MS Windows
briani 27239
Win 7 - program svarer ikke/går ned
Fra : Ukendt

Dato : 18-01-10 17:32

Hej.

Min nye Win 7 pc bliver ved med at sige, at et program ikke svarer (det
glæder forskellige programmer fra Photoshop 8 til IE 8 og andre) og nu vil
den slet ikke starte op. Maskinen kører et program som hedder
"startreparation" og der sker intet.

Har været det igennem en gang før, hvor jeg måtte starte helt forfra og
geninstallere, som maskinen var det jeg fik den.

Det er meget træls - men i de perioder hvor den ellers kører, så virker Win7
fint og hurtigt - men det duer jo ikke at den gang på gang bryder ned.

Jeg har installeret enkelte programmer på den bl.a.: Open office, AVG 9,
Audacity og Photoshop Elements 8 samt VLC...det er dem jeg umiddelbart kan
huske...

Er der nogen som har oplevet det jeg her har forsøgt beskrevet og har en
løsning.....?

mvh

Jesper

Fra : Jakob

Dato : 18-01-10 21:23

On Mon, 18 Jan 2010 17:32:15 +0100, Jesper wrote:

> [...]
> huske...
>
> Er der nogen som har oplevet det jeg her har forsøgt beskrevet og har en

For at kunne sige noget klogt om det, er det nødvendigt at have en komplet
liste over programmer og drivere. Der er noget, enten hardware eller
software, du har hældt i den som den ikke kan lide. Det kan være
printertilbehør eller meget andet men næppe noget af det du nævner her

--
/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-10 21:57

"Jakob" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse

> [...]
> software, du har hældt i den som den ikke kan lide. Det kan være
> printertilbehør eller meget andet men næppe noget af det du nævner her

Det eneste jeg nu har installeret er AVG 9 (den gratis udgave) og er ved at
opdatere via Windows update - og her går det allerede galt ....underligt.
Det har fungeret tidligere med updates, men nu siger den igen "svarer ikke"
under en af opdateringerne....ved desværre ikke hvilken.

mvh

Jesper

Fra : emjeppesen

Dato : 18-01-10 22:14

"Jesper" <christop at post1.dknet.dk> skrev:

> [...]
>Det har fungeret tidligere med updates, men nu siger den igen "svarer ikke"
>under en af opdateringerne....ved desværre ikke hvilken.

Har du prøvet systemgendannelse på en dato før der gik ged i den?

Hilsen emj

Fra : Martin Johansson

Dato : 23-01-10 19:04

"Jesper" <christop at post1.dknet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> huske...
>
> Er der nogen som har oplevet det jeg her har forsøgt beskrevet og har en

Kunne lyde som en mulig ramfejl.
Prøv at teste hukommelsen med dette program:
http://www.memtest.org/
Det kan brændes til en bootbar cd/dvd, eller en diskette.
Testen kører automatisk, og bare en enkelt fejl er en for meget.
Hvis den fejler, tyder det på problemer med en ramklods, og det kan give en
meget ustabil maskine.

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 23-01-10 21:47

Martin Johansson skrev:
> "Jesper" <christop at post1.dknet.dk> skrev i meddelelsen

klip

> [...]
> Testen kører automatisk, og bare en enkelt fejl er en for meget.
> Hvis den fejler, tyder det på problemer med en ramklods, og det kan give

Det er lettere at bruge Windows 7 eget som findes i under administration.

Mogens