Getmore er konkurs
Fra : Henning Larsen

Dato : 26-01-10 21:11

Har netop læst Getmore er konkurs. Pas på med at handle der. Deres netbutik
er stadig online.

Bestilte selv et keyboard hos Getmore mandag. Beløbet trak de også mandag,
men de har ikke sendt varen. Tror lige jeg skal i banken i morgen og have
den betaling tilbageført.

Læs mere her
http://www.comon.dk/nyheder/Var-salget-af-Getmore-lovligt-1.280959.html

Henning

Fra : Max

Dato : 26-01-10 21:27

Hej Henning

> Har netop læst Getmore er konkurs. Pas på med at handle der. Deres
> netbutik er stadig online.

Hvor har du læst det ?

--
Mvh Max

Fra : Henning Larsen

Dato : 26-01-10 21:46

> Hej Henning

> Hvor har du læst det ?
>
> --
> Mvh Max

http://hwt.dk/newsdetails.aspx?NewsID=15369

Henning

Fra : Max

Dato : 26-01-10 21:52

Hej Henning

> http://hwt.dk/newsdetails.aspx?NewsID=15369

Og du læste slutningen ?

"Getmore eksisterer altså stadigvæk, mens det
Getmore fra før nytår er gået konkurs."

--
Mvh Max

Fra : N Dude

Dato : 27-01-10 04:32

Max wrote.:

> Og du læste slutningen ?
>
> "Getmore eksisterer altså stadigvæk, mens det
> Getmore fra før nytår er gået konkurs."

Læste du så også, at både SKAT og kurator advokaten vil undersøge, om
overdragelsen er lovlig og om der er mulighed for at gå efter det nye
Getmore selskab?
http://www.comon.dk/nyheder/Var-salget-af-Getmore-lovligt-1.280959.html

Det betyder reelt, at de nu går målrettet efter det nye Getmore, så det
varer nok ikke længe, før det også lukker på mystisk vis....

Fra : Max

Dato : 27-01-10 09:56

Hej N Dude

> Det betyder reelt, at de nu går målrettet efter det nye Getmore, så
> det varer nok ikke længe, før det også lukker på mystisk vis....

Ja, jeg læste det godt, men det betyder stadigvæk ikke
at de er lukkede endnu.

--
Mvh Max

Fra : emjeppesen

Dato : 27-01-10 11:02

Max skrev:

>Ja, jeg læste det godt, men det betyder stadigvæk ikke
>at de er lukkede endnu.

Derfor er det nu da meget rart med et lille forvarsel

Hilsen emj

Fra : Max

Dato : 27-01-10 11:09

Hej emjeppesen

> Derfor er det nu da meget rart med et lille forvarsel

GetMore har jo haft et blakket ry i mange år, men der
er jo stadigvæk mange der kun kikker på prisen når
de vælger leverandør.

--
Mvh Max

Fra : KR

Dato : 27-01-10 12:39

> GetMore har jo haft et blakket ry i mange år, men der
> er jo stadigvæk mange der kun kikker på prisen når
> de vælger leverandør.
>
> --
> Mvh Max

Tjaeee....nu har jeg handlet der i snart mange år................og har
ALDRIG haft nogle problemer med firmaet.
Det eneste der næsten ALTID er problemet med at handle med Getmore er, at
det er det danske postvæsen der skal levere varerne.............og det
slipper de sjældent godt fra

KR.

Fra : Hauge

Dato : 27-01-10 12:47

KR skrev:
> Tjaeee....nu har jeg handlet der i snart mange år.

Snart?

Disse var i overskud

> og har
> ALDRIG haft nogle problemer med firmaet.

Det havde jeg heller ikke med SHG, før de gik konkurs for et par år
siden. Da de så gjorde det, forsvandt de penge der var på min konto hos
dem (fra en returvare) og *alle* garantirettighederne, da det nye firma
*ikke* overtog dem.

