Hvad er det nu det hedder..
Fra : S.B.

Dato : 16-01-10 12:39

Den der gele agtige kage som amerikanerne ynder at lave?
Set stoppet med vingummibamser og meget andet underliget

Søren

Fra : Kim Schulz

Dato : 16-01-10 12:51

On Sat, 16 Jan 2010 12:39:18 +0100
"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> wrote:

> Den der gele agtige kage som amerikanerne ynder at lave?
> Set stoppet med vingummibamser og meget andet underliget
>
> Søren

Jell-O.

Fra : S.B.

Dato : 16-01-10 13:09

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Den der gele agtige kage som amerikanerne ynder at lave?
> Set stoppet med vingummibamser og meget andet underliget

Jell-O.

troede jeg også, men kan ikke finde en dansk opskrift på det, andet det er
et eller andet med sprut i, nå ja, og så den her, men det er vist en fejl.
http://www.maduniverset.dk/opskrift.php/1594/Billigt-mad-opskrifter/Jello

/S

Fra : Kim Schulz

Dato : 16-01-10 13:25

On Sat, 16 Jan 2010 13:09:09 +0100
> [...]

> troede jeg også, men kan ikke finde en dansk opskrift på det, andet
> det er et eller andet med sprut i, nå ja, og så den her, men det er

Det er i bund og grund blot et farvet, galatine pulver med smag som man
pisker op med vand og lader stå og stivne. Der er ikke behov for
opskrift da den står på pakningen (jeg tror ikke der er nogen som laver
det fra bunden af mere).
Det er meget populært at erstatte halvdelen af vandet med vodka og
derved lave geleshots eller gele-rand man bliver stiv af.
Hvis du ikke kan finde pulveret fra Jell-O så søg efter gelerand og du
vil finde opskrifter hvor det laves med husblas.
Der er både opskrifter med frugt, rejser, og meget andet underligt i.

kim

Fra : Lars

Dato : 16-01-10 13:37

Kim Schulz skrev:
> Der er både opskrifter med frugt, rejser, og meget andet underligt i.

Ja rejser er da godt nok noget underligt noget at komme i

Spøg til side: Flere SuperBest butikker har en reol med engelske og
amerikanske varer. Måske kan du finde Jell-O pulver der?

Nu ved jeg ikke hvor i landet S.B. bor, men jeg ville have foreslået
butikken "Americana" i København, men deres hjemmeside fortæller at de
er lukket pga. "finansgrisen".

Hilsen Lars

Fra : S.B.

Dato : 16-01-10 13:59

"Lars" <nobody@nowhere.org> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nu ved jeg ikke hvor i landet S.B. bor, men jeg ville have foreslået
> butikken "Americana" i København, men deres hjemmeside fortæller at de er

Bor lige syd for Århus
Men skal meget til at lokke mig til at køre rundt i den by

Fra : Kim Schulz

Dato : 16-01-10 14:06

On Sat, 16 Jan 2010 13:59:20 +0100
"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> wrote:

> "Lars" <nobody@nowhere.org> skrev i en meddelelse

> Bor lige syd for Århus
> Men skal meget til at lokke mig til at køre rundt i den by

foodfromhome.dk har det vist også normalt. Deres webshop er dog pt
lukket, men de har en liste over super best forretninger som sælger
deres produkter imens.

kim

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 16-01-10 17:53

Kim Schulz sendte dette med sin computer:

> foodfromhome.dk har det vist også normalt. Deres webshop er dog pt
> lukket, men de har en liste over super best forretninger som sælger
> deres produkter imens.

Har handlet en del ved Dave; hér er årsagen til at de pt er nede
(sakset fra hjemmesiden):

"I sommeren 2009 besluttede Food From Home at outsource vores postordre
service til et selskab i Tyskland, der i forvejen handlende med
engelske og amerikanske fødevarer til andre virksomheder i Tyskland.

Der var mange årsager til denne beslutning og bl. a. muligheden for
større produktudvalg samt billigere forsendelse var blot to af de
fordele, der lod til at være ved at vælge den "Tyske løsning".

Efter at have drevet Food From Home ganske vellykket i Danmark i over 9
år, viste denne beslutning sig desværre at være den VÆRSTE, vi
nogensinde har truffet, og det var tæt på at slutte med meget alvorlige
konsekvenser til følge.

Vores postordre service var en succes fra starten af med mange faste OG
nye kunder, som benyttede sig af den nye "dør til dør" service. I de 6
måneder der er gået siden vi startede vores postordre service har vi
håndteret knap 2000 ordrer. Samtidig skete der desværre noget, som vi
ALDRIG har oplevet tidligere siden starten af Food From Home i 2001. Vi
oplevede et stigende antal utilfredse kunder, der ganske enkelt IKKE
var tilfredse med den service de modtog. Udsolgte varer, uacceptable
ventetider samt tekniske og alvorlige problemer med levering med frosne
fødevarer var nogle af de vigtigste årsager til, at vi har besluttet at
ændre hele forretningsgangen og har opsagt vores aftale med både det
tyske firma samt kurerfirmaet.

STOR LETTELSE - TILBAGE I DANMARK IGEN!

Ved bogstavelig talt at have spildt de sidste 3-4 måneder med at rydde
op i problemer der er opstået på grund af vores ”Tyske mareridt” er
beslutningen om at flytte vores lager TILBAGE til Danmark igen uden
tvivl den BEDSTE beslutning, vi har truffet længe…..!

Ved at have haft hundredvis af meget tilfredse kunder, som har brugt
vores postordre service, er vi naturligvis bekymrede for dem, som ikke
har modtaget den rette service, som de er vant til fra Food From Home.

DERFOR ..... fra februar 2010, er vi meget stolte over at kunne
meddele, at vi atter vil fortsætte vores postordre service fra vores
nye kontor- og lagerfaciliteter i Randers.

Udover at vores fremtidige postordre service vil fortsætte på en
tilfredsstillende måde, betyder det også, at de kunder, som bor i eller
tæt på Randers eller som kommer til Randers kan vælge at afhente deres
varer direkte på lageret."

Hans
www.zofiaoghans.dk