Min søster fik for 1½ år siden en Macbook købt gennem apple.com
Indtil for nyligt har batteriet fungeret uden problemer; dvs. det har
kunnet holde i ca. 5-6 timer (ved strømbesparende brug).
Pludselig en dag holder batteriet helt op med at virke. Tænder hun
Macbooken uden strømstikket går der kun nogle sekunder før den går ud,
selvom batteriet har været opladt en hel nat.
Hun har så været i Humac i Vejle, hvor de lige skulle vide, hvor den var
købt (det var en gave, så hun vidste det ikke da hun var inde ved dem).
De sagde, i Humac, at hvis den var købt gemmen apple.com, så kunne hun
indlevere den i butikken, og så ville de sende den ind til apple. Som
jeg lige umiddelbart forstår det, så mente ekspedienten i Humac, at der
var en fejl ved batteriet, men læser man diverse historier på nettet om
Humac-personalets viden om apple-produkter, så giver det jo ikke lige
det allerbedste indtryk for nu at sige det mildt.
2 spørgsmål:
1) Jeg er klar over, at et batteri er en sliddel. Men kan det passe, at
et batteri er helt dødt efter 1½ år - helt dødt som i: holder ca. 5-6
timer den ene dag, for så at være helt dødt den næste?
Det jeg sigter til er, om det vitterligt "blot" er et slidt batteri og
dermed reelt noget der ikke er dækket af reklamationsretten eller om der
er opstået en fejl ved batteriet, som så bør være dækket.
2) Er det korrekt, at Humac har forbindelse til apple.com's webbutik,
således at hun kan indlevere macbooken i Humac-butikken, hvorefter de så
sender den ind til apple?
pft.
Peter J
|