MS Windows
briani 27239
Windows 32/64 bit
Fra : Mate

Dato : 20-01-10 11:08

Hvor kan man se, om en "Windows XP" er en 32- eller 64 bit version ?

/Poul.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-01-10 11:35

Det står på æsken.
Skulle du komme ud til nogen der ikke har æsken og ikke kan huske det
så højreklik på "Denne Computer" og vælg "Egenskaber".

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Mate

Dato : 20-01-10 13:09

> Det står på æsken.
> Skulle du komme ud til nogen der ikke har æsken og ikke kan huske det
> så højreklik på "Denne Computer" og vælg "Egenskaber".

Hej Jens.
Tak for det hurtige svar.
Er det de "32" der indgår i dette serienummer: 76381-OEM-0060951-32098 ?
For jeg kan ikke se at der står andet om 32 bit under egenskaber.
Der står heller ikke noget om det på min installations-CD eller på product
key etiketten.

Mvh Poul.

Fra : Henning

Dato : 20-01-10 13:45

On Wed, 20 Jan 2010 13:08:36 +0100, "Mate" <mate@novalid.dk> wrote:

>76381-OEM-0060951-32098

WIndowsknap + r - skriv winver, så får du det at vide.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-01-10 14:26

"Henning" <> skrev i en meddelelse
> WIndowsknap + r - skriv winver, så får du det at vide.

Jeg sidder med en XP Pro 32 bit - og der står IKKE noget om at det er 32
bit.

Så jeg forstår godt spørgeren er i tvivl.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 20-01-10 15:07

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev :

>Jeg sidder med en XP Pro 32 bit - og der står IKKE noget om at det er 32
>bit.

Hvis der ikke står noget, så er det 32-bit.

Og er det en dansk Windows, så er det også 32-bit, XP 64-bit
findes ikke på dansk.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Mate

Dato : 20-01-10 15:47

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvis der ikke står noget, så er det 32-bit.
>
> Og er det en dansk Windows, så er det også 32-bit, XP 64-bit
> findes ikke på dansk.

OK, det var da et svar, man kan forstå. Tak for det!
/Poul

Fra : Jens

Dato : 21-01-10 13:28

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen

> Og er det en dansk Windows, så er det også 32-bit, XP 64-bit
> findes ikke på dansk.

Nå ? Hvordan kan det så være at vi har dansk Windows XP 64-bit på arbejdet ?
Du glemmer vist at der er versioner af Windows der hedder multilanguage.....

Jens

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-01-10 15:14

"Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> skrev :

>Nå ? Hvordan kan det så være at vi har dansk Windows XP 64-bit på arbejdet ?
>Du glemmer vist at der er versioner af Windows der hedder multilanguage.....

Ååååhhh for ....

Hvor mange almindelige hjemmebrugere har det?

Næppe mere end en håndfuld, så det kan man godt tillade sig at
glemme.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-01-10 17:04

Og faktisk er det en engelsk version der bare har fået en dansk
sprogpakke lagt på.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : kristian

Dato : 22-01-10 12:20

On Thu, 21 Jan 2010 17:03:50 +0100, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>Og faktisk er det en engelsk version der bare har fået en dansk
>sprogpakke lagt på.
>
>Regards Jens Peter Karlsen.

Det er alle udgaver af Windows vel i princippet ?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-01-10 01:02

Ja, hvis vi taler Windows 7, men ikke tidligere versioner. Dog med den
nævnte undtagelse.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : emjeppesen

Dato : 22-01-10 12:31

kristian skrev:

> Det er alle udgaver af Windows vel i princippet ?

Nej, det er det ikke.
Hilsen emj

Fra : E. Blatch

Dato : 20-01-10 15:08

"Mate" <mate@novalid.dk> wrote in message
> Hvor kan man se, om en "Windows XP" er en 32- eller 64 bit version ?
>
> /Poul.

http://support.microsoft.com/kb/827218

vh EB

Fra : Mate

Dato : 20-01-10 15:48

"E. Blatch" <elmo-blatch@notmail.com> skrev i en meddelelse

> "Mate" <mate@novalid.dk> wrote in message

> http://support.microsoft.com/kb/827218
>
> vh EB
Tak for oplysningen!
vh Poul.

Fra : /John

Dato : 24-01-10 03:39

"Mate" <mate@novalid.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor kan man se, om en "Windows XP" er en 32- eller 64 bit version ?

Det kan afsløres af dette lille gratis program:

http://www.piriform.com/speccy

Tip: Vælg zip versionen (kræver ingen install), download til skrivebord
(eller ram stick), unzip og kør derfra.

Afprøvet her på XP Pro; kører uden problemer :)

John