TextStream hjælp
Fra : OZ

Dato : 03-08-01 16:35

Hej NG

Skulle dette ikke være den rette NG så se venligst bort fra denne besked.

Jeg sidder og skal udtrække data fra nogle tekst filer og har forsøgt mig
med TextStream. Det er altsammen rimelig nemt så længe jeg tager alle data,
men det er ikke det jeg vil.
Jeg ville gerne springe nogle linier over tage lidt fra linie 12-16 springe
et par linier mere over og tage noget input fra linie 20-23.

Er der mon nogen herinde, der har siddet med samme problem og har fået det
løst så ville jeg meget gerne høre fra jer.

På forhånd tak

Otto Meurer

Fra : Emil Rossing

Dato : 04-08-01 15:21

"OZ" <gonzo@strike-team.com> wrote in message

> Jeg ville gerne springe nogle linier over tage lidt fra linie 12-16
springe
> et par linier mere over og tage noget input fra linie 20-23.

Hejsa, jeg ved ikke om det er den smarteste måde, men umiddelbart virker det
ret indlysende bare at lave noget á la:

for i=0 to 11
dummy = txtstream.readline
next
txtstream.readline 'linie 12
txtstream.readline 'linie 13
txtstream.readline 'linie 14..osv

Du kan også gøre noget som dette:
alltxt = txtstream.readall
'luk filen og textstream'en
stort_array = split(alltxt,vbnewline) 'hvis det er en unix-fil, bruges der
måske en anden karakter til linieskift, hvad ved jeg

alltxt = nothing

så kan du hente dine information med stort_array(den_linie_jeg_vil_have-1)

Held og lykke
\Emil

Fra : Otto Meurer

Dato : 07-08-01 10:49

Tak for din input

Jeg fandt en løsning med en for i to x løkke og så gemme det i en variabel.

Otto Meurer