MS Windows
briani 27239
Windows 7 og drivere
Fra : Brian Svendsen

Dato : 21-01-10 23:01

Jeg har en mindre diskution kørende..
Så jeg kunne godt tænke mig at høre om jeg har ret eller ej..

Jeg har lige lagt Win 7 ind, næsten uden problemer.
Den fandt selv alle drivere, men der var lidt problemer med min touch-panel,
lydkort og et eller andet som skulle ligge på noget PCI port 0.
Men driverne kunne jeg hente på producentens hjemmeside, og så virker det
bare nu..

En kammerat har også lagt win 7 ind.
Han påstår hårdnakket at det er orginale drivere som windows selv fandt og
alle de ekstra programmer som evnt. følger med også blev lagt ind.
Og det er her min kæde hopper af..
Jeg mener at windows finder det hardware den kan finde, og ligger MS egne
drivere ind.

Hvordan er det med det drivere som følger med Windows. Er der nogen som kan
give en dybere forklaring på hvem der har lavet dem, og om de indeholder de
ekstra finesser som nogen gange findes ( f.eks ved lydkort)

På forhånd tak

Brian

Fra : Jens

Dato : 21-01-10 23:17

"Brian Svendsen" <bts-fjern-det@2ft-spam.dk> skrev i meddelelsen

> Hvordan er det med det drivere som følger med Windows. Er der nogen som
> kan give en dybere forklaring på hvem der har lavet dem, og om de
> indeholder de ekstra finesser som nogen gange findes ( f.eks ved lydkort)

Det er ofte producenten af hardwaren, som har lavet driveren, også de
standard drivere der følger med Windows.
Ofte er producentens driver mere avanceret end den der følger med Microsoft.
Producenten plejer også ofte at "vedhæftede" yderligere program(mer) til
driveren, så funktionaliteten af hardwaren kan udnyttes bedst muligt.

Jens

Fra : Jakob

Dato : 22-01-10 19:03

On Thu, 21 Jan 2010 23:00:43 +0100, Brian Svendsen wrote:

> [...]
> give en dybere forklaring på hvem der har lavet dem, og om de indeholder de
> ekstra finesser som nogen gange findes ( f.eks ved lydkort)

Mange af de store producenter af hardware har aftaler med Microsoft om at
få lagt drivere ud på microsoft update efter at de har gennemgået MS
testprogram. Derefter kan man hente producenternes originale drivere
derfra.

--
/Jakob