MS Windows
briani 27239
diskcopy usb
Fra : jos

Dato : 21-01-10 22:50

kan man under windows diskkopiere en [bootbar] usbnøgle?

evt hvilket værktøj? - ghost kan tilsyneladende kun kopiere ægte diske!

finn

Fra : Rado

Dato : 22-01-10 14:05

On Thu, 21 Jan 2010 22:50:24 +0100, "jos" <jos@her.dk> wrote:

>kan man under windows diskkopiere en [bootbar] usbnøgle?
>
>evt hvilket værktøj? - ghost kan tilsyneladende kun kopiere ægte diske!

Image for Windows kan fint lave images af mine - de er godtnok ikke
bootbare men jeg tror ikke det er noget problem. Du kan jo prøve:

http://www.terabyteunlimited.com/image-for-windows.htm

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Preben

Dato : 22-01-10 17:24

"jos" <jos@her.dk> skrev i en meddelelse
> kan man under windows diskkopiere en [bootbar] usbnøgle?
>
> evt hvilket værktøj? - ghost kan tilsyneladende kun kopiere ægte diske!
>
> finn
hej Finn
Ghost 11 med en DOS- boot cd eller diskette kan behandle USB diske..,
det har jeg brugt et par gange...
mvh
Preben

Fra : jos

Dato : 22-01-10 17:50

Preben wrote:
> [...]
> hej Finn
> Ghost 11 med en DOS- boot cd eller diskette kan behandle USB diske..,
Jeg bruger v12, men den kan heller ikke!
eller rettere. den kan klare USBdiske, men ikke USBsticks!

og til Rado: Hastigheden steg [lidt] - men kopien kan stadig ikke boote

finn

Fra : Per Jensen

Dato : 22-01-10 21:02

"jos" <jos@her.dk> skrev i meddelelsen
> kan man under windows diskkopiere en [bootbar] usbnøgle?
>
> evt hvilket værktøj? - ghost kan tilsyneladende kun kopiere ægte diske!
>
> finn

Hvis du har en Seagate disk i det system, så kan du muligvis bruge
http://www.seagate.com/www/en-us/support/

Seagates DiskWizard kan lave boots til USB disk og USB nøgler,
clone kopiering mv. det kræver, at man har mindst een seegate
disk på sin PC.
Har du ikke en seagate disk, men en anden, så check hos din
disks fabrikant om ikke der er et lignende program.

--
Hilsen Per

Fra : jos

Dato : 22-01-10 22:18

Per Jensen wrote:
> [...]
> Har du ikke en seagate disk, men en anden, så check hos din
> disks fabrikant om ikke der er et lignende program.

Tak, den lyder spændende og er ved at blive hentet.
Jeg har en del gamle diske, så det burde ikke være svært at finde en Søport

finn