uoriginalt batteri til Ibook ??
Fra : jagge

Dato : 19-01-10 19:33

Et familiemedlem skal arve en Ibook G4 efter jeg har fået den
geninstalleret. MEN batteriet er ikke fungerende, holder højest 4 min
strøm derfor skal jeg have et andet.

Så hvis nogen kender et sted man kan købe et velfungerende uoriginalt
vil jeg gerne høre om det ?

MVH

Jakob

Fra : Esben

Dato : 20-01-10 13:01

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> strøm derfor skal jeg have et andet.
>
> Så hvis nogen kender et sted man kan købe et velfungerende uoriginalt

http://www.traderjoe.dk/a1008_batteri_til_apple_ibook_g3___g4_12__hvidt_
replica-p-96.html

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : jagge

Dato : 21-01-10 00:03

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> http://www.traderjoe.dk/a1008_batteri_til_apple_ibook_g3___g4_12__hvidt_

takker

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-01-10 00:11

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> takker

og det er vist nu jeg skal komme med min standard advarsel imod
uorginale batterier ... imho. er det ikke den besparelse værd ...

/thomas

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-01-10 10:22

On 2010-01-21 00:10:59 +0100, Thomas von Hassel said:

> og det er vist nu jeg skal komme med min standard advarsel imod
> uorginale batterier

Jeg skulle lige til at nævne det samme. Jeg kender ikke det omtalte
batteri, men jeg synes man har hørt en del historier om uoriginale
batterier, der f.eks. eksploderer :-/

Måske er det stærkt overdrevet, så jeg kunne da godt tænke mig at høre
hvis nogen har praktisk erfaring med omtalte batteri? PÃ¥ den anden side
er der heller ikke videre positive kommentarer på Apple Store ved det
originale iBook batteri... og det koster 999,-

--
Michael Rasmussen
»If you understand what you're doing, you're not learning anything.«

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-01-10 11:12

Michael Rasmussen <news@irczone.invalid> wrote:

> [...]
> er der heller ikke videre positive kommentarer på Apple Store ved det
> originale iBook batteri... og det koster 999,-

Det kan være de ikke exploderer ... men de holder som regel ikke så
længe på en opladning og de holder ikke så længe (antal cycles)

Og ang. kommentarer på Apple Store så skal man vist tage dem med en vis
skepsis .. det er sjældnt at dem der ikke har problemer "brokker" sig så
meget som dem der har et problem.

/thomas

Fra : address_is@invalid.i~

Dato : 21-01-10 19:46

> er der heller ikke videre positive kommentarer på Apple Store ved det
> originale iBook batteri... og det koster 999,-

Jeg køber klart et uorginalt men ikke sikker på at det bliver det i
linket.

Mvh

Jakob

Fra : address_is@invalid.i~

Dato : 21-01-10 19:46

> og det er vist nu jeg skal komme med min standard advarsel imod
> uorginale batterier ... imho. er det ikke den besparelse værd ...
>
> /thomas

Well i mine øjne er Apples tilbehørspriser latterlige. Jeg tager
chancen, 600 kr for en strømforsyning er direkte ublu min uorginale Kina
model funger perfekt til 1/4 af den pris.

Mvh

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-01-10 20:14

<address_is@invalid.invalid> wrote:

> Well i mine øjne er Apples tilbehørspriser latterlige. Jeg tager
> chancen, 600 kr for en strømforsyning er direkte ublu min uorginale Kina
> model funger perfekt til 1/4 af den pris.

Der er forskel på en strømbrik og et batteri ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 21-01-10 22:09

> Der er forskel på en strømbrik og et batteri ...

Mener du at batteriet er et meget mere avanceret produkt ?? Altså jeg
bestrider ikke at der kan være en risiko, men der er også en chance for
at det funger godt.

Til 1/3 af prisen vil jeg godt tage chancen. Jeg synes Apples
prispolitik er i skoven på det område som den også er med ram,
strømforsyning og en del andet.

Det er ikke uvæssentligt at det er et batteri til en 4-5 år gammel
maskine, der har jeg bare ikke lyst til 1000 kr på et batteri.

Men tak for dit input, det er jo muligt at jeg vil æde mine ord, det må
tiden vise :0).

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-01-10 22:49

> [...]
> maskine, der har jeg bare ikke lyst til 1000 kr på et batteri.
>
> Men tak for dit input, det er jo muligt at jeg vil æde mine ord, det må

5 år hos en forhandler vi bla. solgte pirat batterier per. kundernes
ønske har gjort at jeg ikke tør/vil forsøge med 3.rd party batterier ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-01-10 22:51

> Mener du at batteriet er et meget mere avanceret produkt ?? Altså jeg
> bestrider ikke at der kan være en risiko, men der er også en chance for
> at det funger godt.

Selve batteri cellerne som sådan nok ikke .. men der går en masse
strømstyring til et godt batteri og noget må de ekstra penge da gå til

> Til 1/3 af prisen vil jeg godt tage chancen. Jeg synes Apples
> prispolitik er i skoven på det område som den også er med ram,
> strømforsyning og en del andet.

ram er faktisk ikke så slem som det har været .. men jeg vil give dig at
magsafe strømforsyninger er vanvittige ....

/thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-01-10 21:07

On 2010-01-21 20:14:27 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Der er forskel på en strømbrik og et batteri ...

Jeg vil gi' Thomas ret, jeg har et par erfaringer, hvor jeg har købt
uoriginale lithium batterier til mine digitale kameraer, og jeg har i
begge tilfælde måttet konstatere, af de uoriginale batterier ikke er
lige så gode som de originale, da de uoriginale batterier var nye, der
kunne jeg kun tage ca 6-700 billeder med dem, og med et originalt
batteri kan jeg typisk tage 8-900 billeder. Og her efter et års brug,
der er kapasiteten på de uoriginale batterier faldet yderligere,
hvorimod der næsten ikke er sket en mærkbar forringelse af de originale
batterier.

Men man skal også se på besparelsen, de uoriginale batterier koster ca
det halve, og de er jo en del bedre end halvt så gode som de originale
batterier, så alt i alt er der en besparelse, den er bare ikke så stor,
som den i første omgang ser ud til at være.

Og så vil jeg sige, at når det handler om en gammel iBook, der
formentlig har set sine bedste dage, der kan det vel næppe svare sig at
investere ca. 1000 kroner i et nyt originalt batteri, og det uoriginale
batteris pris modsvarer bedre iBook'ens samlede brugsværdi.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark
www.niels-ebbesen.net - www.photo-gallery.dk

Fra : address_is@invalid.i~

Dato : 21-01-10 19:47