Kan man lave anderillette af en dåse confi~
Fra : Marianne

Dato : 28-01-10 19:47

Hej,
Jeg har en dåse confit de canard og overvejer om man kan lave anderillette
af det?

Tænker især på hvordan man får det krydret?
For sådan en dåse er temmelig fersk så vidt jeg husker.
Tage lårene op og koge fedtet ind med krydderier og lade lårene trække i
det?
Eller lade dem koge med lidt?
Skal de være varme når man river kødet fra hinanden?

Nogen som har et bud?

Pft.
Marianne

Fra : Jakob Bartholdy Bruu~

Dato : 29-01-10 10:36

Marianne wrote:
> Hej,
> Jeg har en dåse confit de canard og overvejer om man kan lave anderillette
> af det?
>
> Tænker især på hvordan man får det krydret?

Ved at koge forsigtigt i fond (der selvfølgelig er velkrydret) ?
måske noge ti retning af (frit efter hukommelsen og Kasper Bergholdt):
1. Pil køddet fra benene
2. kog kød forsigitgt i andefond - køddet er jo allerede supermørt så det er kun for at tilsætte noget smag
3. når fonden er halveret tilsæt fedt - kog videre til fondne er helt væk
4. hæld på glas - luk med fedt

Bare et forslag .. jeg har aldrig lavet rillettes af konserveret confit.

vh

Jakob