MS Windows
briani 27239
Windows 7 og Live mail
Fra : Dadyw

Dato : 23-01-10 08:29

Jeg skulle hjælpe en ven, der ikke kunne åbne en vedhæftet fil I live
Mail. Der er tale om Win7.
Når man ser på den vedhæftede fil, der hedder Titel.doc, er der ikke
noget ikon. Hvis man dobbeltklikker på den kommer der en meddelelse om,
at der ikke er noget program, der kan åbne den.
Jeg gik derefter til Kontrolpanelet og knyttede filen til Microsoft Word
fra office 2003.
Nu er der ikon på den vedhæftede fil, men den kan stadig ikke åbnes ved
dobbeltklik.
Til gengæld kan man gemme filen (f.eks. på skeivebordet), og her kan man
godt åbne filen ved at dobbeltklikke.
Er der nogen, der kan forklare mig, hvorfor men ikke kan åbne filen inde
fra mailsystemet.
Jeg har ikke selv Win7 eller Live Mail, så jeg er ikke dus med disse
systemer.
Hilsen
Leif

Fra : Bo.L

Dato : 23-01-10 19:02

"Dadyw" <regi@wassar.dk> skrev i meddelelsen
> Er der nogen, der kan forklare mig, hvorfor men ikke kan åbne filen inde
> fra mailsystemet.
> Jeg har ikke selv Win7 eller Live Mail, så jeg er ikke dus med disse
> systemer.

I Outlook Express, er der en funktion under indstillinger, der forhindre
åbning af evt. skadelige filer. Det kan ha´ noget med det at gøre, tjek
indstillinger

Fra : Dadyw

Dato : 24-01-10 09:43

Bo.L skrev:

> [...]
>
> I Outlook Express, er der en funktion under indstillinger, der forhindre
> åbning af evt. skadelige filer. Det kan ha´ noget med det at gøre, tjek
Tak. Det vil jeg prøve, når jeg kommer i kontakt med vennens c igen.
Hilsen
Leif