MS Windows
briani 27239
Vedr.: Xp-boot problemer
Fra : Finn 3200

Dato : 23-01-10 17:31

Hej
Håber I evt. kan hjælpe med følgende problem:

Xp booter normalt til Velkomst og - når der trykkes på Admi. eller anden
profil - skrives
der åbner indstillinger (eller noget lignende) -
1 sek. efter skriver den Gemmer dine indstillinger og lukker ned -
Kommer altså ikke ind i Admin. eller profilen ??
Hvad sker der og ved nogen hvilke(n) filer der er beskadiget eller ?

Vil appreciere rigtig meget hvis nogen har en løsning

Der er tale om en velfungerende bambus-maskine som iøvrigt køre fint til
daglig.

Venligste hilsner
Finn

Fra : Peter

Dato : 23-01-10 18:58

"Finn 3200" <mdfOOlis@post.OOtele> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vil appreciere rigtig meget hvis nogen har en løsning
>
> Der er tale om en velfungerende bambus-maskine som iøvrigt køre fint til

Klik på F5 under opstarten. Prøv først muligheden med at starte i sidste
kendte konfiguration som virkede.
Kan du heller ikke det, så gentag og vælg fejlsikker tilstand.

PeterB

Fra : Finn 3200

Dato : 23-01-10 19:41

Hej Peter
Er prøvet - naturligvis også i Fejlsikret tilstand (skulle jeg have nævnt -
sorry)
men virker ikke heller

mvh
Finn

Fra : Dr.Xerox

Dato : 23-01-10 23:42

"Finn 3200" <mdfOOlis@post.OOtele> skrev i en meddelelse news:4b5b42c8$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej Peter
> Er prøvet - naturligvis også i Fejlsikret tilstand (skulle jeg have nævnt - sorry)
> men virker ikke heller

Klip

Mit forsøg ville så være:

Boot op på din XP-CD
Tryk på R første gang du bliver tilbudt det
hvorefter du vælger 1 (C:/Windows) som du bliver tilbudt, tast 1 og Enter
herefter spørger den til en kode som du sikkert ikke har, her trykker du også Enter
herefter får du mulighed til at rette din boot, du skriver
FixBoot og taster Enter
Den kommer nu frem og siger du har lavet en ny boot,
herefter skriver du Exit og Enter for at komme ud af den komando-mode
Genstart nu maskinen, håber det kan gøre det.

Pøj Pøj.

Fra : Finn 3200

Dato : 24-01-10 10:53

Hey Dr. Xerox

Ja undskyld - har også været den vej - det den "fixede" var kun
MBR (master boot record) som dog fungere -
et andet forsøg bad Microsoft om en Rep. CD - hvad det så end er
(måske en CD som man selv fremstiller når pc'en køre eller fordi det er
en OEM fra en Mærkevare pc - hvor der nogle gange er en sådan
CD med) -
kan jo måske bruges til at erstatte filer med som er blevet ødelagt eller
på anden vis ikke fungere - dertil har jeg dog en special boot-diskette med
DOS som kan læse NTFS partitioner og hvori jeg kan skrive til Windows
uden problemer - uden Windows er startet op .
Der er nok kun en vej - gen-installation oveni eller ?

mvh
Finn