TDC mobilnettet 'nede'
Fra : H.H.

Dato : 24-01-10 12:11

Hej ng...

Jeg har siden i går aftes ikke haft mulighed for at foretage / modtage
opkald.
Dette gælder for Telmore ( som jo bruger TDC nettet ) og TDC.
Området jeg befinder mig i er syd - vest sjælland.

På TDCs drift info side kan jeg intet finde om den aktuelle fejl.

Andre der har samme problem ?

Mvh
Henrik

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 24-01-10 12:20

H.H. skrev:
> [...]
> Området jeg befinder mig i er syd - vest sjælland.
>
> På TDCs drift info side kan jeg intet finde om den aktuelle fejl.

Har du slukket og igen tændt din mobil?

HTH

Mvh.

Rainer

Fra : H.H.

Dato : 24-01-10 12:26

"Rainer Schöbe" Skrev:

> Har du slukket og igen tændt din mobil?
>
> HTH
>

> Mvh.
>

> Rainer

Hej

Ja det er også prøvet... Dette gælder alle 3 mobiler jeg har.

/Henrik

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 24-01-10 12:20

H.H. formulerede spørgsmålet:
> [...]
> Området jeg befinder mig i er syd - vest sjælland.
>
> På TDCs drift info side kan jeg intet finde om den aktuelle fejl.

Hér i Sønderjylland kører TDC fint nok - men dét ka du jo ikke
rigtig bruge til noget

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : H.H.

Dato : 24-01-10 12:28

"Hans Paulin (6310)" Skrev:

> Hér i Sønderjylland kører TDC fint nok - men dét ka du jo ikke rigtig
> [...]

Hej

Så er det i hver fald ikke en landsdækkende fejl

Måske blot den mast jeg kobler op på...

/Henrik

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 24-01-10 12:30

Den 24-01-2010, skrev H.H.:

> Hej
>
> Så er det i hver fald ikke en landsdækkende fejl
>
> Måske blot den mast jeg kobler op på...

Jup

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-01-10 19:54

"H.H." <autophone@c.dk> skrev i en meddelelse
> Så er det i hver fald ikke en landsdækkende fejl

Heller ingen problemer Telmore her i Hillerød.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Georg

Dato : 24-01-10 20:24

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> Heller ingen problemer Telmore her i Hillerød.

På sydfyn kører det fint

Fra : Anders

Dato : 24-01-10 12:54

> H.H. formulerede spørgsmålet:

> Hér i Sønderjylland kører TDC fint nok - men dét ka du jo ikke rigtig
> [...]

Nej i Sønderborg har/er der også problemer, for jeg får til tider besked om
at der er en der har ringet til mig, men har ikke fået selve opkaldet, kun
beskeden.

Fra : Jean

Dato : 24-01-10 21:01

Anders skrev:
> Nej i Sønderborg har/er der også problemer, for jeg får til tider besked
> om at der er en der har ringet til mig, men har ikke fået selve opkaldet,
> kun beskeden.

Det er sandsynligvis din software. Telefonen sender løbende beskeder til
netværket om at telefonen er tændt. Denne del kan svigte, og så tror
netværket at telefonen er slukket. Opkald ryger derfor direkte på mobilsvar,
og så får du en SMS om opkaldet, når du selv skaber trafik via opkald/SMS.

Problemet kan nogengange løses ved at genstarte telefonen mindst 1 gang om
dagen, ellers er en softwareopdatering vejen frem.

Mvh Jean.

Fra : H.H.

Dato : 24-01-10 21:18

"Jean" > Skrev til Anders:

> [...]
>
> Problemet kan nogengange løses ved at genstarte telefonen mindst 1 gang om
> dagen, ellers er en softwareopdatering vejen frem.

Hej

Det er ikke tilfældet her. Har 3 stk. mobiler liggende, der alle køre på
TDCs net.
Og kan nu konstaterer at signalet forsvinder ind i mellem på alle mobiler,
dog
ikke samtidigt.

/Henrik

Fra : Anders

Dato : 25-01-10 07:09

"Jean" <ask@me> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Problemet kan nogengange løses ved at genstarte telefonen mindst 1 gang om
> dagen, ellers er en softwareopdatering vejen frem.

Har den nyeste software installeret, og den bliver slukket mindst 1 gang om
dagen....

Fra : H.H.

Dato : 24-01-10 21:05

"Anders" Skrev:

> Nej i Sønderborg har/er der også problemer, for jeg får til tider besked
> om at der er en der har ringet til mig, men har ikke fået selve opkaldet,
> kun beskeden.

Det samme her.. Jeg har også modtaget Service sms, om at nogen har ringet.
Og jeg får ind i mellem også almindelige sms'er, men kan ikke selv sende sms
beskeder.

/Henrik

Fra : H.H.

Dato : 25-01-10 14:44