Udskiftning af blæser i
Fra : Lasse M

Dato : 03-08-01 17:16

Hej

Jeg har en Q Technology 300W strømforsyning som larmer rimelig meget, så
jeg vil gerne udskifte blæseren i den. Problemet er bare at stikket er
et 2-bens stik og der er placeret et par komponenter klods op af stikket
så det er umuligt at tilslutte en blæser med et 3-bens stik.

Er der nogen der kender et sted i DK, hvor man kan købe en støjsvag
blæser med et 2-bens stik eller en konverter så jeg kan bruge en blæser
med et 3-bens stik? Jeg synes kun jeg kan finde blæsere med 3-bens
stik...

Fra : Kim Hansen

Dato : 03-08-01 17:43

On Fri, 03 Aug 2001 18:15:58 +0200, Lasse M
<postmandper@postman.dk> wrote:

> [...]
>blæser med et 2-bens stik eller en konverter så jeg kan bruge en blæser
>med et 3-bens stik? Jeg synes kun jeg kan finde blæsere med 3-bens

Papst blæsere er støjsvage og med to ledninger, stikket kan
du selv sætte på.
Jeg er igang med samme projekt.

http://www.studiedata.dk/group.asp?group=146

M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF
Fyn

Fra : Lasse M

Dato : 03-08-01 17:54

Kim Hansen wrote:

> Papst blæsere er støjsvage og med to ledninger, stikket kan
> du selv sætte på.
> Jeg er igang med samme projekt.

Lige for at skære det helt ud i pap så hvis jeg køber f.eks. en 80mm
blæser, Low Noise, Papst 8412NGML
(http://www.studiedata.dk/product.asp?product=43&page=1) så klipper jeg
bare stikket af min nuværende blæser og udskifter det med den på
Papst'en og så skulle det gerne køre?

Fra : Kim Hansen

Dato : 03-08-01 18:59

On Fri, 03 Aug 2001 18:54:03 +0200, Lasse M
> [...]

>(http://www.studiedata.dk/product.asp?product=43&page=1) så klipper jeg
>bare stikket af min nuværende blæser og udskifter det med den på

Sådan vil jeg gøre, evt finde et stik fra en gammel blæser
og så lodde det på, jeg vil også komme krympeflex på så der
ikke er noget der kortslutter. Det kan også lade sig gøre
med kronmuffer ( der er jo ikke andre der ser det

M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF
Fyn

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-08-01 14:33

Kim Hansen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>ikke er noget der kortslutter. Det kan også lade sig gøre
>med kronmuffer ( der er jo ikke andre der ser det

Sådan har jeg gjort det i et par strømforsyninger, bl.a. en gammel AT som
havde et meget underligt stik.. :)

--
Anders Houmark

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-08-01 14:36

Lasse M skrev i meddelelsen <3B6ACE3E.DAC1D423@postman.dk>...
> [...]
>et 2-bens stik og der er placeret et par komponenter klods op af stikket
>så det er umuligt at tilslutte en blæser med et 3-bens stik.

du kan jo bare evt. lade være med at bruge strømstikket til blæsere inde i
strømforsyningen, og bare lade ledningen rende ud af hullet ( hvor der
sidder sådan en plastic ting rundt om ) og så sidde i et strømstik derude..
det har jeg også gjort et par gange.. :)

--
Anders Houmark