MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows version, hvordan ses det?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-01-10 21:26

Jeg har fået en harddisk, hvorpå der er installeret nogle programmer som jeg
skal bruge, der er også installeret en windows etellerandet.
Ideen er, at disken skal monteres i en bærbar og så ville jeg gerne
forberede mig med de rigtige drivere inden den blev sat til, så der var en
mulighed for at få den til at køre.
Kan man, uden at boote den op, se hvilken version (ME-XP-Vista.....) der er
tale om?
Altså hvis jeg kobler den til via et USB interface, kan jeg så finde
oplysningerne et eller andet sted?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 28-01-10 21:27

On Thu, 28 Jan 2010 21:25:44 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Altså hvis jeg kobler den til via et USB interface, kan jeg så finde
>oplysningerne et eller andet sted?
Måske i roden af drevet, der kan du finde boot.ini og i den kan du
finde et hint om hvad den har kørt med før, hvis det altså er noget
windows NT den har trillet.

/Hans

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-01-10 17:33

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Måske i roden af drevet, der kan du finde boot.ini og i den kan du
> finde et hint om hvad den har kørt med før, hvis det altså er noget
> windows NT den har trillet.

OK, det tjekker jeg lige senere, tak for tippet.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-01-10 01:51

Problemet er bare at hverken Windows 7 eller Vista bruger denne.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 30-01-10 09:32

On Sat, 30 Jan 2010 01:50:40 +0100, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>Problemet er bare at hverken Windows 7 eller Vista bruger denne.
>
>Regards Jens Peter Karlsen.

Hvis man går ind på disken og kigger, og man finder en boot.ini er der
stor sandsynlighed for at man kan få et godt hint i retning af hvilket
OS den har kørt med.
Hvis man ikke finder boot.ini må man gå andre veje, hvilke kan jeg
ikke komme med bud på da jeg ikke har Vista/Win7, og du kom heller
ikke med noget brugbart, nå jo, du får vist det uhensigtsmessige i at
topposte.

/Hans

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-01-10 13:36

Spørg dig selv om ikke du med det samme så hvad jeg havde skrevet.
Hvad uhensigtmæssigt var der ved det? Du vidste jo allerede hvad du
selv havde skrevet og det samme gjorde alle andre der havde fulgt med
i tråden.
Så påstår du også at det ikke var brugbart på trods af at du lige selv
har pointeret at oplysningen kunne bruges til at vise at det måtte
være enten Vista eller Windows 7 hvis boot.ini ikke var der (lidt af
et selvmål). Men det jeg skrev gik nu mere på at det ikke var
pålideligt at bare kikke på boot.ini.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Sat, 30 Jan 2010 11:31:42 +0300, Hans Kjaergaard