyn til moms, told og PostDK-gebyr, vil jeg da mene, at det er
billigere at købe fra UK:
<http://www.vanillapodsuk.com/>

Er det korrekt opfattet?

m.v.h. Emil

Fra : søren brix

Dato : 28-01-10 21:38

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Sendes pakken ikke som gave, må beløbet max. være 80,- kr.
>
> Af hensyn til moms, told og PostDK-gebyr, vil jeg da mene, at det er

ellers er der også et godt udvalg her
http://shop.ebay.co.uk/i.html?_nkw=Vanilla+beans&_sacat=0&_trksid=p3286.m270.l1313&_dmpt=UK_Home_Garden_Food_SM&_odkw=Vanilla&_osacat=0

mvh

Søren

(der selv har købt vanillie i genem ebay af en vanille handler nede i
frankrig)

Fra : Emil

Dato : 29-01-10 01:21

søren brix <jennyogsoren@mail.dk> wrote:

> [...]

>Søren
>(der selv har købt vanillie i genem ebay af en vanille handler nede i

Ja, problemet er, at finde kanelet blandt skidtet. Man kan finde lidt
hjælp ved at Google på følgende ord:

vanilla grades

Så kommer der nogle forklaringer (retningslinier) frem.

m.v.h. Emil