> Det eneste der næsten ALTID er problemet med at handle med Getmore er,
> at det er det danske postvæsen der skal levere varerne.............og
> det slipper de sjældent godt fra

Hm, det problem har jeg aldrig oplevet.

Disse var igen i overskud: ............

Mvh Hauge

Fra : Brian Lund

Dato : 28-01-10 08:57

> [...]
> siden. Da de så gjorde det, forsvandt de penge der var på min konto
> hos dem (fra en returvare) og *alle* garantirettighederne, da det nye

Jeg har en kammerat der købte et grafikkort ved SHG før de blev overtaget...
Det gik istykker for ikke så længe siden og blev byttet af "det nye SHG"!

Såh...

Har heller aldrig haft problemer med getmore men har heller ikke handlet der
ret meget! Eller jo der var en enkelt gang jeg bestilte noget hos dem (som
var "på lager") hørte ikke en skid, det blev aldrig sendt... Godt en uge
efter stod det som ikke på lager eller udgået eller hva dælen det nu var jeg
fik ihvertfald en automatisk mail om at min ordre var annuleret... Havde
prøvet at maile dem.

Brian

Fra : Hauge

Dato : 28-01-10 09:08

Brian Lund skrev:
> Jeg har en kammerat der købte et grafikkort ved SHG før de blev overtaget...
> Det gik istykker for ikke så længe siden og blev byttet af "det nye SHG"!
>
> Såh...

Sååhh hvad? De skrev selv at de *ikke* overtog garantiforpligtelserne..
Men derudover, så har de jo ret sikkert bare brugt producentens garanti,
sååhh..

/Hauge

Fra : Brian Lund

Dato : 28-01-10 16:36

> Sååhh hvad? De skrev selv at de *ikke* overtog
> garantiforpligtelserne.. Men derudover, så har de jo ret sikkert bare
> brugt producentens garanti, sååhh..

Du skrev det så det lød som om det ikke kunne lade sig gøre at få byttet,
synes jeg!
Og det er så altså ikke tilfældet.

Iøvrigt mener jeg da bestemt at det nye SHG (og getmore) beholder de
retsmæssige forpligtelser overfor kunder der handlede ved det "gamle"
firma!?

Brian

Fra : Hauge

Dato : 28-01-10 21:49

Brian Lund skrev:
> Du skrev det så det lød som om det ikke kunne lade sig gøre at få byttet,
> synes jeg!

Ok, det var så ikke meningen, jeg skrev bare det de selv skrev da det
gamle SHG gik ned.

> Og det er så altså ikke tilfældet.

Nøeh.

> Iøvrigt mener jeg da bestemt at det nye SHG (og getmore) beholder de
> retsmæssige forpligtelser overfor kunder der handlede ved det "gamle"
> firma!?

Ikke mht. SHG.. Mine penge forsvandt... Ikke så mange, men 500 kr. har
da også ret.. Man bliver i hvert fald småsur..
Jeg skulle hente en disk hos dem som var kommet på lager og var betalt
med de penge der var på min konto.. Men da jeg kom ind i butikken for at
få min disk, så var den solgt til anden side, da de jo kunne få ægte
penge af den kunde og mine penge havde de jo allerede..!
Utilfreds? Så kunne jeg stille mig i kø hos advokaten der styrede deres
dødsbo..

Mvh Hauge

Fra : Kenneth

Dato : 29-01-10 15:00

Hauge wrote:
> [...]
> side, da de jo kunne få ægte penge af den kunde og mine penge
> havde de jo allerede..! Utilfreds? Så kunne jeg stille mig i kø

Det kan jeg godt forstå du er sur over. Det er, som jeg læser
det,
bevist de har gjort det.

Med Venlig Hilsen
Kenneth

Fra : Kenneth

Dato : 29-01-10 14:57

Brian Lund wrote:
> Iøvrigt mener jeg da bestemt at det nye SHG (og getmore)
> beholder de retsmæssige forpligtelser overfor kunder der
> handlede ved det "gamle" firma!?

