/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 75853
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Opgradering fra Vista home basic til Windo~
Fra : Kirsten Bjorneboe


Dato : 28-01-10 13:26

Jeg har lige fået mig en ny bærbar Packard Bell MH36. Billig, og
ganske god til mit brug som ekstra pc. Men den kom bestykket med
Windows Vista Home Basic - måske derfor den var ekstra billig? Jeg vil
gerne opgradere den til Windows 7, der fulgte ikke noget tilbud
desangående med.

Og nu spørger jeg her i gruppen, hvor så mange kloge og rare hoveder
er samlet: Hvordan slipper jeg billigst (og bedst) fra en opgradering?

Pc'en kan ifølge Ms's advisor sagtens opgraderes, den er sandsynligvis
32 bit. Alle diverse drivere ligger formentlig i det med maskinen
installerede styresystem. Denne backup ligger på en særskilt partition
og jeg har desuden lavet de anbefalede recovery-diske.

Så hvad vil være bedst: En OEM fuld installering, eller en
opgradering? Når jeg kigger efter programmer hos fx Getmore, ligger
der en masse forskellige, som jeg ikke altid kan se forskel på. Prisen
svinger fra 700 til 900 kr.

Jeg ville gerne opgradere, inden jeg har fået fyldt for meget
hurlumhej på.

Venlig hilsen
Kirsten

 
 
Hans Paulin (6310) (28-01-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 28-01-10 13:38

Følgende er skrevet af Kirsten Bjorneboe:
> Jeg har lige fået mig en ny bærbar Packard Bell MH36. Billig, og
> ganske god til mit brug som ekstra pc. Men den kom bestykket med
> Windows Vista Home Basic - måske derfor den var ekstra billig? Jeg vil
> gerne opgradere den til Windows 7, der fulgte ikke noget tilbud
> desangående med.
>
> Og nu spørger jeg her i gruppen, hvor så mange kloge og rare hoveder
> er samlet: Hvordan slipper jeg billigst (og bedst) fra en opgradering?
>
> Pc'en kan ifølge Ms's advisor sagtens opgraderes, den er sandsynligvis
> 32 bit. Alle diverse drivere ligger formentlig i det med maskinen
> installerede styresystem. Denne backup ligger på en særskilt partition
> og jeg har desuden lavet de anbefalede recovery-diske.
>
> Så hvad vil være bedst: En OEM fuld installering, eller en
> opgradering? Når jeg kigger efter programmer hos fx Getmore

Lige en sidebemærkning:

Getmore er muligvis ved at lukke, siges der.

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



J (28-01-2010)
Kommentar
Fra : J


Dato : 28-01-10 13:50


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:4b618512$0$274$14726298@news.sunsite.dk...
> Følgende er skrevet af Kirsten Bjorneboe:
>> Jeg har lige fået mig en ny bærbar Packard Bell MH36. Billig, og
>> ganske god til mit brug som ekstra pc. Men den kom bestykket med
>> Windows Vista Home Basic - måske derfor den var ekstra billig? Jeg vil
>> gerne opgradere den til Windows 7, der fulgte ikke noget tilbud
>> desangående med.
>>
>> Og nu spørger jeg her i gruppen, hvor så mange kloge og rare hoveder
>> er samlet: Hvordan slipper jeg billigst (og bedst) fra en opgradering?
>>
>> Pc'en kan ifølge Ms's advisor sagtens opgraderes, den er sandsynligvis
>> 32 bit. Alle diverse drivere ligger formentlig i det med maskinen
>> installerede styresystem. Denne backup ligger på en særskilt partition
>> og jeg har desuden lavet de anbefalede recovery-diske.
>>
>> Så hvad vil være bedst: En OEM fuld installering, eller en
>> opgradering? Når jeg kigger efter programmer hos fx Getmore
>
> Lige en sidebemærkning:
>
> Getmore er muligvis ved at lukke, siges der.
>

....muligvis...
....siger der...




