Canon printer vil ikke skrive rødt
Fra : Ukendt

Dato : 23-01-10 16:20

Min Canon Pixma IP4600 vil ikke skrive rødt/magenta.
Jeg har prøvet alle renseprogrammerne samt skiftet blækpatronen, uden held.
Det er uoriginale blækpatroner. Jeg kan selvfølgelig forsøge med en
original, men mon ikke der skal være lidt liv i den først.
De andre farver fungerer fint.

Er der et hemmeligt trick ?

Per.

Fra : Henning

Dato : 23-01-10 16:57

Rens printhovedet - eller skift det.

Fra : Mads

Dato : 23-01-10 23:21

> [...]

>Det er uoriginale blækpatroner. Jeg kan selvfølgelig forsøge med en
>original, men mon ikke der skal være lidt liv i den først.

Jeg har et par gange haft held til at genoplive en død farve i min
Pixma 4000 på denne måde :

1. Satte hele printerhovedet i blød i husholdningssprit i et par timer

2. Brugte et knæk-sugerør til at puste hårdt igennem de tilstoppede
dyser. Et knæk-sugerør har lige størrelsen til at passe ned over det
mundstykke indvendigt i printerhovedet hvor blækpatronen sidder.
Der skulle pustes til, men til sidst kom der et par blæk-bobler ud af
dyserne.
( selvfølgelig passer man på ikke at spytte i røret imens )

3. Skylle i sprit igen.

4. Lod den dryppe af og tørre en halv time.

5. Kørte en rensning i printeren.

6. Vupti. Pixma'en printede som en helt ny printer.

Et par af mine bekendte har også brugt samme metode med held.

mvh Mads

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-10 14:24

Jeg takker for forslagene og prøver lykken.

Per.

Fra : Joeb

Dato : 26-01-10 12:13

"Per Olsen" <per.olsen-snabela-smoerumnet.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg takker for forslagene og prøver lykken.
>

> Per.
>

> "Per Olsen" <per.olsen-snabela-smoerumnet.dk> skrev i en meddelelse

Jeg rensede min i godt varmt kogt vand og brugte derefter en tryklufter til
at "blæse den tør/ren med.
Jeg havde opgivet hovedet og tænkte hvis jeg alligevel skulle ha' et nyt, så
kunne jeg jo li'så godt prøve
Vupti - den printer bedre end nogensinde, her et ½ år efter
Mvh. JL