Det gør SHG ikke da det er et andet firma på papiret.
Altså det er et andet CVR nummer.

Med Venlig Hilsen
Kenneth

Fra : Kenneth

Dato : 29-01-10 14:55

Hauge wrote:
> Sååhh hvad? De skrev selv at de *ikke* overtog
> garantiforpligtelserne.. Men derudover, så har de jo ret
> sikkert bare brugt producentens garanti, sååhh..

De skrev at de ikke overtog det gamle firma's reklamationsret,
men at de stadig ville forsøge at hjælpe folk som kontaktede dem
med defekte produkter. Dvs de ville undersøge hvem det skulle
sendes til for rep.

Med Venlig Hilsen
Kenneth

Fra : Kenneth

Dato : 27-01-10 22:09

KR wrote:
> [...]
> Getmore er, at det er det danske postvæsen der skal levere
> varerne.............og det slipper de sjældent godt fra

Jeg har aldrig haft problemer med leveringer fra postdanmark,
men jeg har så heller ikke handlet med getmore.

Med Venlig Hilsen
Kenneth

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-01-10 22:26

"KR" <kr_almen@tolerant.dk> skrev i en meddelelse
> Det eneste der næsten ALTID er problemet med at handle med Getmore er,
> at det er det danske postvæsen der skal levere varerne.............og
> det slipper de sjældent godt fra

Jeg får meget med Post Danmark - og har aldrig haft problemer.

Derimod har det været noget rod den ene gang, jeg har fået noget med et
af de alternative selskaber ;-(

Så jeg handler kun de stder, hvor jeg kan få det med Post Danmark

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : N Dude

Dato : 27-01-10 23:20

KR wrote.:

> Tjaeee....nu har jeg handlet der i snart mange år................og
> har ALDRIG haft nogle problemer med firmaet.

Jeg låser heller aldrig mit pengeskab, fordi der er aldrig nogen der
stjæler.......

Fra : Nicolai

Dato : 10-03-10 09:12

> Tjaeee....nu har jeg handlet der i snart mange år................og har
> ALDRIG haft nogle problemer med firmaet.

ENIG

Fra : emjeppesen

Dato : 10-03-10 12:19

Nicolai skrev:

>ENIG

>ENIG

Firmaet er konkurs og det er ikke det samme som at det ikke HAR
fungeret.

Hilsen emj

Fra : Mads

Dato : 10-03-10 16:51

On Wed, 10 Mar 2010 12:18:32 +0100, emjeppesen <emj@> wrote:

>Firmaet er konkurs og det er ikke det samme som at det ikke HAR
>fungeret.
>
>Hilsen emj

Jeg har da ellers handlet der adskillige gange i de sidste uger og
alle dele er da ankommet i god behold og til tiden.
Fik en pakke så sent som i dag med en CPU køler som jeg bestilte
i går.

Fra : *Sune*

Dato : 26-01-10 22:39

On Tue, 26 Jan 2010 21:10:43 +0100, "Henning Larsen" <dummy@mail.com>
wrote:

>Har netop læst Getmore er konkurs.

"Det selskab, som ____tidligere____ stod bag onlineforhandleren Getmore,
er mandag i denne uge blevet erklæret konkurs"

Ved du noget vi andre ikke ved?

Mvh
Sune

Fra : nivS

Dato : 29-01-10 11:55

On Jan 26, 9:10 pm, "Henning Larsen" <du...@mail.com> wrote:
> Har netop l st Getmore er konkurs. Pas p med at handle der. Deres netbutik
> er stadig online.
>
> Bestilte selv et keyboard hos Getmore mandag. Bel bet trak de ogs mandag,
> men de har ikke sendt varen. Tror lige jeg skal i banken i morgen og have
> den betaling tilbagef rt.
>
> L s mere herhttp://www.comon.dk/nyheder/Var-salget-af-Getmore-lovligt-1.280959.html
>
> Henning

Hos hvilken konkurrent er du ansat?