Krydderi blandinger
Fra : Hippo

Dato : 17-01-10 16:31

Nogen der kender et godt sted at købe krydderiblandninger til en fair
pris hvor der ikke er brugt smagsforstærkere og andre unødvendige
tilsætningstoffer?

Det må meget gerne være en netbutik.

Fra : kim rasmussen

Dato : 17-01-10 18:01

Hej ....
Dette sted er suplimt...
http://www.hedebogaard.dk/
Hilsen Kim

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 17-01-10 18:10

Hippo skrev:

> Nogen der kender et godt sted at købe krydderiblandninger
> til en fair pris hvor der ikke er brugt smagsforstærkere
> og andre unødvendige tilsætningstoffer?

Jeg kan anbefale Carins urteblandinger:

· http://www.handlakryddor.nu/kryddor.html

Carin er tit i Danmark på loppemarkeder og vikingetræf, så det er
ofte muligt at aftale at mødes med hende mhp. køb af krydderier,
men hun sender osse med posten.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Heidi

Dato : 17-01-10 18:38

Hippo wrote:
> Nogen der kender et godt sted at købe krydderiblandninger til en fair
> pris hvor der ikke er brugt smagsforstærkere og andre unødvendige
> tilsætningstoffer?
>
> Det må meget gerne være en netbutik.

Der er også http://www.tikrydderier.dk/ - jeg har ikke prøvet dem selv,
men det ser ok ud, og der er beskrivelser af indholdet ved de
krydderiblandinger jeg lige kiggede på, så du burde kunne vurdere om det
er noget.

--
Heidi

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 17-01-10 12:34

On 17 Jan., 18:00, "kim rasmussen" <ra...@dbmail.dk> wrote:

> Dette sted er suplimt...http://www.hedebogaard.dk/

Nu bad spørgeren jo om krydderiblandinger uden smagsforstærkere, og
det omtalte websted er meget glade for mononatriumglutaminat/E621/Det
tredje krydderi.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : kim rasmussen

Dato : 18-01-10 13:40

"Kevin Borbye Edelvang" <edelvang@gmail.com> skrev i en meddelelse

Nu bad spørgeren jo om krydderiblandinger uden smagsforstærkere, og
det omtalte websted er meget glade for mononatriumglutaminat/E621/Det
tredje krydderi.

En af de meget kloge herrer har talt ......
Fandt du virkelig kun et krydderi ud af 500 med tilsætning.....
Det må have taget sin tid....
Har du ikke andet at bruge tid på ,end at være klogere end os andre.....
Hvorfor kan folk ikke lade være med at kommentere andres indlæg ,hvis det
kun er negativt det de siger......
Hilsen Kim

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 18-01-10 15:21

"kim rasmussen" <raski@dbmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Hvorfor kan folk ikke lade være med at kommentere andres indlæg ,hvis det

Nu skal man nok være retfærdig overfor Kevin.
Jeg tjekkede for sjov skyld 6 tilfældige blandinger og der er
smagsforstærker i de 5 af dem.
Det er jo nok ret almindeligt hvis man f.eks taler om diverse grill
krydderi.
En anden og nok bedre vej er efter min mening at blande selv, der findes en
del opskrifter på nettet og i de fleste indgår paprika, sukker salt og peber
som de vigtigste.

Steen.

Fra : Hauge

Dato : 18-01-10 15:35

kim rasmussen skrev:
> Har du ikke andet at bruge tid på ,end at være klogere end os andre.....
> Hvorfor kan folk ikke lade være med at kommentere andres indlæg ,hvis det
> kun er negativt det de siger......

Hmm, man skulle tro du havde aktier eller lign. økonomiske interesser i
den biks, siden du tuder sådan op.

Bare *dit* tuderi, ville gøre at jeg i hvert fald vil gøre alt for at
købe andre steder.

Men måske du burde droppe dine svar, når du alligevel ikke aner hvad du
snakker om.

/Hauge

Fra : kim rasmussen

Dato : 18-01-10 17:30

Uhhhhhhhhhh.........
Nej ingen aktier ...
Men træt af at blive rettet på hver eneste gang man kommer med et indlæg i
denne gruppe...
Det er måske kun den nye madgruppe der er plads til ??
hilsen Kim

Fra : Hauge

Dato : 18-01-10 18:54

kim rasmussen skrev:
> Men træt af at blive rettet på hver eneste gang man kommer med et indlæg i
> denne gruppe...

Så skal man bare prøve at skrive noget rigtigt, så slipper man for det.

> Det er måske kun den nye madgruppe der er plads til ??

Nye? Jamen fjæsbog er én ting, det her er noget andet.

/Hauge

Fra : Armand

Dato : 18-01-10 19:54

kim rasmussen skrev:
> [...]
> denne gruppe...
> Det er måske kun den nye madgruppe der er plads til ??

