Browser mister forbindelsen, mens skype kø~
Fra : Kell Petersen

Dato : 23-01-10 12:50

Hej
Min søster har en TDC ADS forbindelse.
Hun har nu haft 3 Routere.
Men hun har stadig fejl på opsætning eller linien..

F.eks , hvis hun ikke har brugt sin/deres PCére i nogen tid , mister den
totalt forbindelsen med internettet.
Men det lader til at det kun er IE og OE

Hvor i mod. f.eks skype stadig køre videre og det lokale netværk mellem
maskinerne..
Hun kørrer med DHCP server tildelt IP . og DNS.
Er der nogen her som har oplevet det..
Hun har startet med den billige ALDI Router ,, kan ikke huske mærket , og så
lånte hun en DLINK og købte selv en Dlink , af Nyeste årgang , til en
lille 1000,- seddel.

Vi har kørt en default opsætning via cdén..

Kom bare med nogle idere..

Nogle gange , når man kører diagnostisering af forbindelsen skriver den tit
at firewallén skal justeres .

Når den laver ged ,, så tager hun strømmen fra Routeren og sætter i med det
samme , og så kører alle 4 maskiner igen ,, indtil man holder en lille pause
... enkelte gange slipper den forbindelsen mens man sidder og surfer på
nettet...

Mvh ell Petersen

Fra : N Dude

Dato : 23-01-10 17:46

Kell Petersen wrote.:

> Hvor i mod. f.eks skype stadig køre videre og det lokale netværk
> mellem maskinerne..
> Hun kørrer med DHCP server tildelt IP . og DNS.

Den mister sikkert forbindelsen på port 80. Min søster har også tdc adsl med
et speedstream modem på en Belkin router, og der sker præcis det samme
indimellem. Jeg har dog bedt om at hun fik fast ip.

Men hvad der sker, det vides ikke. Jeg genstarter bare routeren herfra, hvis
jeg er hjemme. Ellers slukker hun selv i et minut.

Hvis det også er OE, så er det ikke kun port 80. OE bruger port 25, 110 og
143. Men ikke port 80

Hvilke porte bruger skype? I gamle dage brugte den osse port 80 til at
indlede forbindelse, hvilket er noget hø. Den skal friholdes til web alene
efter min mening. Prøv at se, om det ikke er muligt at bruge en anden port
end 80. Sørg også for, at den anvendte port er åben i routeren.

Fra : Kell Petersen

Dato : 23-01-10 22:03

"N Dude" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> efter min mening. Prøv at se, om det ikke er muligt at bruge en anden port
> end 80. Sørg også for, at den anvendte port er åben i routeren.
OK
Takker , skal op til hende i morgen ,, så lurer jeg den lige , og finder ud
af hvad der sker ...
Jeg følger op på tråden senere , Der er sikkert mange med MS software ,, som
har ged med diverse forbindelse ..

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-01-10 14:56

Kell Petersen skrev:

> Min søster har en TDC ADS forbindelse.
> Hun har nu haft 3 Routere.
> Men hun har stadig fejl på opsætning eller linien..

Jeg tror det er linjen. Min far har i et stykke tid kørt med en
skodrouter (11 kbit), og jeg har prøvet tere forskellige, billige
routere herhjemme (Linksys og DLink). De har ikke givet
problemer.

> Hvor i mod. f.eks skype stadig køre videre og det lokale netværk mellem
> maskinerne.

Det tyder på at routeren virker upåklageligt. Det er jo den der
styrer det lokale netværk.

> Når den laver ged ,, så tager hun strømmen fra Routeren og sætter i med det
> samme

Det tyder på at det et internettet det er galt med. Routeren
opretter en ny forbindelse efter at den har været slukket.

Snak med udbyderen.

--
Bertel