Lidt OT: knallert kasko
Fra : Dak

Dato : 17-01-10 19:21

Sad lige lidt og kiggede på hvor meget det koster at have knallert og
kom så til forsikringen. Man kan få ansvar og kasko på en hos gf men
angående selvrisiko på kaskoen så skriver de dette:

Selvrisiko = pris på kaskoskader

Hvad er fordelen så lige ved kasko'en? :-/

--
Dak
"Honda CBR600F3 '96"

Fra : Leif

Dato : 17-01-10 20:01

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i meddelelsen news:4b535505$0$279$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Selvrisiko = pris på kaskoskader
>
> Hvad er fordelen så lige ved kasko'en? :-/

Godt spørgsmål, men bemærk der er forskel på forsikring
til knallert og til scooter.

Til min Puch Maxi har jeg en forsikring - ansvar - hos gf til
~800kr. årligt, men oplever at kollegaer kan forsikre både
scootere og små MC'ere - typisk 125-175cc offroader - til
billigere penge.

Har forespurgt om hvorfor det forholder sig på den
måde, men får bare svaret: Sådan er det. Det er noget
hovedkontoret har bestemt.

Der er ingen hjælp, når jeg oplyser, at Maxien kun bruges
engang imellem, hvor de andre typer er til daglig transport.

Og det er ikke kun gf der kører det på den måde.

/Leif

Fra : Rene´

Dato : 18-01-10 03:42

Leif skrev.

[...]

Jeg tror at det har noget at gøre med at knallerter/scootere (30km/t)
bliver stjålet i stor stil. Her i Næstved skal scooteren næsten boltes
fast for ikke at blive stjålet. Selv scootere som står ude på EUC med
kædelås på, bliver stjålet i skoletiden. Især scootere før den tid,
hvor nummerpladen blev lovpligtig er i høj kurs.

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-01-10 14:09

Rene´ skrev:
> [...]

> kædelås på, bliver stjålet i skoletiden. Især scootere før den tid,
> hvor nummerpladen blev lovpligtig er i høj kurs.

Det er næppe af betydning når vi taler ansvarsforsikring.

--
vh
Torben

Fra : Ivar

Dato : 18-01-10 18:31

Leif skrev:

> Har forespurgt om hvorfor det forholder sig på den
> måde, men får bare svaret: Sådan er det. Det er noget
> hovedkontoret har bestemt.

En del af forklaringen kan være at der en fast afgift på
knallertforsikring, mens det er en procentsats ved motorcykler.
Hvis præmien er lav, er der mere afgift på en knallertforsikring
end på en motorcykelforsikring.

Ivar Magnusson

Fra : Grunnet

Dato : 17-01-10 20:57

> [...]
> selvrisiko på kaskoen så skriver de dette:
>
> Selvrisiko = pris på kaskoskader
>
> Hvad er fordelen så lige ved kasko'en? :-/

Det er jo tilsyneladende kun til "stor knallert" (knallert 45) du kan tegne
kasko.
Og hvis du beder om prisberegning fremgår det, at selvrisikoen er 3.408 kr.
svarende til den årlige præmie.
En præmie på ~3400 kr. og en selvrisiko på tilsvarende beløb - det skal være
en dyr knallert før det kan svare sig.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84