MS Windows
briani 27239
Virtuel XP under Win7 Home Premium.
Fra : Thomas

Dato : 23-01-10 08:07

Hej.

Da jeg er løbet ind i nogle sejlivet kompatibilitets problemer her under
Windows 7, med noget ældre software, så har jeg læst lidt om muligheden for
at oprette en virtuel XP del på min maskine.

Da jeg ser at denne feature som udgangspunkt er forbeholdt de "store"
udgaver af Windows 7, så sidder jeg her med min Windows 7 Home Premium, og
er overladt til mig selv. I hvert fald set fra Microsofts side.

Jeg har dog alligevel kikket lidt ned i problemet, og fundet denne side, der
kan guide mig igennem step by step, til at installere en virtuel XP på min
Windows 7 Home Premium.
http://www.mydigitallife.info/2009/12/14/workaround-to-install-windows-xp-mode-in-windows-7-home-premium-and-home-basic/

Nu er mit spørgsmål så, om nogen har forsøgt denne øvelse, og kan komme med
deres erfaringer?
Jeg er ikke nogen haj til den slags, men hvis det er som beskrevet på siden,
så kunne jeg nok føle mig fristet af at forsøge.
Jeg har jo stadig en XP skive her med en XP Proff., som jeg læser mig til
skal bruges i ovenstående.
Jeg har dog ikke helt forstået endnu, om det bliver min egen gamle XP jeg så
installerer som en Virtuel XP eller den XP jeg kommer til at få, er en jeg
på et tidspunkt downloader fra Microsoft.

Nååå, men nogle tips og kommentarer?

Thomas.

Fra : Jakob

Dato : 23-01-10 12:52

On Sat, 23 Jan 2010 08:06:42 +0100, Thomas wrote:

> [...]
> installerer som en Virtuel XP eller den XP jeg kommer til at få, er en jeg
> på et tidspunkt downloader fra Microsoft.

Den XP du installerer det er den fra din CD.

--
/Jakob

Fra : Thomas

Dato : 24-01-10 07:01

> Nååå, men nogle tips og kommentarer?
>
> Thomas.

Hej igen.

Jeg forsøgte ovenstående vejledning, og det hele ser faktisk ud til at
fungere.
Tak til Jakob for svar.

Thomas