MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win 7 spørgsmål vedr vinduesstørrelse i in~
Fra : Jesper Green

Dato : 17-01-10 00:19

Alle de internet genveje jeg har liggende på mit skrivebord starter alle op
i en vinduesstørelse jeg gerne vil ændre til maksimeret.
Jeg har prøvet ALT synes jeg.
Den husker ikke mine personlige indstillinger og næste gang jeg åbner et
link er vinduet stadig "for lille"
Har prøvet at tilpasse mit/mine genveje ved både trække siden ud med musen
vandret og lodret.
Prøvet at lukke den at bruge filer/afslut og det røde X.
Men lige meget hvad jeg gør åbnes vinduet så den kun fylder halv skærm. Og
jeg vil have dem til at fylde hele skærmen.
I xp/vista tror jeg det var personlige menuér der styrrede hvordan vinduer
skulle åbnes. Denne menu kan jeg ikke finde i Win 7.
Her nogen et forslag til hvad jeg kan prøve ?

På forhånd tak

Idioten

Fra : co@ch [4130]

Dato : 17-01-10 00:41

"Jesper Green" <invalid@email.adress> skrev i meddelelsen
> [...]
> skulle åbnes. Denne menu kan jeg ikke finde i Win 7.
> Her nogen et forslag til hvad jeg kan prøve ?

Jeg plejer at justere mine vinduesstr. ved at:

Først justere til ønsket str.
dernæst dobbeltklikke vinduets øverste farvede bjælke, så vinduet maximerer.
dernæst dobbeltklik samme sted igen og vinduet går tilbage
Luk på X

Prøv så at åbne og se om den kan huske den nye str.,
alle vinduer åbnes nu i denne str.

Om du kan gøre dette fra maximeret tilstand ved jeg ikke....men prøv

Mvh
Bri@n

Fra : emjeppesen

Dato : 17-01-10 07:45

Jesper Green skrev:

>Har prøvet at tilpasse mit/mine genveje ved både trække siden ud med musen
>vandret og lodret.

Du kan bare "tage ved" vinduet din mus og trække det op mod øverste
skærmkant, så vil den straks fylde hele skærmen

Hilsen emj

Fra : Jesper Green

Dato : 18-01-10 01:39

Hej
Og tak

Jeres svar virker fint. Siden popper op i den størelse jeg gerne vil have.
Blot er problemet stadig at den ikke husker jeg gerne vil have siden vist så
den hvergang jeg åbner fylder hele skærmen.
Ved næste åbning må jeg manuelt tilpasse sidestørrelsen igen.

Fra : co@ch [4130]

Dato : 18-01-10 07:18

> [...]
> så den hvergang jeg åbner fylder hele skærmen.
> Ved næste åbning må jeg manuelt tilpasse sidestørrelsen igen.

Så har du ikke udført mit forslag korrekt
Ifølge min instruktion løser den dit problem med at huske indstillingen til
næste gang.

Det virker hos mig på Windows7

Mvh
Bri@n

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-10 19:16

Jesper Green skrev:
> [...]
> siden vist så den hvergang jeg åbner fylder hele skærmen.
> Ved næste åbning må jeg manuelt tilpasse sidestørrelsen igen.

Denne geniale lille utility virker tilsyneladende også under Windows 7:
http://www.jiisoft.com/iemaximizer/Default.aspx

Den maksimerer automatisk alle nye vinder, der åbnes i I.E.

-E.G.

Fra : Jesper Green

Dato : 18-01-10 21:13

Åhhhh
endelig

Tak til El Guapo for link til det genial prog der fluks løste mit problem
Hvis duvidste hvad jeg har brugt at timer forgæves
Det tør jeg slet ikke fortælle.
Nu tror jeg efterhånden min Win7 kører som jeg gerne vil. Har også fået min
Windows mail og ikke det der live lort til at køre som mit nyhedsgrubbe
program. Det må mange savne hvis man ikke har office pakken

Mvh Jesper

Fra : emjeppesen

Dato : 18-01-10 22:18

Jesper Green skrev:

>Har også fået min
>Windows mail og ikke det der live lort til at køre som mit nyhedsgrubbe
>program. Det må mange savne hvis man ikke har office pakken

Man kan ikke tilgå newsgrupper fra officepakken, hvor mailprogrammet
Outlook stammer fra.

Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-10 13:08

Jesper Green wrote:
> [...]
> fået min Windows mail og ikke det der live lort til at køre som mit
> nyhedsgrubbe program. Det må mange savne hvis man ikke har office

Hej Jesper.

Jeg har allerede indstillet "IE New Window Maximizer"s ophavsmand
til Nobels fredspris. Han fortjener den.

Jeg kører fortsat med gamle Outlook Express her (man er vel et
vane-menneske!). Det kører i "XP Mode" indtil jeg finder mig en
anden mail og news klient til Windows 7.

-E.G.