MS Windows
briani 27239
Automatisk skift mellem programmer
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 24-01-10 08:33

WinXP. Jeg har en PC som gerne automatisk skal stå og skifte mellem
forskellige programmer og hjemmesider (skal skifte hvert minut eller
mindre). Har WinXP en sådan funktion indbygget eller kender nogen et smart
eksternt program, der kan det?

WinXP har indbygget opgavestyring, men som jeg ser det starter den
programmerne op fra start hver gang og jeg ønsker kun at skifte mellem
programmerne.

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-10 09:22

> [...]
> forskellige programmer og hjemmesider (skal skifte hvert minut eller
> mindre). Har WinXP en sådan funktion indbygget eller kender nogen et smart

Hvis det kun er hjemmesider, kan du fremstille en .HTM-side pr. ønsket
hjemmeside, hvor hver ønskede side er indsat som iframe, og med sideskift i

Eksemple på kode i "side2.htm":
<HTML>
<HEAD>
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="20;URL=side3.htm">
</HEAD>
<BODY>
<iframe src='http://www.dr.dk' width='453px' height='500px' frameborder='0'
marginheight='0' marginwidth='0' scrolling="no" ></iframe>
</BODY>
</HTML>

Mvh Villy

Fra : Chano Andersen

Dato : 24-01-10 10:35

Lars Thomsen Nielsen skrev:
> [...]
> forskellige programmer og hjemmesider (skal skifte hvert minut eller
> mindre). Har WinXP en sådan funktion indbygget eller kender nogen et smart

De steder jeg har set sådanne løsninger har tricket været AutoIt, som
kan findes på http://www.autoitscript.com/autoit3/

Om det er nemt at gå til, skal jeg lade være usagt, jeg har aldrig selv
lavet noget med det.

- Chano Andersen

Fra : Rado

Dato : 24-01-10 20:56

On Sun, 24 Jan 2010 08:32:55 +0100, "Lars Thomsen Nielsen"
<lars@flexcom.dk> wrote:

> [...]
>
>WinXP har indbygget opgavestyring, men som jeg ser det starter den
>programmerne op fra start hver gang og jeg ønsker kun at skifte mellem

Hvordan skifte? Ligesom med alt+tab, så de skiftevis kommer forrest på
skærmen?

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 25-01-10 16:29

> Hvordan skifte? Ligesom med alt+tab, så de skiftevis kommer forrest på
> skærmen?

Jeps, lige præcis.

Lars

Fra : Rado

Dato : 26-01-10 08:27

On Mon, 25 Jan 2010 16:28:35 +0100, "Lars Thomsen Nielsen"
<lars@flexcom.dk> wrote:

>Jeps, lige præcis.

OK, har faktisk sådan et liggende, det kan dog p.t. kun skifte mellem
2 programmer men det skulle kunne modificeres til at kunne skifte
mellem flere. Kigger lige på det og vender tilbage.

Fra : Rado

Dato : 26-01-10 10:48

On Tue, 26 Jan 2010 08:27:27 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>OK, har faktisk sådan et liggende, det kan dog p.t. kun skifte mellem
>2 programmer men det skulle kunne modificeres til at kunne skifte
>mellem flere. Kigger lige på det og vender tilbage.

Så skulle det virke.

Åben de vinduer du vil skifte imellem. Start programmet og indsæt de
rigtige tal. Tryk Start. Programmet vil minimeres og lægge en ikon i
trayet sålænge det kører. Et klik på ikonen stopper automatisk
programmet og bringer det frem på skærmen igen.

Hvis der er problemer så send lige en mail (fjern FJERN i adressen).
Det fungerer fint her men tablisten er noget tricky noget at have med
at gøre så jeg kan ikke garantere at det fungerer korrekt i alle
sammenhænge.

http://taosoft.dk/software/freeware/keytrigger/KeyTrigger081.zip

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 27-01-10 21:52

> Så skulle det virke.

Ja, det er ikke dæl'me ikke helt ved siden af. Jeg skulle lige fatte den der
med "Antal åbne vinduer". Jeg synes at programmet burde vide hvor mange
programmer der var åbne, men skal altså fortælles til programmet manuelt.
Ellers virker det fint efter hensigten. Tak for det - har du selv lavet det
og i så fald i hvilket programmeringssprog?

Lars

Fra : Rado

Dato : 28-01-10 06:02

On Wed, 27 Jan 2010 21:52:29 +0100, "Lars Thomsen Nielsen"
<lars@flexcom.dk> wrote:

> [...]
>med "Antal åbne vinduer". Jeg synes at programmet burde vide hvor mange
>programmer der var åbne, men skal altså fortælles til programmet manuelt.

Det havde jeg også i tankerne, men det var ikke så let at finde de
informationer jeg har brug for til det, som jeg troede. Men hvis det
lykkes så bliver det implementeret i programmet. Jeg kan sende en mail
om det i så fald.

>Ellers virker det fint efter hensigten. Tak for det - har du selv lavet det
>og i så fald i hvilket programmeringssprog?

You're welcome. Har selv lavet det ja, i C#.

..