MacSoup-problem
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-01-10 14:46

Min kæreste har anskaffet en ny router, hvor jeg kan koble mig trådløst
på med min MacBookPro. Hun har telefon og bredbånd hos noget, der hedder
"Fullrate".

Når jeg skal ind på nærværende gruppe med MacSoup, får jeg et skilt, der
siger:

news serveren returnerede en fejl: 502 dtext02.news.tele.dk: Acces
denied to your node

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-01-10 14:52

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> siger:
>
> news serveren returnerede en fejl: 502 dtext02.news.tele.dk: Acces

Du bruger TDC's newserver og den kan du kun tilgå sålænge du sidder på
en TDC forbindelse. Du kan med fordel bruge en uafhængig server som
f.eks. denne:

<http://dotsrc.org/usenet/>

hvis du kan nøjes med de danske grupper ..

/*thomas

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-01-10 15:15

> [...]
> f.eks. denne:
>
> <http://dotsrc.org/usenet/>
>
> hvis du kan nøjes med de danske grupper ..

Jeg kan sagtens nøjes med danske grupper. Skal jeg bare skrive et eller
andet i MacSoups indstillinger for at skifte til den server, du
foreslår?

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Steen

Dato : 18-01-10 18:54

On 2010-01-18 15:14:53 +0100, Ove Steen Smidt said:

> Jeg kan sagtens nøjes med danske grupper. Skal jeg bare skrive et eller
> andet i MacSoups indstillinger for at skifte til den server, du
> foreslår?

Du skal først tilmeldes. Gå ind på linket, så bliver du tilmeldt på ingen tid.
Der står også hvordan du skal sætte din reader op

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-01-10 23:00

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Du skal først tilmeldes. Gå ind på linket, så bliver du tilmeldt på ingen tid.
> Der står også hvordan du skal sætte din reader op

Det skulle hermed være gjort, tak.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Steen

Dato : 18-01-10 18:53

On 2010-01-18 14:51:33 +0100, Thomas von Hassel said:

> <http://dotsrc.org/usenet/>
>
> hvis du kan nøjes med de danske grupper ..
>
> /*thomas

Jeg har da knap 19.000 grupper på dotsrc.org

Fra : Palle

Dato : 18-01-10 23:57

On 2010-01-18 18:53:17 +0100, Steen said:

> Jeg har da knap 19.000 grupper på dotsrc.org

Tror han mente "nøjes med ikke binære grupper".

--
Med venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Per Rønne

Dato : 19-01-10 04:39

Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:

> Tror han mente "nøjes med ikke binære grupper".

Der mangler altså også andre end ikke-binære grupper, som
alt.usage.english. Der er en gruppe til debat om det engelske sprog.

Derfor bruger jeg da også datemas.de.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Steen

Dato : 19-01-10 08:17

On 2010-01-19 04:38:41 +0100, Per Rønne said:

> Der mangler altså også andre end ikke-binære grupper, som
> alt.usage.english. Der er en gruppe til debat om det engelske sprog.
>
> Derfor bruger jeg da også datemas.de.

Okay, den kendte jeg ikke - er det også en gratis udbyder?
De få gratis udbydere jeg har prøvet, virker ikke optimalt (sådan er
det ofte når det er gratis).

Fra : Per Rønne

Dato : 19-01-10 09:00

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Okay, den kendte jeg ikke - er det også en gratis udbyder?

Det var den da jeg kom på. Siden har de opkrævet betaling fra »nye
kunder«, så jeg er altså stadig »gratist«.

<http://datemas.de/>

Hvor man nederst på siden kan se et link til:

<http://news.datemas.de/>

hvor man også kan se at det i dag koster ¤5 om året at være tilmeldt.
Min valutaomregner på min iPhone angiver at det med dagens kurs svarer
til dkr. 37,21 - og altså om året. Det er jo ingen herregård, ja, ikke
engang en bondegård ...

> De få gratis udbydere jeg har prøvet, virker ikke optimalt (sådan er
> det ofte når det er gratis).

Selvfølgelig ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Steen

Dato : 19-01-10 12:16

On 2010-01-19 09:00:03 +0100, Per Rønne said:

> [...]
> Min valutaomregner på min iPhone angiver at det med dagens kurs svarer
> til dkr. 37,21 - og altså om året. Det er jo ingen herregård, ja, ikke

Næ, det er faktisk yderst rimeligt. Kunne da være behageligt at have i
baghånden, når dotsrc går i dvale

Fra : Jon

Dato : 19-01-10 19:49

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Næ, det er faktisk yderst rimeligt. Kunne da være behageligt at have i
> baghånden, når dotsrc går i dvale

news.individual.net fungerer også meget, meget godt og spamfritt, til ¤8
i året. Heller ikke noen formue. Så kan du velge.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Steen

Dato : 19-01-10 22:17

On 2010-01-19 19:49:22 +0100, Jon said:

> news.individual.net fungerer også meget, meget godt og spamfritt, til ¤8
> i året. Heller ikke noen formue. Så kan du velge.

Tak for det