J (28-01-2010)
Kommentar
Fra : J


Dato : 28-01-10 13:52


"Kirsten Bjorneboe" <ladydenmark@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:8303m51iatk20bknte8k5ruga4ad1dh682@4ax.com...
> Jeg har lige fået mig en ny bærbar Packard Bell MH36. Billig, og
> ganske god til mit brug som ekstra pc. Men den kom bestykket med
> Windows Vista Home Basic - måske derfor den var ekstra billig? Jeg vil
> gerne opgradere den til Windows 7, der fulgte ikke noget tilbud
> desangående med.
>
> Og nu spørger jeg her i gruppen, hvor så mange kloge og rare hoveder
> er samlet: Hvordan slipper jeg billigst (og bedst) fra en opgradering?
>
> Pc'en kan ifølge Ms's advisor sagtens opgraderes, den er sandsynligvis
> 32 bit. Alle diverse drivere ligger formentlig i det med maskinen
> installerede styresystem. Denne backup ligger på en særskilt partition
> og jeg har desuden lavet de anbefalede recovery-diske.
>
> Så hvad vil være bedst: En OEM fuld installering, eller en
> opgradering? Når jeg kigger efter programmer hos fx Getmore, ligger
> der en masse forskellige, som jeg ikke altid kan se forskel på. Prisen
> svinger fra 700 til 900 kr.
>
> Jeg ville gerne opgradere, inden jeg har fået fyldt for meget
> hurlumhej på.
>
> Venlig hilsen
> Kirsten

Har du undersøgt, om det er en model med 'gratis' opdatering?
Af denne side http://www.packardbell.com/windows7upgrade/eligible.html
fremgår det, at EasyNote MH36 er berettiget til 'gratis' opdatering.



Kirsten Bjorneboe (28-01-2010)
Kommentar
Fra : Kirsten Bjorneboe


Dato : 28-01-10 15:30

On Thu, 28 Jan 2010 13:52:13 +0100, "J" <j@nospam.xy> wrote:


>
>Har du undersøgt, om det er en model med 'gratis' opdatering?
>Af denne side http://www.packardbell.com/windows7upgrade/eligible.html
>fremgår det, at EasyNote MH36 er berettiget til 'gratis' opdatering.
>
Pokkers også. Det ser ud til kun at gælde, hvis man har minimum Vista
Home Premium og ikke Basic, som jeg har.

Jeg har i mellemtiden fundet den hos Proshop:

http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=224644

Kan man bruge den til at opgradere fra Vista home basic???

Den koster kun 642, og det vil jeg gerne ofre, når nu jeg har kvajet
mig lidt med valget af pc

Kirsten

Jan Vestergaard (28-01-2010)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 28-01-10 15:39

"Kirsten Bjorneboe" <ladydenmark@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan man bruge den til at opgradere fra Vista home basic???

Du kan ikke lave en egentlig "opgradering" - men du kan godt installere
den i stedet for den nuværende.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard
Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
- men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen



Kirsten Bjorneboe (28-01-2010)
Kommentar
Fra : Kirsten Bjorneboe


Dato : 28-01-10 15:44

On Thu, 28 Jan 2010 15:39:28 +0100, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

>"Kirsten Bjorneboe" <ladydenmark@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> Kan man bruge den til at opgradere fra Vista home basic???
>
>Du kan ikke lave en egentlig "opgradering" - men du kan godt installere
>den i stedet for den nuværende.

Hvad så med drivere osv? Skal det være en clean installation? Eller
kan man få deciderede opgraderikgs-kit fra Vista Home Basic til
Windows 7 Premium?

Kirsten

Jan Vestergaard (28-01-2010)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 28-01-10 17:18

"Kirsten Bjorneboe" <ladydenmark@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad så med drivere osv?

Drivere burde du kunne hente fra nettet - hvis de ikke er i Win7 - jeg
har i en periode haft Win7 på en Thinkpad - der fandtes alle drivere i
Win7.

> Skal det være en clean installation?

Ja - med en OEM version skal det - og det er den du har fundet billig -
den er billig fordi den ifølge licens-betingelserne kun må installeres
på en PC i licensens levetid og er egentlig beregnet til nye PC'er, men
du må godt installere den på en PC, der ikke er ny - men du binder så
licensen til den PC - ifølge betingelserne.......

> Eller
> kan man få deciderede opgraderikgs-kit fra Vista Home Basic til
> Windows 7 Premium?

