Png og browsere
Fra : Erik Olsen

Dato : 20-01-10 17:53

Hej

Dette spørgsmål er foranlediget af en debat i dk.edb.grafik.

Findes der nutidige browsere som ikke kan vise png-billeder korrekt
indsat i et html-dokument?

Jeg har erfaret at IE8 ikke kan vise et png-billeder alene, men jeg
mener at jeg har kunnet se et html-dokument med et png-billede indsat.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 20-01-10 18:14

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev :

>Jeg har erfaret at IE8 ikke kan vise et png-billeder alene, men jeg
>mener at jeg har kunnet se et html-dokument med et png-billede indsat.

Se mit svar i grafikgruppen, iøvrigt har du fået tricket at vide
før
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Erik Olsen

Dato : 20-01-10 18:22

Kerim Ellentoft wrote:

> Se mit svar i grafikgruppen, iøvrigt har du fået tricket at vide
> før

Det skal såmænd nok være, men jeg har også glemt det igen. Lad os se
hvor længe det varer denne gang

Tak for dit svar begge steder.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-01-10 18:54

On Wed, 20 Jan 2010 17:52:56 +0100, "Erik Olsen"
<erik.olsen@ishoejby.dk> wrote:

> Findes der nutidige browsere som ikke kan vise png-billeder korrekt
> indsat i et html-dokument?

Nej.

> Jeg har erfaret at IE8 ikke kan vise et png-billeder alene, men jeg
> mener at jeg har kunnet se et html-dokument med et png-billede indsat.

IE8 kan godt vise PNG-billeder, uden at disse er indsat i et HTML-
dokument. (Se evt. http://www.hojmark.org/x/IE8-PNG.png)

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Erik Olsen

Dato : 20-01-10 19:21

Asbjorn Hojmark wrote:

> IE8 kan godt vise PNG-billeder, uden at disse er indsat i et HTML-
> dokument. (Se evt. http://www.hojmark.org/x/IE8-PNG.png)

Det er et lidt dårligt bevis.

Dels fordi det IE8 vitterlig ikke uden videre viser billedet, dels fordi
jeg har fået sat IE8 op så png-er vises ved hjælp af QuickTime.

Hvordan får jeg forresten dette ændret til standard?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-01-10 21:58

On Wed, 20 Jan 2010 19:21:21 +0100, "Erik Olsen"

> Dels fordi det IE8 vitterlig ikke uden videre viser billedet,

Det gjorde den her.

> dels fordi jeg har fået sat IE8 op så png-er vises ved hjælp af
> QuickTime.
>
> Hvordan får jeg forresten dette ændret til standard?

Det ved jeg ikke. Jeg bruger normalt ikke IE.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : N Dude

Dato : 20-01-10 20:45

Asbjorn Hojmark wrote.:

> IE8 kan godt vise PNG-billeder, uden at disse er indsat i et HTML-
> dokument. (Se evt. http://www.hojmark.org/x/IE8-PNG.png)

Bare ikke korrekt. Ovst.bliver ejheller vist korrekt.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-01-10 21:57

On Wed, 20 Jan 2010 20:45:07 +0100, "N Dude" <invalid@invalid.invalid>
wrote:

> Bare ikke korrekt. Ovst.bliver ejheller vist korrekt.

Ovenstående er et screen-shot, der viser IE8, der viser en tilfældig
PNG-fil, jeg havde liggende på lokalt. Det virkede altså fint her.
Derudover kan jeg åbne ovenstående URL i IE8. Det virker også fint
her.

Så jeg ved ikke, hvad du mener med, at det ikke vises korrekt.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : N Dude

Dato : 21-01-10 05:59

Asbjorn Hojmark wrote.:

> Så jeg ved ikke, hvad du mener med, at det ikke vises korrekt.

Den fjerner en trediedel af det originale billede i bunden. Prøv at åbne det
i Adobe PS. Der er sikkert noget gennemsigtigt hvidt i en alfakanal, som IE
skærer væk.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 24-01-10 22:05

Den 21-01-2010 05:58, N Dude skrev:

> Den fjerner en trediedel af det originale billede i bunden. Prøv at åbne det
> i Adobe PS. Der er sikkert noget gennemsigtigt hvidt i en alfakanal, som IE
> skærer væk.

Jeg kan ikke se forskel på billedet i IE og PS.

Mikkel