|
| FireWire port brændt af... Fra : Niels |
Dato : 16-01-10 05:35 |
|
Jeg kan pludselig ikke mounte mine eksterne diske på min iMac
(aluminium, købt i sommeren 2009). Jeg har forsøgt med forskellige
kabler. Så noget tyder på, at FW-porten på iMac'en er brændt af. Kan
man selv skifte den, eller er det tre uger til Holland?
--
Niels
| |
Thorbjørn Ravn Ander~ (16-01-2010)
| Kommentar Fra : Thorbjørn Ravn Ander~ |
Dato : 16-01-10 13:46 |
|
Niels skrev:
> Jeg kan pludselig ikke mounte mine eksterne diske på min iMac
> (aluminium, købt i sommeren 2009). Jeg har forsøgt med forskellige
> kabler. Så noget tyder på, at FW-porten på iMac'en er brændt af. Kan
> man selv skifte den, eller er det tre uger til Holland?
Siger hardwaretesten på den installationsskive der fulgte med maskinen
noget?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"
| |
Thomas von Hassel (16-01-2010)
| Kommentar Fra : Thomas von Hassel |
Dato : 16-01-10 14:04 |
|
Niels <nboegh@gmail.com> wrote:
> Jeg kan pludselig ikke mounte mine eksterne diske på min iMac
> (aluminium, købt i sommeren 2009). Jeg har forsøgt med forskellige
> kabler. Så noget tyder på, at FW-porten på iMac'en er brændt af. Kan
> man selv skifte den, eller er det tre uger til Holland?
eftersom det er integreret på bundkortet det meste så er det ikke noget
du selv kan skifte. Og der er værksteder i danmark .. ring til apple, få
et case nummer og aflever den ved Serice Partner Danmark som har
afdelinger i jylland og kbh.
regn med ca. en uge
/thomas
| |
Morten Lind (16-01-2010)
| Kommentar Fra : Morten Lind |
Dato : 16-01-10 15:55 |
|
Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> Serice Partner Danmark som har
> afdelinger i jylland og kbh.
> regn med ca. en uge
> /thomas
Ja, hvis de kan finde fejlen - ellers skal du regne med mindst seks
uger, måske mere og flere forskellige tilbud, du skal forholde dig til,
og som også tager tid.
Blot en praktisk orientering.
M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]
| |
Erik Richard Sørense~ (16-01-2010)
| Kommentar Fra : Erik Richard Sørense~ |
Dato : 16-01-10 14:44 |
|
Niels wrote:
> Jeg kan pludselig ikke mounte mine eksterne diske på min iMac
> (aluminium, købt i sommeren 2009). Jeg har forsøgt med forskellige
> kabler. Så noget tyder på, at FW-porten på iMac'en er brændt af. Kan
> man selv skifte den, eller er det tre uger til Holland?
Du /må/ ikke selv skifte noget, så ryger garantien. - I øvrigt kan du
heller ikke købe løsdele, hvis det er det, der er galt.
- Men bruger du SnowLeopard? Så kan det alene være nok. Der er en del,
der har skrevet om, at de har mistet Firewire, hvis de er gået over til
SL. Prøv at sætte dine FW enheder til og tænd dem og kør derefter 'Mac
OS X 10.6.2 ComboUpdate', det /kan/ være nok til, at der kommer kontakt
igen. Har du ikke ComboUpdate 10.6.2, kan du hente den her
http://support.apple.com/kb/DL959
Hjælper det ikke, så er det nok en tur til Holland...
mvh. Erik Richard
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
| |
Thomas von Hassel (16-01-2010)
| Kommentar Fra : Thomas von Hassel |
Dato : 16-01-10 14:51 |
|
Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> Holland
eller vejle ..
/thomas
| |
Morten Lind (16-01-2010)
| Kommentar Fra : Morten Lind |
Dato : 16-01-10 15:56 |
|
Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>
> > Holland
>
> eller vejle ..
>
> /thomas
Eller Ballerup..
M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]
| |
Peter Farsinsen (16-01-2010)
| Kommentar Fra : Peter Farsinsen |
Dato : 16-01-10 14:45 |
|
Niels wrote:
> Jeg kan pludselig ikke mounte mine eksterne diske på min iMac
> (aluminium, købt i sommeren 2009). Jeg har forsøgt med forskellige
> kabler. Så noget tyder på, at FW-porten på iMac'en er brændt af. Kan
> man selv skifte den, eller er det tre uger til Holland?
Har du prøvet at sætte diskene til andre maskiner? ;) Det er naturligvis
usandsynligt at de begge er stået af, men det er da træls, at sende
mac'en til rep., hvis det viser sig at problemet er diskene.
- Peter
| |
Niels (16-01-2010)
| Kommentar Fra : Niels |
Dato : 16-01-10 12:00 |
|
On Jan 16, 2:43 pm, Erik Richard Sørensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:
>
> Du /må/ ikke selv skifte noget, så ryger garantien. - I øvrigt kan du
> heller ikke købe løsdele, hvis det er det, der er galt.
>
> - Men bruger du SnowLeopard?
Nej, Leopard på den maskine.
