Sidevogn og afgift ?
Fra : Søren

Dato : 21-01-10 23:03

Hey

Nogen der ved om der skal betales afgift på en sidevogn ?

Har en nyere Harley og ville købe en sidevogn, så børnene kan få en tur
nu og da... Sidevognen er fra England.

Søren

Fra : Jørn

Dato : 21-01-10 23:21

"Søren" <a@a.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen der ved om der skal betales afgift på en sidevogn ?
>
> Har en nyere Harley og ville købe en sidevogn, så børnene kan få en tur

Hej.
Hvis sidevognen monteres på en indregistreret dansk motorcykel, er der ingen
ekstra afgift.
Jørn

Fra : Jan B

Dato : 22-01-10 01:28

Kører den på den rigtige side? Jeg er nemlig ikke sikker på at en
venstregående sidevogn kan godkendes, og det er nok utroligt
"spændende" at være pasager i den!

Fra : Boye Wildt

Dato : 22-01-10 11:51

Du må ikke bare montere en sidevog. Motorcyklen med sidevogn skal til syn.
Du kan så få motorcyklen synes i to udgaver så du må tage sidevognen af igen
uden syn.

Mvh.
Boye

Med venlig hilsen/Best regards Boye M. Wildt Seniorkonsulent mob. +45 2788
0669 tlf. +45 2788 0660 e-mail. bmw@bowitek.dk web. www.bowitek.dk

Fra : Søren

Dato : 22-01-10 12:57

sidevognen bliver monteret i den rigtige side
(de laver både til højre og venstre) og selvfølgelig skal den synes.

vidste bare ikke om der skulle betales ekstra afgift.

det er denne: http://www.watsonian-squire.com/GPmanx_nighster_side.jpg

tak,
Søren

Fra : Morten

Dato : 22-01-10 15:52

> [...]
>reservedel og dermed skal der ikke betales afgift. Men under alle
>omstændigheder er det nok en god ide at kontakte told og skat.

Morten