MS Windows
briani 27239
Virtual XP i Win7 og skærmopløsning?
Fra : Thomas

Dato : 24-01-10 10:24

Hej.

I forbindelse med at jeg har oprettet en Virtual XP på min Windows 7 Home
Premium maskine, er jeg nu løbet ind i et problem, som jeg håber nogen kan
hjælpe mig med.

Mit problem er at jeg inde i min XP mode får et temmelig dårligt billede på
min skærm.
Det lader til at XP har installeret noget som hedder "Virtual PC
Intergration Components S3 Trio32/64" som driver til mit skærmkort.
Mit skærmkort er et ATI HD4350.

Ovenstående skærmkort driver giver mig kun mulighed for at vælge 16 bit
farver, og selvom opløsningen ser rigtig nok ud, så hakker bevægelig grafik
temmelig meget.
Indstillingerne er låst inde i skærmopløsningens settings.
Jeg forsøgte også undervejs at finde noget omkring min monitor (Acer
AL1916W) i kontrol panelet, men denne findes ikke. Måske dette hænger
sammen med mit problem?

Jeg har forsøgt at installere rigtige ATI XP drivere til mit skærmkort inde
fra XP consolen, men dette lader sig ikke gøre.
Den påstår at driveren er succesfuldt installeret, men under
enhedshåndteringen er det stadig den samme S3 driver.

Nu kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan skærmbilledet i XP consolen
faktisk styres?
Er det med en skærmdriver installeret i XP konsollen?
Er det en del af Microsofts "Virtual PC" systemet som så "låner"
skærmsriveren fra Windows 7?

Kan nogen hjælpe min forvirring, så jeg måske kan få en mere glidende
skærmstyring.

Thomas.

Fra : Jakob

Dato : 29-01-10 16:17

On Sun, 24 Jan 2010 10:24:06 +0100, Thomas wrote:

> [...]
> skærmsriveren fra Windows 7?
>
> Kan nogen hjælpe min forvirring, så jeg måske kan få en mere glidende

Du skal forestille dig, at den XP du har installeret ser Virtual PC som et
stykke hardware med netkort, grafikkort etc. Driverne til det ligger så i
integration components. Windows 7 ser Virtual PC som et program der
interagerer med styresystemet på samme måde som så mange andre programmer.
Prøv at vælge funktionen 'Upgrade integration components' det kan muligvis
hjælpe på dit problem.

--
/Jakob

Fra : Thomas

Dato : 02-02-10 14:49

> [...]
> Prøv at vælge funktionen 'Upgrade integration components' det kan muligvis

Hej.
Tak for din udredning.

Jeg ville rigtig gerne prøve dit forslag, men jeg kan ikke finde det sted
hvor jeg starter denne upgrade af Integrations komponenterne.
Iflg. denne side som jeg håbede kunne hjælpe mig til at finde stedet, siger
de at man fra sin virtuelle maskine (I mit tilfælde min XP) skal gå ind i
"Tools" og så vælge det som du også forslår.
http://technet.microsoft.com/en-us/library/ee449409(WS.10).aspx

Men hvor pokker i min virtuelle XP skal jeg finde denne Tool menu?
Der er jo mange steder man kan vælge "Tools". Jeg tror selv på at man skal
åbne sin browser (IE8) og så fra denne browser vælge Tools og derfra skulle
man så kunne finde det som hedder 'Upgrade integration components'.

Hvis ovenstående er rigtig forstået, så er der desværre ikke noget som
hedder 'Upgrade integration components' under Tool menuen i IE8.

Jeg håber det er en anden tool menu jeg skal bruge, da jeg så stadig har en
chance for at finde det. Men hvor findes denne Tool menu, hvis det ikke er i
IE8?

Thomas.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 02-02-10 16:51

Thomas:

<snip>

> Men hvor pokker i min virtuelle XP skal jeg finde denne Tool menu?

Med det forbehold, at jeg benytter VPC 2004:

Før du starter VPC med gæste OSet, check i Settings for det
pågældende OS - vælg (eller klik på den for at fremhæve, hvis du
benytter VPS Console) OSets virtual machine, men start den ikke. I
Setings, vælg Display, sørg for der ikke er hack ud for "Hide virtual
machine menu bar".

Start din VPC med det pågældende gæste OS (sandsynligvis XP?). Se om
der ikke nu befinder sig et menupunkt oppe i menulinien der hedder
"Tools".

I VPC 2004 hedder den menu man skal ind i for at finde punktet
"Install or Update Virtual Machine Additions" dog "Actions". Den
kunne godt hedde Tool. Jeg regner der er nogenlunde samme menu-layout
i den VPC der kommer med Win7.

Hvis du ikke gider rode rundt med Settings, så er tastaturgenvejen
for "Install or Update Virtual Machine Additions" i VPC 2004, når man
har startet VPC og bootet det pågældende gæste OS: ALR GR + I.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 02-02-10 16:57

Axel Hammerschmidt:

<snip>

> Hvis du ikke gider rode rundt med Settings, så er tastaturgenvejen
> for "Install or Update Virtual Machine Additions" i VPC 2004, når
> man har startet VPC og bootet det pågældende gæste OS: ALR GR + I.

*ALT* GR + I

--
2GB RAM should be enough for anyone.