MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Strømstyring af PC
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 22-01-10 14:37

WinXP. Jeg har en pc (bærbar) som jeg ønsker skal være "tændt" hverdage
mellem kl 08:00 og 17:00 og i dette tidsrum skal den vise en specifik
webside. I andre tidspunkter skal pc'en være slukket eller i hvert fald med
så lidt strømforbrug som muligt.

Kan man det i WinXP?

I kontrolpanelet er der en strømstyring, men som jeg ser det kan man kun
sætte at skærmen slukker efter inaktivitet på fx 20 minutter - og den
starter så ikke igen. Jeg kan ikke finde noget med specifikke tidsrum
og/eller dage. Kan WinXP sættes op til det eller kender nogen et eksternt
program, der kan?

Lars

Fra : Benny Andersen

Dato : 22-01-10 11:40

Har ikke svaret, men start fra standby eller dvale kræver et eksternt
signal (keyboard-mus-net). Grunden til mit svar er oplysning om at
'standby uret' måske også har sådant et signal - hvis det skal kunne
bruges, skal det være muligt i bios, at sætte 'wake on timer' eller
lignende.
Det er ikke gjort med det, vækketiden skal også sættes - måske skal
den sætte hver gang før nedlukning - det kan så gøres i forbindelse
med nedlukningen.
Automatisk nedlukning kl. 17.00 kan sagtens lade sig gøre - måske kan
opgavestyringen bruges.

Fra : Edmund

Dato : 23-01-10 08:10

On 22-01-2010 19:39, Benny Andersen wrote:
> Har ikke svaret, men start fra standby eller dvale kræver et eksternt
> signal (keyboard-mus-net).

Start fra standby eller dvale kan også ske via opgavestyring.

Mvh Edmund

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 24-01-10 08:30

> Start fra standby eller dvale kan også ske via opgavestyring.

Det kan jeg ikke helt gennemskue. I WinXP kan man via opgavestyring i
Kontrolpanelet kun vælge opstart af program på et givet tidspunkt, og her
finder jeg ikke et "standby-program" eller "luk-ned-program".

Lars

Fra : Edmund

Dato : 24-01-10 10:07

Den 24-01-2010 08:29, Lars Thomsen Nielsen skrev:

> Det kan jeg ikke helt gennemskue. I WinXP kan man via opgavestyring i
> Kontrolpanelet kun vælge opstart af program på et givet tidspunkt,

Her vælger du så at det er genvejen til din webside den skal starte.
Har desværre ikke XP mere, så jeg kan ikke afprøve det, måske der skal
henvises til en bat fil i stedet, f.eks start.bat, hvori du skriver
f.eks "start http://www.dr.dk/"

Nu jeg tænker over det, så var XP opgavestyrring for mig ikke særlig
logisk at finde rundt i.

> og her
> finder jeg ikke et "standby-program" eller "luk-ned-program".

I strømstyrring må du da kunne vælge hvor mange timer der skal gå inden
den går i dvale. Men der er måske ikke så mange timer som du skal bruge ?

Man kan sætte en XP i dvale med f.eks i en bat fil at skrive
RUNDLL32 PowrProf.dll, SetSuspendState

Men på min XP kunne den så ikke starte fra dvale igen via
opgavestyrring, som mit tv-optage program have lavet.
men du kan prøve om det virker med en "hjemmelavet" opgavestyrring

Mvh Edmund

Fra : Benny Andersen

Dato : 23-01-10 05:27

On 23 Jan., 08:09, Edmund <nos...@surfpost.dk> wrote:

> Start fra standby eller dvale kan også ske via opgavestyring.

ah - smart - den går så nok ind i det i chipsættet og sætter det der i
gamle dage foregik i cmos uret.

Forsøgte lige lidt på en XP home - men der var nogle brugerkonto
drillerier, så det gider jeg ikke kaste mere tid efter.

Måske skulle man lige, til OP, oplyse at nedlukning kan ske (tror jeg)
ved at lade opgave planlægningen eksekvere en genvej med destination:

%windir%\system32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState