Mini Displayport til S-video eller Scart?
Fra : KentBM

Dato : 17-01-10 21:09

Den nye MacBook Pro har en Mini Displayport. Denne vil min nevø gerne
tilslutte til sit gammeldags fjernsyn.

Til min egen MacBook med Displayport har jeg en Displayport til S-video
adapter, men det ser ikke ud til at findes til Mini udgaven. Og
tilslutning til Scart er nok fuldstændig umuligt?

Opslag på Google giver mig kun eksempler på andre med samme problem, men
intet svar.

Så svar søges.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-01-10 21:18

KentBM <kentF_JERNmagnussen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Til min egen MacBook med Displayport har jeg en Displayport til S-video
> adapter, men det ser ikke ud til at findes til Mini udgaven.

du har nok mini DVI .. og ikke displayport

> Og
> tilslutning til Scart er nok fuldstændig umuligt?

man kan tænke sig at man kan prøve med Mini DisplayPort til VGA og en
VGA til S-Video adapter.

/thomas

Fra : KentBM

Dato : 17-01-10 21:26

On 17/01/10 21.18, Thomas von Hassel wrote:
> du har nok mini DVI .. og ikke displayport
Ja selvfølgelig.

> man kan tænke sig at man kan prøve med Mini DisplayPort til VGA og en
> VGA til S-Video adapter.
Mini DisplayPort til VGA kan købes hos Apple, men hvor finder du VGA til
S-Video adapteren?

Jeg synes ikke rigtig, at Google er min ven på det punkt.

--

Kent

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-10 21:33

Hej,

> Mini DisplayPort til VGA kan købes hos Apple, men hvor finder du VGA til
> S-Video adapteren?

Du kan finde den på edbpriser. Vær opmærksom på, at der er tale om en
træls, aktiv og dyr enhed.

Vær forberedt på, at det fornuftigste er at købe et nyt TV - medmindre
det gamle fjernsyn er et særligt dyrt fjernsyn.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-01-10 21:37

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,

> Du kan finde den på edbpriser. Vær opmærksom på, at der er tale om en
> træls, aktiv og dyr enhed.

og kvaliteten er ikke fantastisk ...

/thomas

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 18-01-10 12:16

Find den her: http://www.av-cables.dk/vga_kabel_141_da

> Vær forberedt på, at det fornuftigste er at købe et nyt TV - medmindre
> det gamle fjernsyn er et særligt dyrt fjernsyn.

Enig.

- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-01-10 21:36

> [...]

> S-Video adapteren?
>
> Jeg synes ikke rigtig, at Google er min ven på det punkt.

godt spm.

prøv evt.

<http://www.av-cables.dk/>

en hurtig søgning gav ikke noget, men mon ikke der er nogen der har
sådan en dims ..

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-01-10 21:27

KentBM skrev:
> Den nye MacBook Pro har en Mini Displayport. Denne vil min nevø gerne
> tilslutte til sit gammeldags fjernsyn.

Wikipedia siger

"Mini DisplayPort adapters do not exist for the older component video,
S-Video, or composite video connectors. Connectivity can be achieved by
converting the Mini DP digital signal, to VGA,[14] an analog signal, and
then from VGA to the appropriate signal type."

http://en.wikipedia.org/wiki/Mini_DisplayPort

Er det for at se film, eller for at bruge tv'et som arbejdsskærm?

Fra : KentBM

Dato : 17-01-10 22:28

On 17-01-2010 21:26, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> [...]
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Mini_DisplayPort
>
> Er det for at se film, eller for at bruge tv'et som arbejdsskærm?

Min nevø er 17 år gammel og bruger vist de fleste penge på fest og tøj.
Så der er ikke lige råd (læs det bliver ikke prioriteret så højt med
opsparing) til et ny fladskærms-tv, så det er kun for at have en større
skærm at se film på. Når de nu er nogle stykker, så er det trods
opløsningen bedre med et gammeldags 32" tv end en 13,3" MacBook Pro skærm.

Så det er rent underholdning og det skal nok ikke koste for meget for at
det ikke har nogen interesse alligevel.

Jeg tror, at jeg vil opfordre min nevø til at starte en opsparing til et
fladskærms-fjernsyn i stedet for. Det virker også bedre med hans PS3.

--

Kent

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-01-10 22:31

KentBM skrev:
> [...]
>
> Jeg tror, at jeg vil opfordre min nevø til at starte en opsparing til et
> fladskærms-fjernsyn i stedet for. Det virker også bedre med hans PS3.

Det lyder som en meget nærliggende konklusion. Man kan også komme meget
langt for et par tusind hvis man er bare en lille smule nøjsom.

