Hjælp, administrator password væk...
Fra : jagge

Dato : 22-01-10 15:42

Jeg er kommet i den MEGET belastende situation at en Imac jeg satte op
for nogle måneder siden skal have lidt flere programer installeret som
jeg har MEGET brug for at få i den nu.

MEN jeg kan ikke huske administrator password.... Det er for dumt men
sådan ligger landet.

Er der overhovedet nogen måde at få fat i det eller taler vi
genistallering.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-01-10 15:56

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> sådan ligger landet.
>
> Er der overhovedet nogen måde at få fat i det eller taler vi

Du kan nustille alle brugeres password via installations skiven .. boot
med skiven i drev, hold C nede, gå så langt til du har en menu linie i
toppen, mener den hedder værktøjer -> Reset password utility eller noget
i den stil.

Du mister er emner der er gemt og krypteret i din keychain.

/thomas

Fra : jagge

Dato : 22-01-10 16:13

> [...]
> i den stil.
>
> Du mister er emner der er gemt og krypteret i din keychain.

TAK det er pænt meget bedre en geninstall :0)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-01-10 16:20

> TAK det er pænt meget bedre en geninstall :0)

Det jeg gør på alle den maskine jeg skal administrere er at oprette en
seperat admin bruger inden jeg sætter de "rigige" brugeres konto op ...
så har man altid en ren admin bruger til test, redningsforsøg, password
reset osv. uden at man skal have fat i install diske.

/thomas

Fra : jagge

Dato : 22-01-10 18:17

> [...]
> så har man altid en ren admin bruger til test, redningsforsøg, password
> reset osv. uden at man skal have fat i install diske.

God ide.

Takker

MVH

Jakob