grafik kort AGP 8, passer det også til en ~
Fra : jama

Dato : 16-01-10 14:41

Det jeg spekulere på, er om et low profil AGP 8 kort passer til en AGP port,
der kun tager AGP 4, altså så hastigheden bliver sat til 4? Ved Ram sættes
hastigheden vist sat til det PCen kan klare, men gør den også det med grafik
kort
Knægten har en ældre PC, en Compaq small faktoty 510 computer, der kun kan
bruge low profil AGP 4 kort, så kortet skal selvfølgelig være et low profil
kort, men forretningen spurgte om det var en 4 eller 8 AGP port, disse kort
er jo i realiteten udgået for længe siden, derfor er det begrænset med
udvalget. Han ved godt PCen er færdig, men den skal bare bruges til han får
råd til en ny, så derfor ville det være fint om begge hastigheder kan
bruges.
jørgen

Fra : N Dude

Dato : 16-01-10 14:54

jama wrote.:

> Det jeg spekulere på, er om et low profil AGP 8 kort passer til en
> AGP port, der kun tager AGP 4, altså så hastigheden bliver sat til 4?

http://en.wikipedia.org/wiki/Agp

Ja, men vær obs på spændingen, det kan i enkelte tilfælde smutte med den
rigtige auto-kodning. Se artiklen.

Fra : jama

Dato : 06-02-10 15:16

"N Dude" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> http://en.wikipedia.org/wiki/Agp
>
> Ja, men vær obs på spændingen, det kan i enkelte tilfælde smutte med den
> rigtige auto-kodning. Se artiklen.

Takker.
jørgen

Fra : jk

Dato : 16-01-10 16:26

On Sat, 16 Jan 2010 14:41:11 +0100, "jama" <nonspam@mail.com> wrote:

> [...]
>udvalget. Han ved godt PCen er færdig, men den skal bare bruges til han får
>råd til en ny, så derfor ville det være fint om begge hastigheder kan

Du behøver ikke at få et kort med rigtig low profile. Der findes et
kit:
http://www.hkautomation.dk/_hlpbsl4066__low_profile_bracket_kit_7000_9250_9550_1050_1550_16-p-19301.html

Tricket er at udbrede grafikkortet på 2 slots pladser i den compaq. Så
start med at finde ud af, om der er plads til det. Så kan langt flere
grafikkort bruges, bare selve printet er low profile.
Så kan f.eks. dette kort bruges:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=536449

hvis det kan køre i en 4x. Der er ikke mange der gider skrive det.
http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=gEIQgiuZVAUvuIJa&templete=2

Det er lidt risikabelt.

Alternativt kan man prøve qxl.dk eller ebay.co.uk at finde et 8x/4x
kort, der kan anvendes med ovenstående kit.

http://cgi.ebay.de/512MB-512-MB-GeForce-6200-nVidia-Grafikkarte-AGP-8x-4x_W0QQitemZ390114557500QQcmdZViewItemQQptZDE_Elektronik_Computer_Computer_Graphikkarten?hash=item5ad4a3be3c

Geforce 6200 er et sikkert valg, men bedaget.

mvh

John

Fra : jama

Dato : 06-02-10 15:18

"jk" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

start med at finde ud af, om der er plads til det. Så kan langt flere
grafikkort bruges, bare selve printet er low profile.

Tak for dit svar.
Jeg tror dette kort er helt OK. det passer og kan sagtens klare
arbejdsopgaverne til en ny PC købes.
vh. jørgen