fullscreen
Fra : Klaus Andersen

Dato : 03-08-01 17:32

er der nogen der kan hjælpe ?

Jeg søger en stump js til at få et eksisterende "normalt" vindue ovger i
fullscreen uden at der skal klikkes på knapper.

Jeg tænkte mig et eller andet med: onload="window.fullscreen" bla bla" mebn
kan ikke få det til at virke

Mvh

KA

Fra : J.C. Voss

Dato : 03-08-01 17:50

Klaus Andersen <klaus_andersen@yahoo.com> wrote:

> Jeg søger en stump js til at få et eksisterende "normalt" vindue ovger i
> fullscreen uden at der skal klikkes på knapper.

Dette script smider brugerens vindue ud i fuld tilgængelig størrelse:

<script language=JavaScript>

<!--

self.moveTo(0,0);self.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight);
//-->

</script>

Anbring det i dit <head>.

--
Jonas, located at 11°56° | I love defenseless animals,
http://geografi.hjem.wanadoo.dk/ | especially in a good gravy.

Fra : Klaus Andersen

Dato : 03-08-01 18:14

> [...]
> http://geografi.hjem.wanadoo.dk/ | especially in a good gravy.
> -:-:-: Erase harddrive and trash peripherals to reply :-:-:-

Det er en fin funktion, men ikke det jeg leder efter.
Jeg er ude efter "fullscreen" uden adressebare, knapper
osv, altså helt fuld skærm som det kan bruges ved
open.window

Mvh

KA

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-08-01 18:20

Fri, 3 Aug 2001 18:50:25 +0200, skrev
harddrivejc@voss.tfperipherals (J.C. Voss):

>Dette script smider brugerens vindue ud i fuld tilgængelig størrelse:

Men det er ikke, det man forstår ved fullscreen.

Det eksiterende vindue (main) kan du heldigvis ikke få åbnet i
fullscreen.

Det kan kun lade sig gøre med en windowopenfunktion.

Se et eksempel på
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/popup/popup4.htm>,
men det er langt fra alle af dine besøgende, der er begejstret
for disse scripts.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : Klaus Andersen

Dato : 03-08-01 18:35

> [...]

> fullscreen.
>
> Det kan kun lade sig gøre med en windowopenfunktion.

Jeg ved godt at det er upopulært at "tage magten" fra folk men ikke desto
mindre er det den funktion jeg søgte. Du siger det ikke kan lade sig gøre
.... hmmm - ærgeligt.

Ja jeg har selvfølgelig også været inde på din side for at kigge inden jeg
spurgte herude, og fandt mange former for popups. men det er jo (som du selv
bemærker) main vinduet jeg vil have fat i.

Mvh

KA

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-08-01 20:05

Fri, 3 Aug 2001 19:35:03 +0200, skrev "Klaus Andersen"
<klaus_andersen@yahoo.com>:

>Ja jeg har selvfølgelig også været inde på din side for at kigge inden jeg
>spurgte herude, og fandt mange former for popups. men det er jo (som du selv
>bemærker) main vinduet jeg vil have fat i.

Ja, og det kan du ikke få åbnet i fullscreen og det ville være
også være en af de største hjemmesidedeignforbrydelser man kunne
lave.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Klaus Andersen

Dato : 03-08-01 20:25

Det er nu ikke tænkt til en hjemmeside, men til en intranet
produktpræsentation.

Mvh

KA

Fra : find clausen

Dato : 04-08-01 16:08

On Fri, 3 Aug 2001 18:31:51 +0200, "Klaus Andersen"
<klaus_andersen@yahoo.com> wrote:

> er der nogen der kan hjælpe ?

Det kan da nemt lade sig gøre.

Du har fx en side der hedder test.html,
af den laver du en kopi: test1.html ...

I head på test.html indsætter du:

<script>
   function window1(){
win1 = window.open('test1.html','blowup','fullscreen');
if (win1 != null) {
if (win1.opener == null) {
win1.opener = self
}
win1.location.href = 'test1.html';
}
}
</script>

Here you go !

--

find clausen
http://www.photopress.dk/
e-mail: findclausen at photopress.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-08-01 21:44

Sat, 04 Aug 2001 22:07:47 +0700, skrev find clausen
<no.email.address@box.com>:

>Det kan da nemt lade sig gøre.

>I head på test.html indsætter du:

Øhh - det er da stadig ikke main vindue, som bliver åbnet i full
screen og det var det, der var ønsket.

med venlig hilsen
Knud