Mit system på en anden mac ??
Fra : jagge

Dato : 23-01-10 16:37

Hey

Kan jeg kopiere mit system og boote op på en anden intel mac med det
system så jer arbejder videre med det samme system og filer ??

Og det fra en ekstern disk ?

MVH

Jakob

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 23-01-10 17:26

jagge wrote:
> Kan jeg kopiere mit system og boote op på en anden intel mac med det
> system så jer arbejder videre med det samme system og filer ??

Ja. Clon dit system med CCC eller SuperDuper!

> Og det fra en ekstern disk ?

Ja, i praksis er det ikke rigtig brugbart, hvis disken ikke har FW800.

- Peter

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 23-01-10 17:33

> Ja. Clon dit system med CCC eller SuperDuper!

> Ja, i praksis er det ikke rigtig brugbart, hvis disken ikke har FW800.

Vrøvl. Det er en alt for høj tærskel for "brugbart".

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 23-01-10 17:51

Niels Jørgen Kruse wrote:

> Vrøvl. Det er en alt for høj tærskel for "brugbart".

Har du prøvet? Man kan sagtens boote fra en disk tilsluttet via USB, men
det er for langsomt, hvis man skal arbejde på det i længere tid.

- Peter

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 23-01-10 22:41

> Har du prøvet? Man kan sagtens boote fra en disk tilsluttet via USB, men
> det er for langsomt, hvis man skal arbejde på det i længere tid.

Jeg bootede i flere år en iMac G5 fra en FW400 disk. Det var for at
reducere blæserstøj (jeg tog den interne disk ud).

Jeg har ikke prøvet USB, men det er da væsentlig hurtigere på Intel
maskiner end på en G5.

Fra : jagge

Dato : 23-01-10 17:33

> Ja. Clon dit system med CCC eller SuperDuper!

> Ja, i praksis er det ikke rigtig brugbart, hvis disken ikke har FW800.
>
> - Peter

Ok det har den faktisk.

Det er til en nyere imac, og systemet er nu på en macbook.

Kan man have andet på den disk ? Eller skal det være en helt "ren" disk
med en partition kun til systemet ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-01-10 17:35

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Ok det har den faktisk.
>
> Det er til en nyere imac, og systemet er nu på en macbook.
>
> Kan man have andet på den disk ? Eller skal det være en helt "ren" disk
> med en partition kun til systemet ?

jeg kan ikke helt gennemskue hvad du vil opnå ?

/thoms

Fra : jagge

Dato : 23-01-10 23:39

> jeg kan ikke helt gennemskue hvad du vil opnå ?

jeg har en macbook der skal have skiftet kabinet. Jeg har dog MEGET
svært ved at undvære den da det er mit primære arbejdsredskab.

På mit arbejde har vi en imac, der bare står og hænger og derfor ville
det være perfekt hvis jeg kunne klone mit system med alle programmet og
filer ud på en disk og køre det fra en anden maskine.

Så var det jo som at arbejde videre med min egen indtil jeg får den
tilbage.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-01-10 23:56

> [...]
> filer ud på en disk og køre det fra en anden maskine.
>
> Så var det jo som at arbejde videre med min egen indtil jeg får den

ok .. men det har vi jo svaret på før ... det kan du godt ... USB2 vil
virker, firewire 400 er bedre og firewire800 vil være ideelt.

/thomas

Fra : jagge

Dato : 24-01-10 19:24

> ok .. men det har vi jo svaret på før ... det kan du godt ... USB2 vil
> virker, firewire 400 er bedre og firewire800 vil være ideelt.

Du har ret men jeg var sgu ikke sikker på fremgangsmåden. Jeg prøver at
få fat i en firewire 800 disk og kloner min systemdisk over så må vi se
hvad der kommer ud af det.

Hygge

Jakob

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 23-01-10 17:47

jagge wrote:
> Kan man have andet på den disk ? Eller skal det være en helt "ren" disk
> med en partition kun til systemet ?

Nej, ikke så vidt jeg ved.

Jeg ville satse på kun at have systemet.

- Peter