--
Niels
| |
Erik Richard Sørense~ (16-01-2010)
| Kommentar Fra : Erik Richard Sørense~ |
Dato : 16-01-10 20:09 |
|
Niels wrote:
> On Jan 16, 2:43 pm, Erik Richard Sørensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:
>> Du /må/ ikke selv skifte noget, så ryger garantien. - I øvrigt kan du
>> heller ikke købe løsdele, hvis det er det, der er galt.
>>
>> - Men bruger du SnowLeopard?
>
> Nej, Leopard på den maskine.
Så er der desværre meget, der tyder på, det er FW porten, der er gået
sig en tur i vinterkulden, - og så er det et værkstedsbesøg, der venter
på den...
mvh. Erik Richard
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
| |
Niels (16-01-2010)
| Kommentar Fra : Niels |
Dato : 16-01-10 12:02 |
|
>
> Siger hardwaretesten på den installationsskive der fulgte med maskinen
> noget?
>
Hmm - har ikke prøvet. Emballagen er nede i kælderen, bag alt muligt
andet, og deri ligger DVD'erne. Men jeg kan tilgå diskene fra min
MacBook, så jeg er desværre ikke i tvivl om, hvad der er galt.
--
Niels
| |
Thorbjørn Ravn Ander~ (16-01-2010)
| Kommentar Fra : Thorbjørn Ravn Ander~ |
Dato : 16-01-10 20:17 |
|
Niels skrev:
>> Siger hardwaretesten på den installationsskive der fulgte med maskinen
>> noget?
>>
> Hmm - har ikke prøvet. Emballagen er nede i kælderen, bag alt muligt
> andet, og deri ligger DVD'erne. Men jeg kan tilgå diskene fra min
> MacBook, så jeg er desværre ikke i tvivl om, hvad der er galt.
Tjah, det udelukker det meste. Næste skridt må være at ringe til den
forhandler du har købt den af.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"
| |
Niels (16-01-2010)
| Kommentar Fra : Niels |
Dato : 16-01-10 12:04 |
|
>
> eftersom det er integreret p bundkortet det meste s er det ikke noget
> du selv kan skifte. Og der er v rksteder i danmark .. ring til apple, f
> et case nummer og aflever den ved Serice Partner Danmark som har
> afdelinger i jylland og kbh.
>
> regn med ca. en uge
>
> /thomas
Den er købt i Fona ved Nørreport Station. Skal jeg alligevel kontakte
Apple direkte? Har du evt. et telefonnummer?
--
Niels
| |
Thomas von Hassel (16-01-2010)
| Kommentar Fra : Thomas von Hassel |
Dato : 16-01-10 20:13 |
|
Niels <nboegh@gmail.com> wrote:
> >
> > eftersom det er integreret p bundkortet det meste s er det ikke noget
> > du selv kan skifte. Og der er v rksteder i danmark .. ring til apple, f
> > et case nummer og aflever den ved Serice Partner Danmark som har
> > afdelinger i jylland og kbh.
> >
> > regn med ca. en uge
> >
> > /thomas
>
> Den er købt i Fona ved Nørreport Station. Skal jeg alligevel kontakte
> Apple direkte? Har du evt. et telefonnummer?
>
70 10 20 07 og ja .. snak med Apple direkte .. nu kan jeg ikke huske
hvor Fona sender tingene hen nutildags, men at tage den igennem Apple
plejer at være bedre og hurtigere ..
/thomas
/thomas
| |
Erik Richard Sørense~ (16-01-2010)
| Kommentar Fra : Erik Richard Sørense~ |
Dato : 16-01-10 20:13 |
|
Niels wrote:
>> eftersom det er integreret p bundkortet det meste s er det ikke noget
>> du selv kan skifte. Og der er v rksteder i danmark .. ring til apple, f
>> et case nummer og aflever den ved Serice Partner Danmark som har
>> afdelinger i jylland og kbh.
>>
>> regn med ca. en uge
>
> Den er købt i Fona ved Nørreport Station. Skal jeg alligevel kontakte
> Apple direkte? Har du evt. et telefonnummer?
Jeg ville kontakte Apple på 70102007 i første omgang fremfor at sende
den til Fona. De bruger jo ServiceCentret som reparatør, og de er
temmelig langsomme i både optræk og opfattelse. Og svjv. er
ServiceCentret heller ikke godkendt af Apple, så den skal alligevel
sendes videre...
mvh. Erik Richard
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
| |
Niels (16-01-2010)
| Kommentar Fra : Niels |
Dato : 16-01-10 12:06 |
|
> Har du prøvet at sætte diskene til andre maskiner? ;) Det er naturligvis
> usandsynligt at de begge er stået af, men det er da træls, at sende
> mac'en til rep., hvis det viser sig at problemet er diskene.
>
> - Peter
ja, jeg kan godt få kontakt med dem fra min MacBook. Så, ja, øv, det
er træls, som vi siger her på Amager
--
Niels
| |
N/A (16-01-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 16-01-10 20:09 |
|
| |
N/A (16-01-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 16-01-10 20:13 |
|
| |
N/A (16-01-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 16-01-10 20:17 |
|
| |
|
|