Aprospos madgruppe: Tag dig en tudekiks!

--
Armand.

Fra : Max

Dato : 18-01-10 20:39

Hej kim

> Nej ingen aktier ...
> Men træt af at blive rettet på hver eneste gang man kommer med et
> indlæg i denne gruppe...
> Det er måske kun den nye madgruppe der er plads til ??

Det her er usenet, man spørger som man lyster og der svares
som man har lyst til. Læs det du kan bruge og glem resten, så
får du mest ud af det.

Og så følg de almindelige regler for god opførsel og stop
den elendige toppotning.

--
Mvh Max

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-01-10 22:00

kim rasmussen <raski@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
4b548c8f$0$279$14726298@news.sunsite.dk

> Men træt af at blive rettet på hver eneste gang man kommer med et
> indlæg i denne gruppe...

Måske du bare skal tænke dig lidt om, inden du svarer på indlæg?

Du gav et fejlagtigt svar på en simpel forespørgsel. Du gad ikke tage
spørgsmålet alvorligt, og du gad ikke engang læse dit eget link.

Det fik du så at vide, hvorefter du er ved at gå helt i sort.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Armand

Dato : 18-01-10 19:52

kim rasmussen skrev:
> [...]
> Hvorfor kan folk ikke lade være med at kommentere andres indlæg ,hvis det

What?
Var det ikke et yderst relevant svar?
Der spørges til krydderiblandinger uden smagsforstærkere, og hvis der
generelt er 3.krydderi i blandingerne fra Hedebogård er din henvisning
jo ikke til megen hjælp.

For således at blive i dit eget sprogbrug: Kan DU ikke lade være med at
give overfladiske råd du ikke har gravet dybere i :-|

--
Armand.

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 18-01-10 13:38

On 18 Jan., 13:40, "kim rasmussen" <ra...@dbmail.dk> wrote:

> Det må have taget sin tid....

Nøh, det tog et par sekunder. Jeg gik ind på siden og klikkede på den
første krydderiblanding, der dukkede op, bingo! Så kiggede jeg lige -
i sandhedens interesse - på et par stykker flere, og i flertallet af
blandinger var der E621. I det hele taget er de vist overordentlig
liberale med farvestoffer og tilsætningsstoffer derinde.

Du har tidligere beklaget dig, når jeg tillod mig at så tvivl om dine
råd (hvilket jeg ingenlunde gør "altid", som du brokker dig over her i
tråden), og jeg må bare fastholde, at hvis jeg falder over et råd, som
jeg er uenig i, så svarer jeg. Sådan er usenet heldigvis. Det bliver
sikkert rarere for dig at være her, hvis du accepterer den præmis.
Nogle gange bliver tonen hård, den slags bidrager jeg dog stort set
aldrig til. Min kritik hér er saglig og konstruktiv.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 18-01-10 13:40

On 18 Jan., 15:20, "Steen Jakobsen" <in...@post.dk> wrote:

> En anden og nok bedre vej er efter min mening at blande selv, der findes en
> del opskrifter på nettet og i de fleste indgår paprika, sukker salt og peber
> som de vigtigste.

Enig, der findes et væld af opskrifter på krydderiblandinger,
urtesalte mm. Og skal man endelig ud at købe, så virker en henvisning
som Klaus' langt mere lødig.

Som jeg så tit har skrevet, er en ret aldrig bedre end dens svageste
ingrediens. Og det skulle da være pokkers, om man f.eks. fik ødelagt
oplevelsen ved et fint stykke kød ved at det smagte af E621.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Henrik

Dato : 21-01-10 17:11

"Hippo" skrev i en meddelelse
> Nogen der kender et godt sted at købe krydderiblandninger til en fair pris
> hvor der ikke er brugt smagsforstærkere og andre unødvendige
> tilsætningstoffer?

Uden at ville starte en ny flodbølge af indlæg om tilsætningen af
mononatriumglutaminat/E621/Det
tredje krydderi - kan jeg dog ikke dy mig for at spørge hvorfor du har så
meget imod smagsforstærkere?

Mig bekendt så er salt, sukker og ...(fortsæt selv)... også
smagsforstærkere.

med glad hilsen
Henrik

Jeg søger forskellige LP Singler MC CD og CD singler - alle danske, fra slut
80'erne og op til 2002.
Se mere her http://www.123hjemmeside.dk/hallo_derude
(opdateret 07.01.2010)

Fra : Hippo

Dato : 21-01-10 21:54

> [...]
> meget imod smagsforstærkere?
>
> Mig bekendt så er salt, sukker og ...(fortsæt selv)... også

Synes bare jeg tidligere her i gruppen har læst dårligt i mod det,
første link på google lyder heller ikke ligefrem positivt.

http://lexopen.dk/ord/e/E621.html

Mvh. Hippo