Pas

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard
Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
- men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen



Jens Peter Karlsen (28-01-2010)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 28-01-10 19:12

Et opgraderingskit skal du have fra producenten (hvis de tilbyder
det). Under alle omstændigheder skal du hente Windows7 drivere hos
producenten. generiske drivere er ikke gode til en bærbar da de ikke
vil have special funktioner til strømsparing osv.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Thu, 28 Jan 2010 15:43:39 +0100, Kirsten Bjorneboe
<ladydenmark@gmail.com> wrote:

>Hvad så med drivere osv? Skal det være en clean installation? Eller
>kan man få deciderede opgraderikgs-kit fra Vista Home Basic til
>Windows 7 Premium?

Bjarne Chr (28-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjarne Chr


Dato : 28-01-10 17:20


"Kirsten Bjorneboe" <ladydenmark@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:8303m51iatk20bknte8k5ruga4ad1dh682@4ax.com...
> Jeg har lige fået mig en ny bærbar Packard Bell MH36. Billig, og
> ganske god til mit brug som ekstra pc. Men den kom bestykket med
> Windows Vista Home Basic - måske derfor den var ekstra billig? Jeg vil
> gerne opgradere den til Windows 7, der fulgte ikke noget tilbud
> desangående med.
>
> Så hvad vil være bedst: En OEM fuld installering, eller en
> opgradering? Når jeg kigger efter programmer hos fx Getmore, ligger
> der en masse forskellige, som jeg ikke altid kan se forskel på. Prisen
> svinger fra 700 til 900 kr.
>
> Jeg ville gerne opgradere, inden jeg har fået fyldt for meget
> hurlumhej på.
>
> Venlig hilsen
> Kirsten
------------------------------
Du skulle kunne opgradere en Vista home basic til win7 premium i følge
microsoft
læs lidt her.
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/help/upgrading-from-windows-vista-to-windows-7

mvh / Bc


Jens Peter Karlsen (28-01-2010)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 28-01-10 19:28

Nu findes der mange versioner af den model, men efter hvad jeg kan se
er de alle 64bit.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Thu, 28 Jan 2010 13:25:43 +0100, Kirsten Bjorneboe
<ladydenmark@gmail.com> wrote:

>Pc'en kan ifølge Ms's advisor sagtens opgraderes, den er sandsynligvis
>32 bit. Alle diverse drivere ligger formentlig i det med maskinen

Kirsten Bjorneboe (28-01-2010)
Kommentar
Fra : Kirsten Bjorneboe


Dato : 28-01-10 20:51

On Thu, 28 Jan 2010 19:28:17 +0100, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>Nu findes der mange versioner af den model, men efter hvad jeg kan se
>er de alle 64bit.

Nej. Ifølge maskinen selv er det nuværende operativsystem 32 bit.

Og ifølge Microsofts Windows 7 Upgrade Advisor kan den godt opdateres
til Windows 7, bortset fra Windows Mail, men det siger jo sig selv.

Så kære Jens Peter, kan du ikke give mig et råd om, hvordan jeg får
den opdateret til Windows 7? PackardBell giver mig ikke den mulighed
online.

Venlig hilsen
Kirsten


Jens Peter Karlsen (30-01-2010)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 30-01-10 02:13

At det installerede OS er 32bit betyder ikke at selve computeren
(nærmere bestemt CPU'en) er 32bit. 64bit processorer er bagud
kompatible.
Nu har jeg selv en Acer (Opgraderet til Windows 7) men hvis du på
forhånd henter alle drivere der skal bruges og lægger dem på en USB
pen burde du ikke få problemer med en opgradering til Windows 7. Bare
husk at hvis du skulle ønske at skifte til 64bit skal du installere
rent, det vil ikke være muligt at opgradere i det tilfælde men det de
fleste installerer 64bit versionen for i dag er at kunne udnytte mere
end 4GB RAM og på en bærbar vil du næppe have mulighed for mere
alligevel.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Thu, 28 Jan 2010 20:51:23 +0100, Kirsten Bjorneboe
<ladydenmark@gmail.com> wrote:

>Nej. Ifølge maskinen selv er det nuværende operativsystem 32 bit.
>
>Så kære Jens Peter, kan du ikke give mig et råd om, hvordan jeg får
>den opdateret til Windows 7? PackardBell giver mig ikke den mulighed
>online.

