MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ativere Win XP Home
Fra : JSH [9800]

Dato : 17-01-10 12:07

Hej.
Jeg har fået fat i en Acer T135 computer med org. Win XP Home.

Da der var fejl på harddisken har jeg skiftet denne og indlæst Win XP Home
igen og indtastet org. serienr. - ingen problemer.

Nu vil Win XP Home også aktiveres og jeg troede at det bare var at trykke på
ikonet og så kørte det. Men nej - jeg kom til det blå billede, hvor jeg
skulle aktivere Win XP Home telefonisk, hvor jeg indtastede den lange
kombination af tal.

Det lykkedes heller ikke og jeg skal ringe til Microsoft.

Kan jeg ikke komme uden om dette, så Win XP Home stadig kører fint?

Hvorfor den døje, når det er org. programmer.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-01-10 12:32

"JSH [9800]" <> skrev i en meddelelse
> Da der var fejl på harddisken har jeg skiftet denne og indlæst Win XP
> Home igen og indtastet org. serienr. - ingen problemer.

Nej - på dette tidspunkt checkes kun om det er validt vha en eller ande
algoritme, der kommer kommer frem til at det er i korrekt format......

> Kan jeg ikke komme uden om dette, så Win XP Home stadig kører fint?

Jo - der findes diverse obskure metoder - men det er nemmeste er da bare
at ringe til MS ?

> Hvorfor den døje, når det er org. programmer.

Fordi du har skiftet harddisken - OEM versioner må kun installers på en
computer i licensens levetid - og ved aktiveringen checkes om den er
væsentlig ændret siden første installering - normalt er det ikke "nok"
skifte en harddisk, før man skal det hele igennem, men det skal du
åbenbart her - så bare ring og få en ny kode.

Det er for øvrigt ligegyldig om der er originale "programmer" - det er
licensen, der tæller - og hvis den har været aktiveret på anden
hardware, så vil du sandsynligvis få problemer......

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard