Olsen banden
Fra : finn

Dato : 17-01-10 19:09

Hej I den første Olsen bande film er der nogle af Kjeld børn bl.a
Birger . Hvem spiller ham. Kan det være Peter Reichhardt han er nemlig
ikke nævnt i rollelisten det eneste barn der er nævnt er Børge
mvh Finn

Fra : finn

Dato : 17-01-10 20:33

finn skrev:
> [...]
> Birger . Hvem spiller ham. Kan det være Peter Reichhardt han er nemlig
> ikke nævnt i rollelisten det eneste barn der er nævnt er Børge
sorry jeg kan se han er født i 1967 så det kan ikke være ham men hvem er
det så

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-01-10 21:04

In news:4b535231$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
finn <kirfin@jensen.tdcadsl.dk> typed:
> [...]
> Birger . Hvem spiller ham. Kan det være Peter Reichhardt han er nemlig
> ikke nævnt i rollelisten det eneste barn der er nævnt er Børge

Han hedder Asger Clausen.

http://www.danskefilm.dk/index2.html

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Erik Olsen

Dato : 17-01-10 21:19

Tove Krieger wrote:
> In news:4b535231$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> finn <kirfin@jensen.tdcadsl.dk> typed:
>
> Han hedder Asger Clausen.
>
> http://www.danskefilm.dk/index2.html

Der står han spillede Bjarne i filmen.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-10 01:08

In news:4b5370c4$0$274$14726298@news.sunsite.dk,
Erik Olsen <erik.olsen@ishoejby.dk> typed:

> Der står han spillede Bjarne i filmen.

Ja, det gør der godt nok, men da kan måske være at Finn har taget fejl af
navnene og husker ham som Birger. Jeg kan ikke selv huske filmen, eller hvor
mange børn Kjeld har.

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-10 14:35

In news:4b53a65b$0$278$14726298@news.sunsite.dk,
Tove Krieger <missminimiv@invalid.dk> typed:
> [...]
> fejl af navnene og husker ham som Birger. Jeg kan ikke selv huske
> filmen, eller hvor mange børn Kjeld har.

Jeg var lige inde på en anden side i "danskefilm", hvor der står at Asger
Clausen spillede Birger, Kjelds intelligente og velopdragne søn. Det var så
åbenbart ikke Bjarne sønnen hed, så Finn har ret m.h.t. navnet Birger, eller
"Biwer" som mange danskere ynder at udtale navnet. .

Der er også en side der omtaler Kjeld og Yvonnes tre børn. Drengene havde
åbenbart også en lillesøster ifølge linket, men hun er ikke nævnt ved navn.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-01-10 10:08

Tove Krieger wrote:
> Der er også en side der omtaler Kjeld og Yvonnes tre børn. Drengene havde
> åbenbart også en lillesøster ifølge linket, men hun er ikke nævnt ved navn.

Så vidt jeg husker hedder hun også bare "lillesøster" i filmen... :)

I øvrigt er den første olsenbanden film godt nok herlig, specielt
den utroligt underholdende biljagt.

// Hans

Fra : finn

Dato : 30-01-10 16:40

Mange tak for svarene Ps Jeg er glad for at man tros alt troede navnet
Birger var rigtigt jeg havde sevfølgeligt tjekket på filmen
mvh Finn

Fra : Kim2000

Dato : 31-01-10 15:12

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i meddelelsen

> Så vidt jeg husker hedder hun også bare "lillesøster" i filmen... :)
>
> I øvrigt er den første olsenbanden film godt nok herlig, specielt
> den utroligt underholdende biljagt.

Senere forsvinder både lillesøster og storebror og Bennys piger og
stamværtshus forsvinder skam også. Så etteren adskiller sig godt nok
væsentligt fra de andre. Iøvrigt mener jeg at den sidste var sådan en god
ide, der aldrig skulle være udført.

Fra : Per Vadmand

Dato : 31-01-10 16:50

Kim2000 wrote:
> [...]
> stamværtshus forsvinder skam også. Så etteren adskiller sig godt nok
> væsentligt fra de andre. Iøvrigt mener jeg at den sidste var sådan en

Stamværtshuset med Paul Hagen er vist også med i nr. 2.

Per V
--
Læs om "mit liv som fugl" på bogguide her:
http://www.bogguide.dk/meninger.asp?_unr=1526340.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 31-01-10 15:22

Hans Joergensen kom med følgende:

> Så vidt jeg husker hedder hun også bare "lillesøster" i filmen... :)
>
> I øvrigt er den første olsenbanden film godt nok herlig, specielt
> den utroligt underholdende biljagt.

Nogen der har et link; kan kun finde scenen med Claus Ryskær og det er
vel næppe dén!?

Hans
www.zofiaoghans.dk