MS Windows
briani 27239
XP nægter at starte op...
Fra : J W Nielsen

Dato : 16-01-10 17:01

Hej !
En arbejdskollega har overladt mig sin bærbare PC - en IBM R50e med XP pro
som styresystem. Hans håb var, at jeg kunne få liv i den.

Han siger at pludselig mens han er på nettet, fremkommer den blå skærm.
Han genstarter den og skærmbilledet "Windows startede ikke korrekt...."
kommer frem.

Det er sådan set også der, at jeg er nu. Jeg kan ikke komme videre fra dette
skærmbillede. Har forsøgt at starte i fejlsikret tilstand, men det eneste
der sker er, at den hvide streg i bunden meget langsomt går fra venstre mod
højre og efter meget lang tid er jeg tilbage til "Windows startede ikke
korrekt...." igen.

Hvordan kommer jeg ud af det "loop" og i det hele taget får kontakt med
PC'en???
Iøvrigt fulgte der ingen CD'er mm med. Der er et IBM/Windows mærke på
undersiden af PC'en. Ligger der noget Windows-reinstallation på selve
PC'en???

Lige et tillægsspørgsmål: Jeg undrer mig over, at han har et eksternt
trådløst kort siddende i - er der ikke indbygget trådsløs forbindelse i
denne PC?

Mvh Jørgen

Fra : KentBM

Dato : 16-01-10 18:30

On 16-01-2010 17:01, J W Nielsen wrote:
> [...]
>
> Lige et tillægsspørgsmål: Jeg undrer mig over, at han har et eksternt
> trådløst kort siddende i - er der ikke indbygget trådsløs forbindelse i
Prøv at gå ind på Lenovo.dk. Emne Troubleshooting og find modellen. Der
kan måske være oplysninger, som kan hjælpe dig.

--

Kent

Fra : Jakob

Dato : 16-01-10 21:32

On Sat, 16 Jan 2010 17:01:28 +0100, J W Nielsen wrote:

> Lige et tillægsspørgsmål: Jeg undrer mig over, at han har et eksternt
> trådløst kort siddende i - er der ikke indbygget trådsløs forbindelse i
> denne PC?
>
> Mvh Jørgen

Dit tillægsspørgsmål kan med lidt held have noget med løsningen at gøre.
Prøv at fjern så mange ting som muligt fra maskinen, dvs væk med hardware
der er tilføjet og væk med ting der kan deaktiveres i BIOS. Så kan du med
lidt held komme ind og slå automatisk genstart fra som den åbenbart er sat
til i øjeblikket.

--
/Jakob

Fra : J W Nielsen

Dato : 17-01-10 12:42

Har kigget på troubleshooting på lenovo.dk uden nogen løsning.
Har pillet det trådløse kort ud.
Den ender stadig op i skærmbilledet med muligheder for start i fejlsikret
tilstand mm... og bliver ved med at ende der !!!

Det er dog muligt - vha F1 - at komme ud i bio-setup.
Har derigennem forsøgt at få den til at boote op på en Win XP - cd. Indtil
videre bliver den dog ved man at vende tilbage til ovennævnte skærmbillede
!!!
- Betyder det ikke, at den stadig forsøger boot via harddisken???

Mvh Jørgen