Alternativt var ham SoEinDing-fyren begejstret for den her:

http://www.shg.dk/2193583

(og det er jeg også, men vil lige samle erfaringer sammen)

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 17-01-10 22:01

> godt spm.
>
> prøv evt.
>
> <http://www.av-cables.dk/>
>
> en hurtig søgning gav ikke noget, men mon ikke der er nogen der har
> sådan en dims ..

Jeg har lige købt denne her dims, men har endnu ikke haft tid til at
prøve den: http://www.av-cables.dk/billede_kabler/scart_kabel/scart_converter/vga_til_tv_converter_vga_til_pal_scart_949_da.html

Den får lidt blandede anmeldelser, men nu må vi se...

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-01-10 22:33

Thomas Bjorn Andersen skrev:

> [...]
>
> Den får lidt blandede anmeldelser, men nu må vi se...

Sådan en har jeg også. Jeg var ikke tilfreds med resultatet.

Vær opmærksom på at Scart bliver bedst hvis du har RGB og ikke bare
compositesignal.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-01-10 22:37

> Sådan en har jeg også. Jeg var ikke tilfreds med resultatet.
>
> Vær opmærksom på at Scart bliver bedst hvis du har RGB og ikke bare
> compositesignal.

kan vi ikke bare gøre en lang historie kort og blive enige om at analog
video hører til i forrige årti ?

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-01-10 22:42

Thomas von Hassel skrev:

> kan vi ikke bare gøre en lang historie kort og blive enige om at analog
> video hører til i forrige årti ?

De rige har mange glæder :)

Kan du ikke bare betragte det som OS 9 maskiner og så kan vi trække den
en 4-5 år mere?

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 17-01-10 22:06

> [...]

> adapter, men det ser ikke ud til at findes til Mini udgaven. Og
> tilslutning til Scart er nok fuldstændig umuligt?

<http://gizmodo.com/5231144/owcs-usb-display-adapter-adds-six-displays-f
or-100-each>

Kunne være en mulighed.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-01-10 22:28

Niels Jørgen Kruse skrev:

> <http://gizmodo.com/5231144/owcs-usb-display-adapter-adds-six-displays-f
> or-100-each>

Interessant. EDBpriser kender ikke OWCVIDU2DVIA.

Nogen der har fundet en forhandler i EU?

Fra : Per Rønne

Dato : 17-01-10 22:26

KentBM <kentF_JERNmagnussen@hotmail.com> wrote:

> Den nye MacBook Pro har en Mini Displayport. Denne vil min nevø gerne
> tilslutte til sit gammeldags fjernsyn.

Jeg kan kun sige at jeg har set en adaptor til hdmi i Epplehuset på
Kultorvet. Forbindes med MiniDisplayport + lyd ud på MacBook'en.

Så mangler du bare en adaptor hdmi->scart eller s-video.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : KentBM

Dato : 17-01-10 22:58

On 17-01-2010 22:26, Per Rønne wrote:

> Jeg kan kun sige at jeg har set en adaptor til hdmi i Epplehuset på
> Kultorvet. Forbindes med MiniDisplayport + lyd ud på MacBook'en.
>
> Så mangler du bare en adaptor hdmi->scart eller s-video.
Og det er vel lige så svært (eller sværere) at finde som fra VGA.

Men tak for hjælpen.

--

Kent

Fra : Per Rønne

Dato : 18-01-10 06:09

KentBM <kentmF_JERNagnussen@aim.com> wrote:

> Og det er vel lige så svært (eller sværere) at finde som fra VGA.

Det ser nu ikke ud til at være tilfældet:

<http://www.google.dk/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=hdmi+scart+adapt
or>

Og når din nevø for et tidssvarende fjernsyn kan han stadig bruge sin
MiniDisplayPort->HDMI adaptor.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 18-01-10 04:01

Må jeg prøve at springe lidt ind i emnet ?

Er der nogle af jer display-port kyndige, der kan svare på, om den nye
27" Imac, som kan modtage signal ind, om man kan føde dette signal fra
VGA på en PC ?

Mvh

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-10 12:08

Hej,

> Er der nogle af jer display-port kyndige, der kan svare på, om den nye
> 27" Imac, som kan modtage signal ind, om man kan føde dette signal fra
> VGA på en PC ?

Det kan man ikke, nej. Du kan selvfølgelig konvertere fra VGA til et
digitalt format, osv. - men så kan du lige så godt købe et nyt
grafikkort til din PC.

Fra : N/A

Dato : 18-01-10 12:08