MS Windows
briani 27239
Hvad er en coprocessor?
Fra : Erik

Dato : 21-01-10 12:39

Jeg kører Windows 7 Home Premium. - Når jeg går ind i enhedshåndtering kan
jeg se, at der mangler en driver til en coprocessor. - Resultatet af en
driveropdatering er, at Windows ikke kan finde den.
- Hvad er en coprocessor, og hvad laver den?? - Jeg har aldrig hørt om det
før.
Mvh
Erik

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-10 14:00

Erik skrev:
> [...]
> en driveropdatering er, at Windows ikke kan finde den.
> - Hvad er en coprocessor, og hvad laver den?? - Jeg har aldrig hørt om
Jeg troede også at coprocessorer var uddøde, havde en 387 til min 386
men troede at de derefter automatisk var sammenbyggede og det havde jeg
ret i, se her http://en.wikipedia.org/wiki/X87 og her
http://www.cpu-world.com/CPUs/80387/index.html så jeg formoder at du har
en processorfejl.

Fra : Erik

Dato : 23-01-10 12:28

Tak for svaret. - Min processor en er AMD Athlon 64 x2 4000+. - Den har jeg
haft i flere år, men "problemet" med coprocessor er først dukket op i
Windows 7. (Jeg havde Vista tidligere).
Problemet giver ikke anledning til driftsforstyrrelser, så jeg skal nok blot
ignorere det.
Mvh
Erik

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-10 17:59

Erik skrev:
> [...]
> i Windows 7. (Jeg havde Vista tidligere).
> Problemet giver ikke anledning til driftsforstyrrelser, så jeg skal nok

Prøv at kigge her
http://developer.amd.com/documentation/articles/pages/62720069.aspx og
læs under x87 floating-point instruktions, måske det er det der sker

Fra : Erik

Dato : 24-01-10 07:09

> Prøv at kigge her
> http://developer.amd.com/documentation/articles/pages/62720069.aspx og læs
> under x87 floating-point instruktions, måske det er det der sker

Tak for tippet, men det er nu alt for teknisk for mig. (Jeg har en 32-bit
udgave af Windows 7)
Mvh
Erik