MS Windows
briani 27239
Gendanne Vista.
Fra : Hans Ole

Dato : 27-01-10 14:45

Jeg ønsker at gendanne Vista som det var for nogle dage siden.
Men synes umiddelbart ikke at kunne finde noget der ligner, her tænker jeg
på XP hvor det er muligt at vælge en dato.

Mvh Hans Ole

Fra : Martin Ploug

Dato : 27-01-10 17:05

Den 27-01-2010 14:44, Hans Ole skrev:
> Jeg ønsker at gendanne Vista som det var for nogle dage siden.
> Men synes umiddelbart ikke at kunne finde noget der ligner, her tænker jeg
> på XP hvor det er muligt at vælge en dato.
>
> Mvh Hans Ole

Hej Hans Ole

Prøve at kigge på linket
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Using-Last-Known-Good-Configuration

....måske kan du bruge noget derfra.

Mvh. Martin

Fra : Per Jensen

Dato : 27-01-10 23:04

"Hans Ole" <dispatcher@SLETDETTEsmugglers-division.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg ønsker at gendanne Vista som det var for nogle dage siden.
> Men synes umiddelbart ikke at kunne finde noget der ligner, her tænker jeg
> på XP hvor det er muligt at vælge en dato.

Vista har gendannelses punkter, som kan benyttes. Det fører for
vidt at beskrive det her. Slå op i hjælp på din vistamaskine med
teksten "gendannelse".
--
Hilsen Per

Fra : Hans-Jørgen

Dato : 28-01-10 01:03

> [...]
> Men synes umiddelbart ikke at kunne finde noget der ligner, her tænker jeg
> på XP hvor det er muligt at vælge en dato.

Mon ikke det er funktionen "Systemgendannelse", du søger efter?
Dette punkt kan findes på et par måder.
For eksempel:
1. Skriv i søgefeltet lige over "Start": Systemgendannelse. Snart efter
dukker henvisning til programmet op - du klikker på "Systemgendannelse" og
afventer, hvad der sker.
Eller sådan:
2. Tryk på "start" - klik på "Alle programmer", find "Tilbehør" - find
"Systemværktøjer" - find "Systemgendannelse" og åbn programmet.

Når Systemgendannelse er startet, går der en tid - faktisk kan der gå ret
lang tid, - inden menuen med programmets muligheder dukker op. Vær blot
tålmodig.
Mon så ikke resten skulle gå af sig selv?

Hans-Jørgen
www.sarastro.dk

Fra : Hans Ole

Dato : 28-01-10 14:46

Hans-Jørgen wrote:

> Når Systemgendannelse er startet, går der en tid - faktisk kan der gå
> ret lang tid, - inden menuen med programmets muligheder dukker op.
> Vær blot tålmodig.
> Mon så ikke resten skulle gå af sig selv?

Dette her svar var lige til at gå til.
Nu virker maskine fint igen.
Og ja, der gik lang tid før der var "kontakt".
Mange tak for hjælpen.

Mvh Hans Ole