Eksport/import - Thunderbird
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-01-10 23:29

Er det på nogen måde mulig at importere mailkonti og mails/mail folders
fra fx. SeaMonkey til Thunderbird? - responsivt eksportere fra SeaMonkey
til Thunderbird?

Jeg har nu været samtlige menupunkter og indstillinger igennem i begge
programmer - ingen muligheder for eksport/import i nogen af dem....

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-01-10 23:49

> [...]
>
> Jeg har nu været samtlige menupunkter og indstillinger igennem i begge
> programmer - ingen muligheder for eksport/import i nogen af dem....

du flytter dem bare mapper fra den ene profiles mappe til den anden ..
under local folder ... men den sang her har vi været igennem før ....

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-01-10 01:15

Thomas von Hassel wrote:

> du flytter dem bare mapper fra den ene profiles mappe til den anden ..
> under local folder ... men den sang her har vi været igennem før ....

Ja, og det virker stadig ikke med SeaMonkey 1.1.18. - Heller ikke på
nogen af mine 2 MDD'ere!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-01-10 13:11

> Ja, og det virker stadig ikke med SeaMonkey 1.1.18. - Heller ikke på
> nogen af mine 2 MDD'ere!

har du prøvet om det virker TIL Thunderbird ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-01-10 16:07

Thomas von Hassel wrote:

> har du prøvet om det virker TIL Thunderbird ?

Ja, det er lige præcis det, jeg brugte et par timer på. - Jeg mangler
_1_ måde, jeg endnu ikke har afprøvet, og det er ved at flytte filerne
enkeltvis ind i Thunderbird mappen fra/til de respektive mapper i de
tilsvarende oprettede konti, jeg har. - Det er noget, jeg vil prøve i
aften, - men puha... det er nogen tusinde filer, så forsøget vil i
første omgang blive med et par stykker....

Idéen i det hele er, at jeg på den måde kan få et 'dobbelt-arkiv', så
det er ligegyldigt, hvilket program, jeg bruger.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-01-10 16:17

> Idéen i det hele er, at jeg på den måde kan få et 'dobbelt-arkiv', så
> det er ligegyldigt, hvilket program, jeg bruger.

der er en nemmere måde ... det hedder IMAP ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-01-10 17:01

Thomas von Hassel skrev:

> der er en nemmere måde ... det hedder IMAP ...

Og det understøtter Google Mail. Jeg bruger det selv til at have en
sikkerhedskopi af min gmailkonto i Apple Mail.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-01-10 17:05

> Og det understøtter Google Mail. Jeg bruger det selv til at have en
> sikkerhedskopi af min gmailkonto i Apple Mail.

*gys* ... Google har sin helt egen idé om hvordan man snakker IMAP ...

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 27-01-10 17:06

Thomas von Hassel wrote:

> *gys* ... Google har sin helt egen idé om hvordan man snakker IMAP ...

Ud over at man lige skal fortælle sin klient at trash hedder all mail,
virker det da fint?!

- Peter

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-01-10 19:57

> Ud over at man lige skal fortælle sin klient at trash hedder all mail,
> virker det da fint?!

jeg synes jeg har haft sære opleveler med Google IMAP . .men det kan da
være det er blevet bedre ..

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-01-10 17:14

Thomas von Hassel skrev:

> *gys* ... Google har sin helt egen idé om hvordan man snakker IMAP ...

Det er jo deres egen implementation der snakker med deres sky.

Det fungerer "Godt Nok(TM)" til mit formål.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-01-10 17:07

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Og det understøtter Google Mail. Jeg bruger det selv til at have en
> sikkerhedskopi af min gmailkonto i Apple Mail.

Muligvis, men jeg har ingen GMail konto længere...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-01-10 16:17

> [...]
> aften, - men puha... det er nogen tusinde filer, så forsøget vil i
> første omgang blive med et par stykker....

De skal smides her:

<http://dl.dropbox.com/u/693028/tbird.png>

som mbox filer .. uden endelse ... det virker for mig. .msf filerne
generer den selv når du starter Thunderbird igen.

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-01-10 16:47

Thomas von Hassel wrote:

> De skal smides her:
>
> <http://dl.dropbox.com/u/693028/tbird.png>
>
> som mbox filer .. uden endelse ... det virker for mig. .msf filerne
> generer den selv når du starter Thunderbird igen.

Det véd jeg godt. Her er TB ikke anderledes end SeaMonkey. - Men hvad
gør du med de undermapper, du selv genererer. - Undlader du også at
kopiere deres .msf fil med over?

Det var lidt af det samme problem i den gamle WaMCom til OS 9.x. - Her
skulle man også flytte manuelt fra Mozilla 1.1.7.12, men det gik galt,
hvis man ikke huskede .msf filerne...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-01-10 17:04

> [...]
>
> Det véd jeg godt. Her er TB ikke anderledes end SeaMonkey. - Men hvad gør
> du med de undermapper, du selv genererer. - Undlader du også at kopiere

jep

/thomas