Kirsten Bjorneboe (30-01-2010)
Kommentar
Fra : Kirsten Bjorneboe


Dato : 30-01-10 12:41

On Sat, 30 Jan 2010 02:12:32 +0100, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>At det installerede OS er 32bit betyder ikke at selve computeren
>(nærmere bestemt CPU'en) er 32bit. 64bit processorer er bagud
>kompatible.
>Nu har jeg selv en Acer (Opgraderet til Windows 7) men hvis du på
>forhånd henter alle drivere der skal bruges og lægger dem på en USB
>pen burde du ikke få problemer med en opgradering til Windows 7. Bare
>husk at hvis du skulle ønske at skifte til 64bit skal du installere
>rent, det vil ikke være muligt at opgradere i det tilfælde men det de
>fleste installerer 64bit versionen for i dag er at kunne udnytte mere
>end 4GB RAM og på en bærbar vil du næppe have mulighed for mere
>alligevel.

Mange tak, Jens Peter. Jeg har bestilt en Windows 7 Home Premium, fuld
version, der skulle kunne både installere rent og opgradere, 32 bit,
OEM (det ved jeg godt hvad er).

Tak for fidusen med at hente drivere på forhånd. De kan hentes hos
Packard Bell, har jeg set, så det vil jeg gøre.

Ja, 4 MB ram må være nok. Og jeg ved ikke, om jeg senere vil skifte
til 64bit - ærlig talt så aner jeg endnu ikke, hvad det går ud på.

Men jeg er meget spændt på Windows 7.

Venlig hilsen
Kirsten

Jan Vestergaard (30-01-2010)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 30-01-10 14:04

"Kirsten Bjorneboe" <ladydenmark@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja, 4 MB ram må være nok.

4 GB vil nok køre bedre

> Men jeg er meget spændt på Windows 7.

Det er en Windows som de andre versioner - og egentlig blot en optimeret
og slanket Vista med de fordele og ulemper det giver....

Men derudover kan den ikke noget væsentligt, som f.x. XP ikke kan......

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard
Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
- men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen



Kirsten Bjorneboe (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Kirsten Bjorneboe


Dato : 31-01-10 00:53

On Sat, 30 Jan 2010 14:04:04 +0100, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

>"Kirsten Bjorneboe" <ladydenmark@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> Ja, 4 MB ram må være nok.
>
>4 GB vil nok køre bedre

Suk - somme tider går det lidt for hurtigt...
>
>> Men jeg er meget spændt på Windows 7.
>
>Det er en Windows som de andre versioner - og egentlig blot en optimeret
>og slanket Vista med de fordele og ulemper det giver....

Hvilke ulemper? Bortset fra Windows Mail/OE, som ikke følger med.
>
>Men derudover kan den ikke noget væsentligt, som f.x. XP ikke kan......

Jen tror dig Men nu har jeg fået tudet ørerne fulde med, hvor
fortræffelig Windows 7 er i forhold til Vista, og så vil jeg da gerne
prøve. Jeg hører i øvrigt til den del af menneskeheden, der slet ikke
er utilfreds med Vista. Eller også har jeg bare vænnet mig til den.

Kirsten

Jan Vestergaard (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 31-01-10 11:20

"Kirsten Bjorneboe" <ladydenmark@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Suk - somme tider går det lidt for hurtigt...



> Hvilke ulemper? Bortset fra Windows Mail/OE, som ikke følger med.

Der er ingen ulemper i forhold til Vista - der kunne det jo kun gå
fremad

Både Vista og 7 har lidt problemer med gammel software og hardware, som
XP klarer bedre - og hvis du skal køre i netværk med ældre systemer, så
vil jeg helt klart foretrække XP.

> Men nu har jeg fået tudet ørerne fulde med, hvor
> fortræffelig Windows 7 er i forhold til Vista, og så vil jeg da gerne
> prøve. Jeg hører i øvrigt til den del af menneskeheden, der slet ikke
> er utilfreds med Vista. Eller også har jeg bare vænnet mig til den.

Hvis du er tilfreds med Vista, så vil du være meget tilfreds med Windows
7.

Hvis man ikke kører med gamle programmer, hardware eller i netværk med
ældre systemer, så kører både Vista og 7 fortrinligt - især hvis man
slår det mest overflødige lir i Vista fra - det er det så heldigvis
default i Win 7.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard
Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
- men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177482
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408387
Brugere : 218883

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste