MS Windows
briani 27239
Win 7 64 bit program-problemer
Fra : Jan

Dato : 16-01-10 08:58

Hej

Jeg har 2 problemer efter at have opgraderet til windows 7 64 bit.
Det skal siges at maskinen er stationær, købt sensommeren 09 med Vista 64
bit og gratis opgradering til win 7 64 bit.
Det første problem er at:

"Windows live messenger" laver en fejl og lukker ned, straks efter pc
opstart. Det kan så umiddelbart startes op igen uden problemer. Det virker
som om at opstart af messenger "bare" skal forsinkes lidt. Jeg har
naturligvis prøvet at geninstallere messenger uden det hjalp.

Det andet problem er at:

Jeg bruger programmet "Superantispyware" Dette program er sat op til selv at
søge efter opdateringer.
Der dukker så en boks op hvor der bliver spurgt om jeg vil installere disse
opdateringer. Når jeg så trykker på "installer" Får jeg besked om at dette
kun kan gøres med administrator rettigheder. Men åbner jeg så selve
programmet, kan jeg fra dette, uden problemer opdatere. Altså et
irretationsmoment. Dette program er også søgt opdateret til nyeste version
samt af og geninstalleret.

Ellers fungerer min win 7 uden nogen problemer.
Jeg håber der sidder nogen her som kan hjælpe ?

Mvh. Jan

Fra : PA

Dato : 16-01-10 09:51

"Jan" <Spørgi@gruppen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> samt af og geninstalleret.
>
> Ellers fungerer min win 7 uden nogen problemer.
> Jeg håber der sidder nogen her som kan hjælpe ?

Det må være et af dine startop-programmer der er årsag
til at windows live går ned.
Mit bud er Superantispyware"

MVH Per

Fra : Jan

Dato : 16-01-10 12:25

"PA" <pa48@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "Jan" <Spørgi@gruppen.dk> skrev i en meddelelse

> Det må være et af dine startop-programmer der er årsag
> til at windows live går ned.
> Mit bud er Superantispyware"
>
> MVH Per

Muligvis. Men kan man ikke forsinke disse programmer i
registreringsdatabasen ?
Jeg tror selv at superantispyware forårsager at windows live går ned, hvis
superantispyware starter lidt for hurtigt.
Det sker nemlig ikke hver gang.

Mvh. Jan

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 16-01-10 10:04

Jan skrev:
> [...]

> version samt af og geninstalleret.
>
> Ellers fungerer min win 7 uden nogen problemer.
> Jeg håber der sidder nogen her som kan hjælpe ?

Hvis du finder exe filen til Superantispyware kan det måske hjælpe at
sætte den til at kører som admin. Det vælges under kompatibilitet under
egenskaber. (højre klik på filen)

Mogens

Fra : Jan

Dato : 16-01-10 12:22

"Mogens Nielsen" <willemoesgade@gmail.nospam> skrev i meddelelsen

> Hvis du finder exe filen til Superantispyware kan det måske hjælpe at
> sætte den til at kører som admin. Det vælges under kompatibilitet under
> egenskaber. (højre klik på filen)
>
> Mogens

Hej Mogens

Det drejer sig om et popup windue som superantispyware selv genererer.
Vinduet fortæller at jeg kan downloade opdateringer til superantispyware.
Selve Superantispyware-programmet, kan godt køre som admin.
Det kan jeg ikke på dette vindue.

Mvh. Jan

Fra : /John

Dato : 16-01-10 10:39

"Jan" <Spørgi@gruppen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger programmet "Superantispyware" ... Altså et irretationsmoment

Du ku' da overveje at pensionere Superantispyware samt evt øvrige
sikkerhedsprogrammer, og ta' et kig på gratis Microsoft Security Essentials,
der indeholder både antivirus og antispyware:

Security Essentials 1.0.1611 Vista/Win7 64-bit:
http://www.filehippo.com/download_security_essentials_vista_64/

Hjemmeside:
http://www.microsoft.com/security_essentials/support.aspx?mkt=en-us

OBS: Klik IKKE på Download Now, men på Locales and languages, hvor du kan
vælge sprog og styresystem.

John

Fra : Jan

Dato : 16-01-10 12:27

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen

> [...]
> http://www.microsoft.com/security_essentials/support.aspx?mkt=en-us
>
> OBS: Klik IKKE på Download Now, men på Locales and languages, hvor du kan

Måske har du ret. Jeg vil dog gerne finde ud af først om det er mine
programmer der fejler.
De må jo også vide at MS win kører 64 bit nu om dage.

Mvh. Jan

Fra : /John

Dato : 16-01-10 13:15

"Jan" <Spørgi@gruppen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil dog gerne finde ud af først om det er mine programmer der fejler.

Forstås.

Der kan måske være tale om konflikter eller timeouts, hvis du har mange
programmer (såsom antivirus, antispy, antispam, Adobe Reader, Office,
Messenger, Skype, webcam, etc) der starter op sammen med Windows?

John

Fra : Jan

Dato : 16-01-10 13:53

> [...]
> programmer (såsom antivirus, antispy, antispam, Adobe Reader, Office,
> Messenger, Skype, webcam, etc) der starter op sammen med Windows?

Hej John

Jeg er overbevist om at du har fat i noget her.
Jeg ville gerne vide om disse timeouts kunne ændres ?
Mvh. Jan

Fra : /John

Dato : 16-01-10 14:21

"Jan" <Spørgi@gruppen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er overbevist om at du har fat i noget her.
> Jeg ville gerne vide om disse timeouts kunne ændres ?

Erm.. jeg stødte for nogen tid siden på et lille program, der kan forsinke
opstart af programmer. Det kan muligvis løse problemet dig. Jeg skal se, om
jeg kan finde det igen.

Men jeg vil dog langt anbefale at stoppe visse programmer i at starte op
sammen med Windows: Messenger, Adobe Reader, fx.

Jeg kender desværre intet til funktionerne i Win7.

John

Fra : /John

Dato : 16-01-10 14:29

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> Erm.. jeg stødte for nogen tid siden på et lille program, der kan forsinke
> opstart af programmer. Det kan muligvis løse problemet dig. Jeg skal se,
> om jeg kan finde det igen.

Fundet!

"Startup Delayer allows you to configure which programs to start first and
which ones to delay when your computer is rebooted":

http://www.snapfiles.com/reviews/Startup_Delayer/startdelay.html

Jeg har ingen erfaring med dette program.

John