Iphone konto igen igen :-)
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-01-10 13:15

En bekendt har en Iphone 3GS 32GB, hvor han først oprettede en konto, uden
kreditkort, hos Itunes.
Herfeter downloadede han uden problemer nogle gratis spil + apps.
Han fandt så ud af, at han gerne ville købe et par spil/apps også og han
tastede derfor sit Visa kort ind, det virkede også fint nok og han slettede
sine kort oplysninger igen bagefter, så det ikke kunne misbruges, ved evt.
tab af telefonen eller andet.
Et par dage efter ville han så igen købe en app hos Itunes og klikkede bare
på køb, denne gang gik købet bare i gennem, uden indtastning af kreditkort
oplysninger.
Det skulle vel ikke kunne lade sig gøre, når han har slettet sine
kortoplysninger?
Det er så nyt endnu, så der er endnu ikke trukket noget på kontoen, men
burde man ikke være sikret mod den slags, når man har slettet
kortoplysningerne i kontoen hos Itunes?
Han vil selvfølgelig gerne betale for det han har fået, men ideen var jo
netop, at han ikke ville have sit kort "hængende som åbent", i tilfælde af
at han f.eks. tabte telefonen eller andet.
Hvordan undgår man så det?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Frank R.

Dato : 17-01-10 19:54

On Sun, 17 Jan 2010 13:14:40 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

> [...]
>netop, at han ikke ville have sit kort "hængende som åbent", i tilfælde af
>at han f.eks. tabte telefonen eller andet.

Hos mig skal man indtaste et password for at få adgang til at købe på
Itunes /App Store. det må da være sikkerhed nok.

--
Hilsen
Frank

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-01-10 21:10

"Frank R." <frankrasx2@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hos mig skal man indtaste et password for at få adgang til at købe på
> Itunes /App Store. det må da være sikkerhed nok.

Det skal man også hos min bekendte, men alligevel ville han gerne have den
ekstra sikkerhed, at kortet var slettet igen, hvilket det så åbenbart ikke
var alligevel.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : co@ch [4130]

Dato : 17-01-10 21:58

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ekstra sikkerhed, at kortet var slettet igen, hvilket det så åbenbart ikke

Installér iTunes på en PC og luk kontoen derfra....det er noget nemmere.

Men jeg forstår nu ikke hans nervøsitet mht. kortdata i iTunes.....de er
krypteret og kun de sidste 4 tal er kendte.
Samtidig er der jo password på kontoen.
Men selvfølgelig.....nogle går både med livrem og seler

mvh
Bri@n

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-01-10 21:01

co@ch [4130] skrev:

> Men jeg forstår nu ikke hans nervøsitet mht. kortdata i iTunes...

Det er da ligemeget om man forstår hans nervøsitet. Det er et
rimeligt krav at man kan få fjernet sit CPR-nummer fra et sted
man gerne vil have det fjernet fra.

Faktisk *skal* det slettes på forlangende ifølge
personoplysningslovenloven.

   § 38. Den registrerede kan tilbagekalde et samtykke.

--
Bertel

Fra : J.K.Arning

Dato : 18-01-10 21:15

On 2010-01-17 21:01:22 +0100, Bertel Lund Hansen said:

> [...]
> man gerne vil have det fjernet fra.
>
> Faktisk *skal* det slettes på forlangende ifølge

Og hvor lykkedes det dig at indtaste dit CPR nr. i din iTunes konto?
Jeg tvivler på det er lykkedes for nogle andre.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-01-10 12:13

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> Det er da ligemeget om man forstår hans nervøsitet. Det er et
> rimeligt krav at man kan få fjernet sit CPR-nummer fra et sted
> man gerne vil have det fjernet fra.

Der er nu ikke tale om cpr.nr, det er "kun" visa/dankort oplysningerne der
skal tastes ind.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-01-10 12:14

"co@ch [4130]" <eksisterer@ikke.danmark> skrev i meddelelsen

> Installér iTunes på en PC og luk kontoen derfra....det er noget nemmere.

OK, det må vi prøve.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport